Η Ντέμπορα Σνάιντερ βρίσκεται σε ένα ιδιαίτερο σημείο της καριέρας της. Είναι η παραγωγός πίσω από τα μεγαλύτερα blockbusters της δεκαετίας – ανάμεσά τους τα Wonder Woman και Wonder Woman 1984, Aquaman, Suicide Squad, Batman vs Superman: Dawn of Justice, Man of Steel, 300 και 300: Rise of an Empire, Sucker Punch, Watchmen. Κι όμως, δεν ανήκει στους διασημότερους του χώρου.
Αυτό είναι ιδιαίτερα σπάνιο για έναν παραγωγό, ανεξαρτήτως φύλου, αν αναλογιστεί κανείς πως το κοινό είναι ιδιαίτερα ενημερωμένο χάρη στα social media. Μάλιστα, επειδή είναι παντρεμένη με μία από τις διασημότερες προσωπικότητες του Χόλιγουντ, τον εξαιρετικό σκηνοθέτη Ζακ Σνάιντερ, πολλοί την αποκαλούν «δυναμική γυναίκα πίσω από τον ισχυρό άνδρα» – χαρακτηρισμό που η ίδια αποποιείται, ευγενικά.
«”Η γυναίκα πίσω από τον άνδρα” λέει πως είσαι πίσω από το σύζυγό σου», έχει αναφέρει σε συνέντευξή της στο Shondaland. «Ο Ζακ και εγώ βρισκόμαστε ο ένας πλάι στον άλλο, μαζί. Αντιμετωπίζω τη σχέση μας ως ισότιμη, παίζουμε διαφορετικούς ρόλους. Με ρωτούν συχνά πώς είναι να εργάζομαι με τον άνδρα μου και λέω “Είναι ο σκηνοθέτης και εγώ παραγωγός, δουλειά μου είναι να φέρω το όραμά του στην οθόνη ανεξάρτητα από το αν είναι σύζυγός μου ή όχι”. Είμαι ισχυρογνώμων και συζητάμε τα πάντα, είμαστε πάντα ενωμένοι. Στηρίζω πάντα το σκηνοθέτη – είτε είναι η Πάτι Τζένκινς είτε ο σύζυγός μου, αυτός είναι ο ρόλος του παραγωγού».
Πέρασε δύο χρόνια μακριά από το χώρο του θεάματος και επέστρεψε φέτος, με το Army of the Dead στο Netflix. Προωθώντας το νέο της project, βρίσκει την ευκαιρία να μιλήσει για τις γυναίκες πίσω από την κάμερα, την ανάγκη για ισότητα και όσα έμαθε από τη συνεργασία με κορυφαία ονόματα της βιομηχανίας του κινηματογράφου.
TOMORROW!! join @ErikDavis, @ZackSnyder, Deborah Snyder, and the cast of #ArmyOfTheDead here on spaces at 10am PT to chat the film, take some of your questions, and more! pic.twitter.com/hh8q8WxiY8
— Netflix Geeked (@NetflixGeeked) May 21, 2021
Την εξοργίζει που πολλοί την αποκαλούν «γυναίκα παραγωγό» κι όχι απλώς με το επάγγελμά της, χωρίς το φύλο της μπροστά. Αυτός είναι ένας από τους τομείς που πρέπει να βελτιωθούν, όπως υποστηρίζει.
Παρότι είναι ιδιαίτερα επιτυχημένη, ποτέ δε φανταζόταν τον εαυτό της να ακολουθεί τον συγκεκριμένο δρόμο. Ήθελε να γίνει δημοσιογράφος, οπότε σπούδασε στο Ithaca College. Ξεκίνησε ως ρεπόρτερ δελτίου ειδήσεων, όμως όταν μπήκε στο στούντιο και είδε τι συμβαίνει στο παρασκήνιο, άρχισε να ενδιαφέρεται για το σχεδιασμό των εκπομπών. Δεν τολμούσε ακόμη να σκεφτεί το ενδεχόμενο μίας χολιγουντιανής παραγωγής, καθώς έμενε στο Νιου Τζέρσι και οι γνωριμίες της ήταν ελάχιστες. Αποφοίτησε από το Ithaca, όμως, και για χάρη μίας πρακτικής είχε την ευκαιρία να συνεργαστεί με κορυφαίους του χώρου.
«Δεν ήξερα να χρησιμοποιώ υπολογιστή κι αυτό μου στέρησε πολλές θέσεις εργασίας», είπε. Στην Backer Spielvogel Bates, όμως, παρότι απέτυχε στο αρχικό τεστ, της επέτρεψαν να συναντήσει τον υπεύθυνο. Του είπε ότι δεν πήγε καλά, της απάντησε πως δεν τον ενδιέφερε. Ξεκίνησε την πρακτική της και παρέμεινε στην εταιρεία για μία οχταετία, ξεκινώντας από το μηδέν. Έγινε, όμως, μία από τις κορυφαίες παραγωγούς, οργανώνοντας καμπάνιες για τα Μ&Μ’s, τους Estée Lauder, Tommy Hilfiger και Miller Genuine Draft.
Ο χώρος της διαφήμισης δεν της ταίριαζε. Όσο παράξενο κι αν φαίνεται, αισθάνεται πιο ήρεμη όταν ασχολείται με ταινίες εκατοντάδων εκατομμυρίων. «Με τις μεγάλες ταινίες, έχεις τόσους συνεργάτες, τόσους ανθρώπους που μπορείς να ρωτήσεις. Και στο σημείο που βρίσκομαι τώρα, συνειδητοποιώ ότι το να κάνεις ερωτήσεις είναι ΟΚ. Το να έχεις καλή επικοινωνία είναι εξαιρετικά σημαντικό. Λύνεις προβλήματα και μερικές φορές μπορείς να βοηθήσεις κάποιον που πιέζεται εκείνη την ώρα. Έμαθα να είμαι παρούσα σε όλο το στούντιο, να αντιμετωπίζω κάθε πρόκληση. Το καλό είναι πως έχεις ανθρώπους που θα σε βοηθήσουν, δεν σηκώνεις το βάρος μόνη σου», εκμυστηρεύτηκε.
Ως γυναίκα στο Χόλιγουντ, δε θα μπορούσε παρά να βιώσει μεγάλες διακρίσεις. Στο παρελθόν, δε γινόταν καν λόγος για την ανισότητα. Τώρα, όμως, αυτό αλλάζει. Οι γυναίκες μπαίνουν μπροστά και πίσω από την κάμερα, αναλαμβάνουν παραγωγές, πετυχαίνουν. «Υπάρχουν, ωστόσο, εκατοντάδες θέσεις στα παρασκήνια που παραμένουν ανδροκρατούμενες», τόνισε η Ντέμπορα Σνάιντερ.
Διαβάστε επίσης:
Μπριζίτ Μπαρντό: Η Γαλλίδα ηθοποιός που καθόρισε τη μόδα των 60s
Μέρι Τάιλερ Μουρ: H ηθοποιός που έφερε τη δυναμική και ανεξάρτητη γυναίκα στην αμερικανική τηλεόραση
«Επιβίωσα και είμαι περήφανη»: Η Charlize Theron είναι πολλά παραπάνω από εξαιρετική ηθοποιός
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση