Η βιωσιμότητα έχει γίνει η ανερχόμενη και πολλά υποσχόμενη τάση τόσο της μόδας, όσο και της ομορφιάς. Από τη μία πλευρά, η στροφή των καταναλωτών προς την οικολογία έχει αυξήσει τη ζήτηση ανάλογων προϊόντων. Οι επιχειρήσεις δε, αναγνωρίζοντας τις ανάγκες της αγοράς και προσπαθώντας να προστατεύσουν τον πλανήτη, εφαρμόζουν πιο «πράσινες» πρακτικές στην παραγωγή.
Φυσικά, υπάρχουν κίνδυνοι. Λέξεις και φράσεις όπως vegan ή cruelty-free τοποθετούνται προσεκτικά στις συσκευασίες, χωρίς να ανταποκρίνονται απαραίτητα στην πραγματικότητα. Γίνεται, έτσι, μία οργανωμένη προσπάθεια για την παραπλάνηση του κοινού, προκειμένου να αυξηθεί το κέρδος του εκάστοτε brand. Πρόκειται για το λεγόμενο greenwashing, θύματα του οποίου έχουμε πέσει οι περισσότεροι.
Σύμφωνα με την πλατφόρμα Cosmetify, οι παρακάτω εταιρείες έχουν δεσμευθεί να κάνουν τον κόσμο της ομορφιάς λίγο καλύτερο, προσέχοντας τον πλανήτη.
The Ordinary
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Το vegan brand από τον Καναδά βασίζεται στην απόλυτη διαφάνεια και το μινιμαλισμό. Οι συσκευασίες είναι όσο το δυνατόν πιο οικολογικές, ενώ χρησιμοποιούνται κομποστοποιημένη καφεΐνη, υαλουρονικό οξύ, βιταμίνη C και ρετινόλη σε προϊόντα που αναγράφουν όλα τους τα συστατικά.
Elemis
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Πρόκειται για το αγαπημένο πολυτελές brand των Βρετανών που εξειδικεύεται σε θεραπείες για πρόσωπο και σώμα εμπνευσμένες από σπα. Η φόρμουλα που χρησιμοποιεί περιέχει κατά κύριο λόγο φυσικές, παρθένες πρώτες ύλες που προέρχονται από τη θάλασσα και τα φυτά.
Bleach London
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Μπορεί οι βαφές μαλλιών να μην είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τη φυσική ομορφιά, όμως η συγκεκριμένη εταιρεία υπόσχεται πως δεν πηγαίνει κόντρα στη φύση. Όταν ο ιδρυτής της, Alex Brownsell, ίδρυσε το πρώτο βιώσιμο κομμωτήριο στον κόσμο, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά vegan βαφές χωρίς parabens, τάραξε ολόκληρη τη βιομηχανία. Τρία χρόνια μετά, η Bleach London εξάγει τα προϊόντα της σε ολόκληρο τον κόσμο και προστατεύει τόσο τα μαλλιά, όσο και το περιβάλλον.
Milk Makeup
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Πρόκειται για μία εταιρεία για γυναίκες που δεν έχουν χρόνο στη διάθεσή τους, όμως θέλουν να είναι πάντα κομψές. Vegan, cruelty-free, χωρίς parabens και με οικολογική συσκευασία, τα συγκεκριμένα προϊόντα μακιγιάζ έχουν κερδίσει το καταναλωτικό κοινό για την πρακτικότητά τους. Ένα μονάχα stick, για παράδειγμα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ταυτόχρονα ως ρουζ και κραγιόν!
Διαβάστε επίσης:
O λόγος που brands και καταναλωτές κάνουν στροφή προς τη βιωσιμότητα
5 γυναίκες που ανοίγουν το δρόμο για τη βιωσιμότητα στις επιχειρήσεις
Ηθική μόδα: Όσα (δεν) μας έμαθε το 2020
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση