Το «Nearby» είναι μία πλατφόρμα που έχει στόχο να γίνει το αντίβαρο της Amazon. Από τη στιγμή που εμφανίστηκε η πανδημία, οι μεγάλες εταιρείες και πρώτη η Amazon, αύξησε σημαντικά τα κέρδη της, “παραγκωνίζοντας” άλλες μικρότερες επιχειρήσεις από την αγορά.
Μάλιστα δεν ήταν λίγοι όσοι την κατηγόρησαν για μονοπωλιακή πολιτική, ειδικά όταν στα προϊόντα που πουλάει, συμπεριέλαβε και φάρμακα, τα οποία διαθέτει στους καταναλωτές, αφού το μόνο που χρειάζεται η καταχώρηση της συνταγής γιατρού.
Η Amazon είναι ο κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου και έγινε ακόμη πιο ισχυρή με το κλείσιμο όλων των καταστημάτων.
Το «Nearby», δημιουργείται με τον στόχο, όχι να νικήσει την Amazon γιατί αυτό είναι αντικειμενικά ακατόρθωτο, αλλά για να ευαισθητοποιήσει τον κόσμο και να τον παροτρύνει να πραγματοποιεί τις αγορές του από τοπικά καταστήματα των ΗΠΑ.
Πώς λειτουργεί
Πρόκειται για μια διαδικτυακή βιτρίνα που θα διαχειρίζεται το μάρκετινγκ, τις παραγγελίες, την εκπλήρωση και την αποστολή εμπορευμάτων για τοπικές επιχειρήσεις. Η ιδρύτρια της εταιρείας, Έιπριλ Άντεργουντ, είχε προηγούμενη εργασιακή εμπειρία σε τεχνολογικούς κολοσσούς όπως το Slack και το Twitter – και ελπίζει ότι το Nearby θα βοηθήσει τις τοπικές επιχειρήσεις να επιβιώσουν.
Σύμφωνα με τον ιστότοπο διαδικτυακής αναθεώρησης Yelp, περισσότερες από 160.000 επιχειρήσεις έκλεισαν από την έναρξη της πανδημίας, πράγμα που μαρτυρά το μεγάλο πλήγμα που δέχθηκαν.
«Δεν υπάρχει ιστότοπος ή εφαρμογή στην οποία μπορείτε να μεταβείτε και να αγοράσετε πράγματα από τα καταστήματα της τοπικής σας αγοράς και να παραδίδονται στο σπίτι σας όπως συμβαίνει με την Amazon ή οποιοδήποτε μεγάλο λιανοπωλητή. Εμείς, χτίζουμε ακριβώς αυτό», δήλωσε η Άντεργουν στο NBC News.
Για να τεθεί η πλατφόρμα σε εφαρμογή, χρειάστηκε πρώτα να κάνει το πιλοτικό website που ονομάζεται Keep Oakland Alive το οποίο περιλαμβάνει 40 επιχειρήσεις της τοπικής αγοράς.
Για τους ιδιοκτήτες πολλών καταστημάτων που μέχρι σήμερα, δεν είχαν έρθει ποτέ σε επαφή με το ηλεκτρονικό εμπόριο, το Nearby αποτέλεσε τη σανίδα σωτηρία τους. Κατάφεραν να διατηρήσουν τις επιχειρήσεις τους και να κερδίσουν χρόνο να δημιουργήσουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.
Επίσης και από πλευράς καταναλωτών, υπήρξε μια αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος τους να ψωνίσουν τοπικά. Αυτό υποδηλώνει ότι τα μικρότερα καταστήματα θα μπορούσαν να τα πάνε καλύτερα όταν τεθεί υπό έλεγχο η πανδημία και τα πράγματα αρχίσουν να ομαλοποιούνται.
Η Άντεργουντ είναι αρκετά αισιόδοξη και ποντάρει στην τάση «shop local»,που έχει αρχίσει να αναπτύσσεται. Πιστεύει ότι η στήριξη στις τοπικές αγορές είναι ο μικρότερος αλλά και ο πιο ρεαλιστικός τρόπος που μπορεί κανείς να συμμετέχει ενεργά στην κοινότητα του.
Διαβάστε επίσης:
Amazon: Αγοράζει 11 αεροπλάνα Boeing 767-300 για να ανταπεξέλθει στον μεγάλο όγκο παραγγελιών
Η πανδημία συνεχίζει να εκτοξεύει τα κέρδη σε Amazon, Facebook, Google και Apple
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση