Είναι πολύ δύσκολο να γνωρίζουμε τι θα πούμε όταν οι καταστάσεις δυσκολεύουν – πόσο μάλλον για έναν leader που χρειάζεται να εμπνεύσει τους εργαζομένους τους. Ακόμη πιο σημαντικό, ειδικά τώρα, είναι να ξέρουμε τι να αποφύγουμε.
Εδώ έρχεται η Mary Shores. Είναι επιτυχημένη CEO, τα βιβλία της έχουν γίνει best-sellers κι έχει εργαστεί για πάνω από δύο δεκαετίες σ’ένα σκληρό χώρο: ήταν στέλεχος εταιρείας είσπραξης οφειλών. Τα τελευταία χρόνια βοηθά επιχειρηματίες να φτάσουν στην κορυφή, παραδίδει σεμινάρια και εμπνέει εκείνους που χρειάζονται καθοδήγηση – κι όχι μόνο.
View this post on Instagram
Μίλησε στο Forbes και έδωσε μερικές συμβουλές για όσα δεν πρέπει να πούμε στους υπαλλήλους, τους συνεργάτες και τους πελάτες μας σ’ αυτή την κρίσιμη εποχή.
«Θα έπρεπε να είχες…»
Είναι σημαντικό να μιλάμε με την ομάδα μας κι όχι στην ομάδα μας. Τονίζοντας τα λάθη των υπαλλήλων μας, θα δείξουμε πως τους κρίνουμε κι εκείνοι θα κλειστούν στον εαυτό τους. «Αντί γι’ αυτό, χρησιμοποιήστε τη φράση ‘Αυτό που προτείνω είναι…’ γιατί η συζήτηση θα επικεντρωθεί αμέσως στη λύση του προβλήματος κι όχι το πρόβλημα καθαυτό. Λέγοντας τι πρέπει να γίνει, τους βοηθάτε να βελτιωθούν, χωρίς να αμφισβητήσουν τις δυνατότητές τους», είπε η Shores.
«Ηρέμησε»
Μία λέξη που πιθανότατα θα φέρει το αντίθετο αποτέλεσμα. Οι ακροατές μας θα χάσουν την ψυχραιμία τους.
Ο κορονοϊός μας άγγιξε όλους με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο. Όλοι μας αισθανόμαστε φόβο και αβεβαιότητα. «Ένας ηγέτης χρειάζεται να είναι εμπαθής. Ένας από τους καλύτερους τρόπους να το πετύχει, είναι να δείξει πως ακούει τους άλλους. ‘Ξέρω πως τα πράγματα είναι δύσκολα’ ή ‘Καταλαβαίνω τι νιώθεις’ είναι δύο φράσεις-κλειδιά που μπορεί να χρησιμοποιήσει», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Όταν ο άνθρωπος που έχουμε απέναντί μας μπαίνει στη θέση μας, αυτόματα τον θεωρούμε σύμμαχο. Έτσι και τα μέλη της ομάδας μας, θα είναι εκεί για εμάς όπως εμείς για εκείνους.
«Όλα θα πάνε καλά»
Δεν θα πάνε καλά και το γνωρίζουμε όλοι. Δεν υπάρχει λόγος να δίνουμε ψεύτικες ελπίδες στους εργαζομένους μας. Αντί γι’ αυτό, μπορούμε να επικεντρωθούμε στα καλά νέα που έχουμε να τους ανακοινώσουμε – εάν έχουμε κάτι. Αμέσως, θα νιώσουν ανακουφισμένοι και γεμάτοι θετική ενέργεια θα γίνουν παραγωγικοί. Κι έπειτα, θα μας εμπιστευθούν περισσότερο όταν δουν πως είμαστε ειλικρινείς.
«Μην ανησυχείς»
Θα μας ρωτήσουν γιατί να μην ανησυχούν κι εμείς δε θα έχουμε καμία απάντηση. Κι έπειτα, λέγοντας τις δύο αυτές λέξεις δε θα περιορίσουμε τους φόβους τους.
«Το ‘μην’ απαγορεύεται στο γραφείο μου. Είδαμε πως όταν ο κόσμος ακούει ‘μην’ ή άλλες αρνητικές λέξεις, όπως ‘όχι’ και ‘δεν’, σταματά να μας ακούει. Αντί για αυτό, μπορούμε να φέρουμε τη συζήτηση στα πράγματα που θα αρχίσουμε να κάνουμε. Από εδώ και πέρα, να λέτε ‘Ας επικεντρωθούμε στο τάδε’.»
Αμέσως, η ομάδα μας θα προσπαθήσει για το καλύτερο αντί να πανικοβληθεί.