Ο Τάκης Πουρναράκης ήταν περιγραφικότατος στις οδηγίες παραλαβής: «Βρίσκεται παρκαρισμένο στην αριστερή πλευρά του δρόμου. Είναι σε γαλαζιοσυννεφί χρώμα. Δε χρειάζεται να σου πω άλλα. Θα το καταλάβεις». Παίρνοντας τη στροφή, το πιο όμορφο φιστίκι όπως το λέγαμε από τότε που «γεννήθηκε» στην οικογένειά μου, ήταν εκεί με τα ματάκια του, πιο εκφραστικά από ποτέ, το Fiat 500 Hybrid με περίμενε να το ανακαλύψω: Με χειροκίνητο 6ταχυτο κιβώτιο το νέο, στην, κορυφαία από πλευράς εξοπλισμού Launch Edition, 1000άρι για την ακρίβεια 999 κ.εκ. είναι έτοιμο να με μυήσει στο τι σημαίνει «ήπια υβριδική τεχνολογία» (mild hybrid). Τόσο στην θεωρία όσο και στην πράξη.
Τί είναι όμως ήπια υβριδική τεχνολογία; Όχι δεν έχει καλώδια. Δεν το φορτίζεις σε πρίζα, δεν έχει αυτόνομο ηλεκτροκινητήρα. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Fiat η λειτουργία της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας του Fiat 500 Hybrid, βασίζεται στο συνδυασμό 3κύλινδρου ατμοσφαιρικού βενζινοκινητήρα Firefly χωρητικότητας 999 κ.εκ., με έναν ηλεκτροκινητήρα 12V BSG (Belt-intergrated Starter Generator), ο οποίος έχει ως πηγή τροφοδοσίας μια μπαταρία ιόντων λιθίου, λίγο μεγαλύτερη απ’ αυτή του κινητού μου. Focus στη λέξη λοιπόν του παρόντος αλλά και του μέλλοντος: Οικολογία.
Λίγο πριν γυρίσω το κλειδί στη μηχανή, χαζεύω τις λεπτομέρειές του.
Ο έλεγχος και η λειτουργία του ηχοσυστήματος και της συνδεσιμότητας, γίνονται μέσω οθόνης αφής 7 ιντσών. Όταν βάζεις μπρος, ένα 500αράκι εμφανίζεται στην οθόνη! Στα έξτρα οι σχεδιαστικές ρετρό λεπτομέρειες της οθόνης και ας είναι ψηφιακές: Το ραδιοφωνάκι είναι όλα τα λεφτά. Η σταθερή γυάλινη οροφή, φυσική συνέχεια της αισθητικής του αυτοκινήτου. Τα πρωινά με καθαρό ουρανό το fiataki μοιάζει να ενσωματώνεται πλήρως στο γαλάζιο ανάμεσα στα σύννεφα.
Τα καθίσματα, επίσης οικολογικά. Η επένδυσή του είναι από Seaqual Yarn, ένα συνθετικό ύφασμα, που φτιάχνεται από πλαστικά σκουπίδια τα οποία έχουν συλλεχθεί από θάλασσα και στεριά, ενώ συνδυάζεται με ίνες φυσικής προέλευσης και άλλα ανακυκλωμένα υλικά. Το αποτέλεσμα, είναι μίας υψηλής ποιότητας υφή, που δύσκολα κάποιος θα πιστέψει ότι είναι ανακυκλωμένο πλαστικό. Χρωματικά συμβαδίζει απόλυτα με το βασικό υπέροχο χρώμα της συγκεκριμένης έκδοσης του αυτοκινήτου, το Dewprop Green. Στα έξτρα και οι πανέμορφες ζάντες της έκδοσης.
Ένας πιστός σύντροφος στην πόλη!
Μικρό, ευέλικτο, ήσυχο, με στιβαρό τιμόνι και ωραία κρατήματα, δίνοντας την αίσθηση ασφάλειας, το οικολογικό μας 500αράκι ανεβάζει ταχύτητα χωρίς όμως να δίνει την σπορ αίσθηση οδήγησης – ειδικά στις προσπεράσεις. Όμως το ατελείωτο παιχνίδι με το καντράν και τις ενδείξεις του – τώρα οδηγείς οικολογικά – τώρα κάνεις κατάχρηση δυνάμεων – μετουσιώνεται σε μία live εκπαίδευση και τελικά για μένα σαν ένα οδηγικό challenge για το εάν θα καταφέρω να τα… «πρασινίσω» όλα!
Αθόρυβο, ακούραστο, κομψό το αγαπημένο αυτοκίνητο πόλης, περνάει δυναμικά στην νέα του εποχή κρατώντας το μοναδικό χαρακτήρα του μόνο που αυτή τη φορά, οδηγώντας το δεν έχεις τέλη κυκλοφορίας ενώ συνεισφέρεις και στο αύριο ενός υγιέστερου πλανήτη.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κυβισμός > 999 κ.εκ. Μεγ. ισχύς > 70 ίπποι/6.000 σ.α.λ. Μεγ. Ροπή > 92 Nm/3.500 σ.α.λ. Κίνηση > Στους εμπρός τροχούς Κιβώτιο ταχυτήτων > Χειροκίνητο 6 σχέσεων Ανάρτηση εμπρός/πίσω > Γόνατα ΜακΦέρσον/ημιάκαμπτος άξονας Χώρος αποσκευών > 185 λιτ. Βάρος > 940 κιλά 0-100 χλμ./ώρα > 13,8 δλ. Τελική ταχύτητα > 167 χλμ./ώρα Μέση κατανάλωση δοκιμής > 5,3 λτ./100 χλμ. Εκπομπή CO2 > 88 γρ./χλμ. Τιμή έκδοσης δοκιμής > 15.800 ευρώ
Διαβάστε επίσης:
Οι γυναίκες που έσπασαν τα στερεότυπα στους αγώνες αυτοκινήτου
Katherine Legge: Πώς είναι να είσαι γυναίκα οδηγός αγωνιστικού αυτοκινήτου;
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση