SUCCESS STORIES

Οι Vanessa και Kim Pham δημιούργησαν τη δική τους επιχείρηση βιετναμέζικων προϊόντων εν μέσω κορονοϊού

πηγή: Instagram @omsom

Οι Vanessa και Kim Pham, δυο αδερφές με καταγωγή από το Βιετνάμ, που ζουν στην Αμερική, αποφάσισαν να δημιουργήσουν τη δική τους εταιρεία, όταν ξέσπασε η πανδημία του κορονοϊού και μέχρι στιγμής τα έχουν καταφέρει περίφημα. Όταν ήταν μικρές, οι γονείς τους, όταν έκαναν φασαρία, τους έλεγαν να μην είναι τόσο «om-sòm», δηλαδή θορυβώδεις και με έντονη ενέργεια. Από εκεί εμπνεύστηκαν την εταιρεία τους, την οποία και ονόμασαν Omsomγια να τιμήσουν την βιετναμέζικη καταγωγή τους. Η εταιρεία διαθέτει – προς το παρόν – 4 διαφορετικά meal kits και στόχος τους είναι να διαδώσουν τις γεύσεις της χώρας τους.

«Για τους Ασιάτες Αμερικανούς υπάρχει το στερεότυπο πως πρέπει να είναι ήσυχοι και υπάκουοι και γι’ αυτό θελήσαμε να σας κάνουμε να νιώσετε άβολα» λέει η Kim στο Business Insider. Έτσι, τα αρχικά πακέτα Omsom, που εξαντλήθηκαν μέσα σε μια εβδομάδα από την κυκλοφορία τους, ήταν φανταχτερά, γεμάτα χρώματα και αρώματα, αντιπροσωπευτικά παραδείγματα της βιετναμέζικης κουλτούρας.

Οι δυο αδερφές ήθελαν από μικρές να δημιουργήσουν τη δική τους επιχείρηση. Η Kim εργαζόταν στον τεχνολογικό τομέα και πολύ συχνά ήταν η μόνη γυναίκα ή ο μόνος εργαζόμενος διαφορετικού χρώματος στον επαγγελματικό της χώρο. Γι’ αυτό και όνειρό της ήταν στη δική της εταιρεία να προσλαμβάνονται και να εργάζονται όλοι οι άνθρωποι ανεξαρτήτως φύλου, χρώματος και καταγωγής.

Η Vanessa πάντα επεδίωκε να εργάζεται σε γνωστές εταιρείες και να κατέχει υψηλές θέσεις, αφενός για να εντυπωσιάσει τους γονείς της και αφετέρου γιατί πίστευε πως από μια θέση εξουσίας θα μπορούσε να δημιουργήσει ευνοϊκότερες συνθήκες εργασίας για τις γυναίκες και τους ανθρώπους διαφορετικού χρώματος και καταγωγής. Στην πορεία, όμως, συνειδητοποίησε πως «προσπαθώντας να συμμορφωθώ και να ανέβω, θα έθετα σε κίνδυνο τις δικές μου αξίες».

Έτσι, έκαναν το μεγάλο βήμα και αποφάσισαν να δημιουργήσουν την επιχείρηση των ονείρων τους, αφού πρώτα διεξήγαγαν εκτεταμένη έρευνα για τις καταναλωτικές συνήθειες και παρατήρησαν περίπου 50 άτομα να μαγειρεύουν στο σπίτι. Συνεργάστηκαν με κορυφαίους σεφ στην κουζίνα της Νοτιοανατολικής Ασίας, τους Chat και Ohm Suansilphong των Fish Cheeks, Nicole Ponseca του Jeepney και Jimmy Ly του Madame Vo, για να δημιουργήσουν τα αρχικά τους kits.

Το δύσκολο ξεκίνημα

Η ίδρυση μιας νέας επιχείρησης είναι από μόνη της μια πρόκληση, πόσο μάλλον όταν γίνεται εν μέσω μιας πανδημίας. Με την ραγδαία διάδοση του κορονοϊού και τα lockdowns, οι δυο αδερφές αντιμετώπισαν πολλές δυσκολίες, αφού δεν μπορούσαν να έρθουν σε επαφή με φωτογράφους και βιντεογράφους, ενώ η αποστολή πολλών βασικών συστατικών για τις συνταγές τους καθυστερούσε σημαντικά, με αποτέλεσμα να αργεί και η παραγωγική διαδικασία. Όμως, η τεράστια αποδοχή που γνώρισαν από το καταναλωτικό κοινό τις αποζημίωσε. «Στην καραντίνα, οι άνθρωποι ανακαλύπτουν ξανά τη χαρά του μαγειρέματος στο σπίτι που είναι πραγματικά αναζωογονητικό. Και είναι υπέροχο για εμάς να είμαστε μέρος αυτού του ταξιδιού».

«Ήταν κάπως τρομακτικό, γιατί θέλαμε να είναι ένα όμορφο λανσάρισμα», είπε η Kim. «Αλλά νομίζω ότι οι άνθρωποι δεν ικανοποιούνται πια από το τέλειο και περιποιημένο περιεχόμενο. Δεν είναι πλέον αυτός ο κόσμος στον οποίο ζούμε. Γι’ αυτό προσπαθούμε να προσαρμοστούμε στις ανάγκες της κοινωνίας».

Μάλιστα, η ίδρυση της Omsom συνέπεσε και με μια περίοδο, όπου η ασιατική-αμερικανική παρουσία γινόταν όλο και πιο έντονη, με την ταινία Parasite να κερδίζει το Oscar «Best Picture» και την Crazy Rich Asians, με εξ ολοκλήρου ασιατικό cast, να σπάει ρεκόρ εισπράξεων. Για τις Kim και Vanessa η ενίσχυση των διαφορετικών φωνών σε όλους τους κλάδους, από τη μόδα έως την ομορφιά, το φαγητό ως τον κινηματογράφο είναι ιδιαίτερα κρίσιμη. «Είναι αυτή η στιγμή όπου ο υπόλοιπος κόσμος συνειδητοποιεί επιτέλους ότι οι Ασιάτες-Αμερικανοί είναι ένα μέρος του πληθυσμού, που πρέπει να εξυπηρετείται ενεργά και να μην παραβλέπεται. Ότι δεν έχουμε μόνο αγοραστική δύναμη, αλλά έχουμε επιρροή στον πολιτισμό και στο πώς άλλοι άνθρωποι ξοδεύουν τα χρήματά τους», λέει η Vanessa. «Γι ‘αυτό ακριβώς δημιουργήσαμε αυτήν την επωνυμία. Αυτό το κοινό αξίζει μια μάρκα που θα κάνει το καλύτερο δυνατό γι’ αυτούς».

Γεύσεις μαμάς

Από μικρή ηλικία, οι Kim και Vanessa θυμούνται τη μητέρα τους να τους μαγειρεύει και να τους δείχνει την αγάπη της, μέσα από τα φαγητά της. Η αναδημιουργία αυτών των γεύσεων και αρωμάτων δεν ήταν εύκολη υπόθεση και γι’αυτό δίνουν μεγάλη βαρύτητα στα υλικά που χρησιμοποιούν. «Βεβαιωθήκαμε ότι τα συστατικά μας, το 90% από αυτά, είναι μοναδικά και προέρχονται απευθείας από την Ασία».

Αλλά πέρα ​​από την αυθεντικότητα, οι αδερφές Pham είχαν επίσης μια άλλη εσφαλμένη αντίληψη να ξεπεράσουν. Έπρεπε να αντιστρέψουν την άποψη που είχαν οι Αμερικάνοι για τα ασιατικά πιάτα, καθώς τα λιπαρά και επεξεργασμένα τρόφιμα με τις πλούσιες και χρωματιστές σάλτσες, που παρουσιάζονται ως ασιατικά, απέχουν από την πραγματικότητα. Η Omsom προσφέρει πιάτα που δεν έχουν συντηρητικά, σιρόπι καλαμποκιού με υψηλή περιεκτικότητα φρουκτόζης και διατηρούνται κλειστά έως ένα χρόνο.

Για τις ίδιες, το φαγητό «ήταν ένας τρόπος να συνδεθούμε με την ταυτότητά μας και να κατανοήσουμε τον πολιτισμό μας», λέει η Vanessa, μιλώντας στη Vogue. Το αγαπημένο της βιετναμέζικο πιάτο είναι η σούπα «Bun Bo Hue» (με βόειο κρέας και νουντλς).  «Το φαγητό ήταν πάντα ένα τεράστιο κομμάτι της οικογένειάς μας, αλλά με πολλούς τρόπους, αρκετά ακλόνητο. Ίσως να μην λέγαμε «Σ ‘αγαπώ», αλλά δίναμε ένα κομμάτι φρούτου για να ζητήσουμε συγγνώμη», λέει η Kim. «Βρήκαμε ότι είναι μια σημαντική γλώσσα, κατά κάποιον τρόπο, για να μοιραστούμε τον ασιατικό πολιτισμό με έναν αγνό τρόπο».

Αυτό το φθινόπωρο, η Omsom σχεδιάζει να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στην αγορά τροφίμων της Ανατολικής Ασίας, με την κυκλοφορία των kits σε Κίνα και Ιαπωνία. Τα προϊόντα τους έχουν γίνει ανάρπαστα και σήμερα υπάρχει λίστα αναμονής 2.000 ατόμων.

Διαβάστε επίσης:

6 διάσημες γυναίκες chefs που άλλαξαν τον κόσμο της μαγειρικής

2 σημαντικά οφέλη που έχει το κύμινο για την υγεία

Πώς επηρεάζει ο κορονοϊός τις γυναίκες των επιχειρήσεων;

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση