NEED TO KNOW

Όσλο: Το σχέδιο με το οποίο δεν κατέγραψε πέρυσι κανένα θάνατο σε δημόσιο δρόμο

Photo by Arvid Malde on Unsplash

Τα τελευταία χρόνια γίνεται όλο και πιο έντονη η ανάγκη για τις μεγάλες πόλεις σε όλο τον κόσμο, να είναι πιο ασφαλείς και προσβάσιμες στους κατοίκους τους.

Από τις ΗΠΑ, μέχρι την Ασία και την Ευρώπη, μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι, έχουν μετατραπεί σε αστικά πάρκα, με αποτέλεσμα όχι απλά να μειωθούν οι ρύποι, αλλά να μπορέσουν οι κάτοικοι να μετακινούνται πιο εύκολα με τα ποδήλατα ή να έχουν περισσότερο χώρο για άθληση και αναψυχή.

Η Βαρκελώνη, είναι η πόλη που σχεδιάζει να μετατρέψει το μεγαλύτερο μέρος του κέντρου της σε πεζόδρομο με σκοπό να αποσυμφορίσει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων και να μπορούν τόσο οι κάτοικοι όσο και οι επισκέπτες να περιηγούνται με ασφάλεια στις όμορφες πλατείες και σοκάκια της.

Η Νορβηγία, είναι επίσης μια χώρα που κατάφερε να μειώσει τους θανάτους που προέρχονται από ατυχήματα σε δημόσιους δρόμους.

Στο Όσλο συγκεκριμένα, έχουν αντικατασταθεί όλα τα σημεία στάθμευσης δίπλα στο δρόμο, με λωρίδες ποδηλάτων και πεζοδρόμια, με αποτέλεσμα να μην υπάρξει πέρυσι, κανένας θάνατος σε πεζό ή ποδηλάτη.

Το «Vision Zero» λοιπόν, είναι μια δέσμευση για την εξάλειψη όλων των θανάτων σε δημόσιους δρόμους.

Ως μέρος αυτού, το Όσλο έχει αφαιρέσει περισσότερα από χίλια σημεία στάθμευσης στο δρόμο, ενθαρρύνοντας τους ανθρώπους να επιλέξουν ένα προσιτό και ευέλικτο δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών ή να χρησιμοποιήσουν νέες λωρίδες ποδηλάτου και μονοπάτια πεζοπορίας.

Επιπλέον, οι αξιωματούχοι της πόλης μείωσαν επίσης δραστικά τα όρια ταχύτητας εντός και εκτός του κέντρου της πόλης και καθιέρωσαν «ζώνες», όπου τα οχήματα δεν επιτρέπεται να παραλαμβάνουν ή να αφήνουν παιδιά γύρω από τα δημοτικά σχολεία.

Επιπλέον, η επιτυχημένη υπόθεση του Όσλο να επιστρέψει το κέντρο της πόλης στους πεζούς, συμβάλλει σε μια αυξανόμενη ένδειξη ότι ο πεζόδρομος όχι μόνο σώζει ζωές αλλά και ωφελεί τις τοπικές επιχειρήσεις, αφού μετά τη μείωση των αυτοκινήτων, ο αριθμός των αγοραστών στο κέντρο αυξήθηκε κατά 10 τοις εκατό.

Διαβάστε επίσης:

Η Βαρκελώνη αλλάζει το κέντρο της – Δίνει τους δρόμους σε πεζούς και ποδηλάτες

6 πόλεις μεταμόρφωσαν τους αυτοκινητόδρομους τους σε αστικά πάρκα

Προτεραιότητα στους Ποδηλάτες: Το σχέδιο του Ρότερνταμ για την ενίσχυση της ποδηλασίας και τη προστασία του περιβάλλοντος

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση