Η Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου είχε ένα αρκετά μεγάλο πρόγραμμα με πολυαναμενόμενες επιδείξεις, ξεχωριστές συλλογές και statement εμφανίσεις. Έτσι, δεν θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε στην επόμενη Fashion Week στο Παρίσι χωρίς πρώτα να σας παρουσιάσουμε τις μοναδικές συλλογές Άνοιξη/Καλοκαίρι 2021 των Prada, Valentino, Giorgio Armani και Salvatore Ferragamo, που σίγουρα θα επηρεάσουν τόσο τις τάσεις και το style μας!
Prada
Η επίδειξη του ιταλικού οίκου Prada ήταν ίσως ένα από τα πιο πολυαναμενόμενα shows και αυτό γιατί θα ήταν η πρώτη συλλογή που θα παρουσίαζαν οι δύο καλλιτεχνικοί διευθυντές, Miuccia Prada και Raf Simons. Μπορεί να μην ήταν αυτό που ήθελε εξαρχής να κάνει το σχεδιαστικό δίδυμο, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, παρ’ όλα αυτά κατάφεραν να μας καταπλήξουν. Οργάνωσαν μία επίδειξη χωρίς κοινό, που μεταδόθηκε μέσω του επίσημου ιστοτόπου του οίκου και έτσι θεατές τους ήταν όλοι οι λάτρεις της μόδας και οι πιστοί θαυμαστές του Prada. Στο ντεμπούτο τους, λοιπόν, είδαμε δύο δυνάμεις να συνδυάζονται: Οι αυστηρές και απλές γραμμές με την urban αισθητική. Graffic σχέδια κοσμούσαν αρκετά κομμάτια όπως hoodies, αμάνικα tops, midi φορέματα και φούστες με πιέτες. Τα διαχρονικά κομμάτια της Miuccia απέκτησαν έναν «ριζοσπαστικό» χαρακτήρα μέσω αυτών των λεπτομερειών που πρόσθεσε αριστουργηματικά ο Raf. Ο ίδιος, άλλωστε, δήλωσε πως εμπνεύστηκε ιδιαίτερα από το προσωπικό style της, καθώς λειτουργεί σαν μία κομψή «στολή», αντίστοιχο με το power suit μας. Παράλληλα, το λογότυπο του οίκου ξεχώρισε σε πολλά από τα 40 looks, τροφοδοτώντας την τάση του «logomania» που λατρεύει τόσο πολύ το νέο καταναλωτικό κοινό. Με επιρροές από την συλλογή του 1996, οι Miuccia και Raf επαναπροσδιόρισαν το όραμα του οίκου, πιστοί στις αξίες του αλλά έτοιμοι να εξελιχθούν στις αλλαγές της βιομηχανίας, πάντα ξεχωρίζοντας.
Valentino
Για πρώτη φορά ο Pierpaolo Piccioli παρουσίασε τη συλλογή του για τη season Άνοιξη/Καλοκαίρι 2021 για τον οίκο Valentno κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας του Μιλάνου. Ήθελε να δείξει την υποστήριξη του στην ιταλική βιομηχανία μόδας, η οποία «χτυπήθηκε» βάναυσα από την πανδημία. Ο Piccioli δεν διαφοροποιήθηκε μόνο στην fashion capital για την διοργάνωση του show του. Αυτή τη φορά επέλεξε μία εντελώς διαφορετική τοποθεσία αλλά και σκηνικό για την επίδειξη του: Έναν βιομηχανικό χώρο ο οποίος στολίστηκε με δεκάδες ανθούς. Ήταν ένας τρόπος να συνδυάσει την ρομαντική αισθητική του οίκου, που είναι άλλωστε γνωστός για τις Haute Couture συλλογές του, με μία industrial, πιο μοντέρνα κατεύθυνση. Η συλλογή του ήταν ο καθρέφτης αυτής της αλλαγής, καθώς «εκμοντέρνισε» τους κώδικες του Valentino. Έτσι είδαμε δαντέλες, αέρινες σιλουέτες, floral μοτίβα και ιδιαίτερες λεπτομέρειες σε αρκετά κομμάτια. Αυτά που ξεχώρισαν ήταν τα αιθέρια φορέματα, τα οποία αν και είχαν το δραματικό στοιχείο της Υψηλής Ραπτικής, έφεραν μία πιο casual αισθητική επιτρέποντας στον αγοραστή να το αξιοποιήσει σε αμέτρητες περιστάσεις. Αυτό ισχύει και για τα υπόλοιπα κομμάτια της συλλογής, δημιουργώντας έτσι ίσως την πιο accesible συλλογή του οίκου!
Giorgio Armani
Style over Fashion: Αυτό θα μπορούσαμε να πούμε για τη συλλογή που μεταδόθηκε μέσω τηλεοπτικού καναλιού στον ιταλικό λαό. Ο Giorgio Armani έχοντας υπηρετήσει τη μόδας για δεκαετίες δημιούργησε μία συλλογή με key items που αξίζουν την επένδυση, καθώς η διαχρονικότητα τους αλλά και η ευελιξία τους τα κάνουν ανεκτίμητα. Πρόκειται για σχέδια που έφεραν μία «ηρεμία», απλότητα αλλά ταυτόχρονα ήταν μοναδικά, κομψά και πολυτελή. Τα σχέδια του ήταν το αποτέλεσμα μίας ενδοσκόπησης που έφερε η πανδημία στην βιομηχανία της μόδας η οποία απευθυνόταν για χρόνια σε μία «elite». «Ελπίζω απλώς και ειλικρινά ότι θα μάθουμε από αυτήν την εμπειρία και ότι θα το χρησιμοποιήσουμε ως ευκαιρία να ξανασκεφτούμε και να επαναπροσδιοριστούμε. Όσον αφορά τη βιομηχανία, κατά τη γνώμη μου, καθυστερήσουμε για χρόνια αυτή την αλλαγή. Ανησυχίες όπως τα απόβλητα, το περιβάλλον, πάρα πολλά προϊόντα κακής ποιότητας, μια προσέγγιση με γνώμονα το μάρκετινγκ που μπορεί να οδηγήσει σε αποσύνδεση με αυτό που πραγματικά θέλει ο καταναλωτής… Ελπίζω ότι η μόδα θα επανεξετάσει τώρα τις προτεραιότητές της, μαθαίνοντας από αυτήν την εμπειρία», αναφέρει χαρακτηριστικά ο σχεδιαστής.
Στη συλλογή του ξεχωρίσαμε μεταξωτά κομμάτια, ένα κομψό pyjama σύνολο εμπνευσμένο από τον κατ’ οίκον περιορισμό, αέρινες σιλουέτες που αγκάλιαζαν μοναδικά τα σώματα, fun prints και χαλαρές tailored γραμμές. Τέλος, ο Giorgio Armani έδωσε την πιο μοντέρνα εκδοχή στο office style που η σύγχρονη γυναίκα θα λατρέψει!
Salvatore Ferragamo
Ο κατ΄ οίκον περιορισμός ήταν μία αναδρομή στα «best» του Alfred Hitchcock για τον καλλιτεχνικό διευθυντή του οίκου Salvatore Ferragamo, Paul Andrew. «The Birds», «Marnie» και «Vertigo» ήταν μόνο μερικές από της ταινίες που τον συντρόφευσαν αλλά και του έδωσαν έμπνευση για τη νέα του συλλογή! «Το Lockdown ήταν σκοτεινό, σουρεαλιστικό και μυστηριώδες, σαν μια ταινία Hitchcock. Αλλά περιέργως, όπως σε μια ταινία Hitchcock, το τέλος είναι πάντα κάπως όμορφο. Προσπάθησα έτσι να γιορτάσω την ομορφιά που θα βγει από αυτήν (την πανδημία)», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Andrew. Στη συλλογή του, λοιπόν, είδαμε αρκετά κομμάτια και outfits που θα ταίριαζαν στους χαρακτήρες των έργων του Hitchcock. Ήταν απλά αλλά πολυτελή, μοντέρνα αλλά και διαχρονικά. Δεν υπήρχε «φασαρία» στα σχέδια του αλλά είχαν έντονο χαρακτήρα, ήταν ακριβώς αυτό που αναζητεί το νέο καταναλωτικό κοινό: Statement κομμάτια όπως το δερμάτινο μαύρο φόρεμα, το παντελόνι με τους θυσάνους και το φόρεμα με τα cut-outs. «Λιγότερο αλλά καλύτερο: είναι το motto από εδώ και πέρα και μου αρέσει πάρα πολύ μας προς τα εμπρός», τόνισε χαρακτηριστικά ο ίδιος.
Διαβάστε επίσης:
Blazer: Το κομμάτι που θα αναβαθμίσει κάθε σας εμφάνιση
Casual Chic: Εύκολα outfits που θα απογειώσουν το καθημερινό σας style
Εβδομάδα Μόδας Μιλάνου: Moschino, Versace και Dolce & Gabbana «κλέβουν» τη σκηνή
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση