Η βιομηχανία της μόδας μοιάζει ακούραστη και σίγουρα ατρόμητη μπροστά στις δυσκολίες της πανδημίας. Μετά από ένα χρόνο από την εμφάνιση του κορονοϊού, ο χώρος της μόδας έχει προσαρμοστεί πλήρως στις νέες απαιτήσεις και στην πραγματικότητα που έχει διαμορφώσει.
Έτσι, οι Chanel, Valentino, Swatch, H&M, Simone Rocha και το φεστιβάλ μόδας και κινηματογράφου Athens Fashion Film Festival μονοπωλούν το ενδιαφέρον μας με τα τελευταία τους projects.
Ανακαλύψτε τα παρακάτω!
Chanel: Οι πρώτες φωτογραφίες από τη καμπάνια του οίκου με την γαλαζοαίματη Σαρλότ Κασιράγκι
Στα μέσα του Δεκεμβρίου ο γαλλικός οίκος Chanel είχε ανακοινώσει τη συνεργασία του με την «γαλαζοαίματη» εγγονή της Γκρέις Κέλι, Σαρλότ Κασιράγκι. Η πανέμορφη Κασιράγκι, πλέον, αποτελεί ambassador, πρέσβειρα και εκπρόσωπος του fashion house. Μάλιστα, η αρχή γίνεται με τη συμμετοχή της στην καμπάνια για τη Άνοιξη/Καλοκαίρι Ready-to-Wear συλλογή της καλλιτεχνικής διευθύντριας του οίκου Βιρτζινί Βιάρ για τη Chanel. Οι πρώτες φωτογραφίες, λοιπόν, από τη καμπάνια δόθηκαν στη δημοσιότητα.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Οι φωτογράφοι Inez van Lamsweerde και Vinoodh Matadin -μακροχρόνιοι συνεργάτες του οίκου- φωτογράφησαν τη νέα μούσα της Chanel στη γενέτειρα της, το θρυλικό πριγκιπάτο του Μονακό. «Oι παρόμοιες τοποθεσίες τόσο τη νύχτα όσο και κατά τη διάρκεια της ημέρας ήταν το σημείο εκκίνησης αυτής της σειράς στην οποία η Σαρλότ κυμαίνεται μεταξύ ονείρου και πραγματικότητας», ανέφερε το φωτογραφικό δίδυμο για την τοποθεσία της καμπάνιας. «Η Σαρλότ έχει μια μυστηριώδη ποιότητα, μια δυαδικότητα που δίνει έμφαση στο παιχνίδι μας για τη συγχώνευση της πραγματικότητας και των ονείρων», συνεχίζει.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η ανοιξιάτικη συλλογή του οίκου Spring/Summer ’21 βρίσκεται στις μπουτίκ από τις 2 Μαρτίου.
Οι μεγάλοι νικητές του 3ου Athens Fashion Film Festival
Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το βράδυ της Δευτέρας, 1 Μαρτίου, το 3ο Athens Fashion Film Festival, με τη λήξη των προβολών τα μεσάνυχτα, το οποίο λόγω της πανδημίας διοργανώθηκε ψηφιακά. Με το μότο «Touch me not – Μη μου άπτου» στο επίκεντρο, το σινε-φεστιβάλ που γιορτάζει τη μόδα πρόβαλε δωρεάν μικρού και μεγάλου μήκους ταινίες, ανάμεσα στις οποίες και βιογραφίες, ενώ πραγματοποίησε αφιερώματα με θέματα την απομόνωση, τον έρωτα αλλά και το design στον κινηματογράφο.
Κατά τη διάρκεια ολόκληρης της χθεσινής μέρας, ανακοινώθηκαν στο επίσημο site και τα social media του φεστιβάλ οι νικητές των βραβείων σε 15 διαφορετικές κατηγορίες, όπως αναδείχθηκαν από τις ψήφους του 11μελούς International Jury και του 5μελούς Youth Jury. Τo Athens Fashion Film Festival και η Καλλιτεχνική Διευθύντρια του, Νικόλ Αλεξανδροπούλου, ευχαρίστησαν όλους τους συμμετέχοντες, brands, σκηνοθέτες, παραγωγούς και συντελεστές για τη συμμετοχή τους.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Αναλυτικά τα βραβεία:
International Jury
-Best In Show: «S.W.A.L.K & S.W.A.L.K. II» του Nick Knight για τον οίκο Maison Margiela
-Best Fashion Film: «Le Mythe Dior» του Matteo Garrone για τον οίκο Dior
-Best Director: Matteo Garrone για τις ταινίες «Le Mythe Dior» και «Le chateau du Tarot» για τον οίκο Dior
-Best Script/Concept: KidSuper για την ταινία «Everything’s Fake Until It’s Real»
-Best Cinematography: Igor Smitka για την ταινία «Comfort Zone»
-Best Editing: Marco Spoletini για την ταινία «Le Château du Tarot» για τον οίκο Dior
-Best Beauty / Styling: Dalia Colli και Francesco Pegoretti για την ταινία «Le Mythe Dior» για τον οίκο Dior
-Best Artistic Direction: Babak Radboy για την ταινία «Marnifesto» για το brand Marni
-Best Music: Clara Luciani για την ταινία «Il est cinq heures, Paris s’éveille» για τον οίκο Longchamp Paris
-Best Documentary: «The Weavers» του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου
-Best Green Film: «Seasons of Aeon» της Kassandra Lim
-Best Student Film: «The Atypical Life of Agnes Tassel» της Zo Fan
-Best Experimental Film: «Pandemia» του Yannis Biliris
-Best Greek Fashion Film: «Pandemia» του Yannis Biliris
-Emerging Talent: Jan Vrhovnik
Υouth Jury
-Best In Show: «Amor Fati» των Sacha Barbin και Ryan Doubiago για το brand Marine Serre
-Best Student Fim: «The Atypical Life of Agnes Tassel» της Zo Fan
Η καμπάνια για της συλλογής Simone Rocha X H&M
Από το 2018 βρισκόταν στα πλάνα του brand H&M η συνεργασία με την Ιρλανδή σχεδιάστρια μόδας Σιμόν Ρότσα, η οποία έχει δημιουργήσει τον δικό της επιτυχημένο οίκο. Ωστόσο, αυτή γίνεται πραγματικότητα μόλις φέτος. H συλλογή Simone Rocha X H&M είναι γεγονός και θα είναι διαθέσιμη από τις 11 Μαρτίου στο e-shop του brand H&M! Παρ’ όλα αυτά, μας δίνουν μία πρώτη ματιά μέσα από την καμπάνια της συνεργασίας τους.
Γυρισμένη μέσα από την αισιόδοξη και ρομαντική ματιά του Tyler Mitchell, η καμπάνια μας καλεί να μπούμε στον κόσμο της Simone Rocha x H&M και να βιώσουμε την αίσθηση της κοινότητας, της ισχυρής θηλυκότητας και της συντροφικότητας στην οποία βασίζεται η συλλογή. Η καμπάνια είναι μια ιστορία για τη φιλία, τη χαρά και την κατάργηση των αποκλεισμών, καθώς και μια ωδή στις στιγμές που ανοίγουμε το σπίτι μας και μαζευόμαστε με τους αγαπημένους μας. Η καμπάνια γυρίστηκε στην ιστορική έπαυλη Great Dixter και στους κήπους του Northiam στο ανατολικό Σάσσεξ της Αγγλίας, ενώ για τη δημιουργία της ένωσαν τις δυνάμεις τους αρκετοί συνεργάτες της Ρότσα.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Πρωταγωνιστές στην καμπάνια είναι δυναμικοί άνθρωποι που θαυμάζει η σχεδιάστρια για τις ικανότητες, τις προοπτικές και την ξεχωριστή ομορφιά τους. Ανάμεσα τους συναντάμε τους ανερχόμενους ηθοποιούς Daisy Edgar-Jones, Micheal Ward, την πρίμα μπαλαρίνα του Royal Ballet, Francesca Hayward, την καλλιτέχνη Faye Wei Wei, τα μοντέλα Mouchette Bell και Aramish Mangi και τη μουσικό Kelsey Lu, η οποία έχει γράψει και το soundtrack για την ταινία της καμπάνιας. Συμμετέχουν επίσης φιγούρες που εμφανίζονται συχνά στον κόσμο της Ρότσα, στις επιδείξεις και στις εικόνες της, όπως το μοντέλο Tess McMillan και οι αδελφές Adwoa Aboah και Kesewa Aboah.
«Η καμπάνια ήθελα να αποτυπώνει το πνεύμα και τη συντροφικότητα της ομάδας, καθώς και της ίδιας της συλλογής. Έτσι, ζήτησα από τον Tyler και όλους τους ξεχωριστούς συντελεστές να εξερευνήσουν τις φυσικές σχέσεις ανάμεσα στους φίλους, στη φύση, στην οικογένεια και τη θηλυκότητα. Δημιουργήσαμε έτσι κάτι φυσικό, παιχνιδιάρικο και ποιητικό στο πανέμορφο σκηνικό της έπαυλης Great Dixter», αναφέρει χαρακτηριστικά η ίδια.
Στα ενδότερα του Valentino με τη μικρού μήκους «Code Temporal»
Ο οίκος Valentino και ο μουσικός των Massive Attack και καλλιτέχνης Robert Del Naja ένωσαν τις δυνάμεις τους για ένα καινούργιο οπτικο-ακουστικό έργο τέχνης: Το πρότζεκτ «Code Temporal», που εξερευνά τη διαδικασία δημιουργίας της τελευταίας κολεξιόν Άνοιξη/Καλοκαίρι 2021 του ιταλικού οίκου μόδας.
Η μικρού μήκους ταινία περιλαμβάνει γυρίσματα «making of» στα κεντρικά του Valentino στη Ρώμη. Πρόκειται για μία μοναδική ματιά στις μοδίστρες, στις τελετουργίες κοπής και ραψίματος και κάποιες time-lapse φωτογραφίες της προόδου της εργασίας εκεί. Ωστόσο, για να δώσει στην ταινία μια πιο πειραματική νότα, ο Del Naja φρόντισε η όλη διαδικασία «να κινηματογραφηθεί και να παρατηρηθεί» από αλγόριθμους μηχανικής μάθησης. Παρατηρώντας επανειλημμένα τη διαδικασία υψηλής ραπτικής, αυτή η τεχνητή νοημοσύνη έπαιξε ρόλο στο τελικό μοντάζ.
Σύμφωνα με τον ιταλικό οίκο μόδας, αυτή η αντιπαράθεση τεχνολογίας AI με την τεχνουργία στο ατελιέ είναι ένα σχόλιο πάνω στις «συμμετρίες μεταξύ των συστημάτων εκμάθησης και της ανθρώπινης υπέρβασης» και μια μελέτη για το τι πραγματικά σημαίνει στον 21ο αιώνα «αριστοτεχνία» στη μόδα. Το τελικό αποτέλεσμα, που έχει τον ίδιο τίτλο με την κολεξιόν S/S21 του Valentino και προσφάτως δόθηκε στη δημοσιότητα, είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας του Del Naja, του καλλιτέχνη Mario Klingemann και του διευθυντή δημιουργικού του οίκου, Πιερπάολο Πιτσιόλι.
SWATCH x MoMA: Όταν η τέχνη μεταφέρεται στον καρπό
Το ελβετικό brand ρολογιών Swatch έχει εντρυφήσει στον θαυμαστό κόσμο της καλλιτεχνικής δημιουργίας συνεργαζόμενο με αξιόλογους καλλιτέχνες. Ωστόσο, δεν σταματά εδώ αφού ανακοίνωσε τη συνεργασία του με το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης (MoMA) για τη δημιουργία μίας σειράς έξι ρολογιών, τα οποία αποτελούν μέρος της σειράς «Museum Journey».
Τα μικρά αυτά έργα τέχνης για τον καρπό είναι εμπνευσμένα από έξι κορυφαία έργα τέχνης από τη συλλογή του MoMA. Πιο συγκεκριμένα τα The Starry Night (1889) του Vincent van Gogh, Hope II (1907-1908) του Gustav Klimt, The Dream (1910) του Henri Rousseau, Composition in Oval with Color Planes 1 (1914) του Piet Mondrian, The City and Design, The Wonders of Life on Earth, Isamu Kurita (1966) του Tadanori Yokoo και New York (1968) του Tadanori Yokoo
Ακόμα, το Swatch και το MoMA δημιούργησαν μια ειδική συσκευασία για την collector’s edition εμπνευσμένη από τη Blade Stair, το γνωστό κλιμακοστάσιο, που αποτελεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά δείγματα αρχιτεκτονικής του MoMA. Η Swatch συνεργάστηκε επίσης με την καλλιτέχνιδα Beatriz Milhazes συμπεριλαμβάνοντας τρία από τα έργα της, που αποτελούν μέρος της συλλογής του MoMA –Suculentas Beringelas (Succulent Eggplants) (1996), O Espelho (The Mirror) (2000) και Meu Bem (2008)– στην πλατφόρμα Swatch X You. Με τα Swatch X You ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει το δικό του εξατομικευμένο ρολόι στο site της Swatch. Η συλλογή Swatch X MoMA είναι διαθέσιμη από τις 4 Μαρτίου στα φυσικά και online καταστήματα της Swatch παγκοσμίως και στα MoMA Design Stores, ενώ είναι διαθέσιμα στο κοινό είτε μεμονωμένα ή ως collector’s edition.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Διαβάστε επίσης:
Ελίζαμπεθ Τέιλορ: Ο έρωτας της μούσας του Χόλυγουντ με τα κοσμήματα
Green Dresses: Τα πιο εμβληματικά φορέματα της μεγάλης οθόνης
Color Blocking: Η τάση που θα απογειώσει τις ανοιξιάτικες εμφανίσεις σας
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση