Το Μικρό Μαύρο Φόρεμα ή αλλιώς το Little Black Dress είναι ένα κομμάτι που βρίσκεται σε κάθε γυναικεία γκαρνταρόμπα.
Είναι απλό, διαχρονικό και κομψό για αυτό και αγαπήθηκε περισσότερο από κάθε άλλο ρούχο όλα αυτά τα χρόνια. Η μόδα μπορεί να προχωράει και να φέρνει όλο και περισσότερες καινούργιες τάσεις στο προσκήνιο, όμως κανείς δεν μπορεί να το αντικαταστήσει! Η Coco Chanel, η Audrey Hepburn, η πριγκίπισσα Diana, η Kate Moss, και πολλά ακόμα fashion icons έχουν κάνει αρκετές εμφανίσεις με διάφορες εκδοχές του, κάποιες από τις οποίες έχουν μείνει στην ιστορία και όχι άδικα. Ποιος μπορεί να ξεχάσει το το «Revenge Dress» της Diana που είχε σχεδιάσει η Χριστίνα Σταμπολιάν το 1994 ή εκείνο της Audrey στο «Breakfast at Tiffany’s» που σχεδίασε o Hubert de Givenchy το 1961; Φυσικά κανείς, καθώς ο δυναμισμός, η θηλυκότητα και η επιβλητικότητα που εκπέμπει το σωστό LBD, το χαράσσουν ανεξίτηλα στην μνήμη αλλά και στην μόδα.
Η καταγωγή του δεν είναι σαφής όμως είναι στενά συνυφασμένη με την εμβληματική σχεδιάστρια Coco Chanel. Σε εκείνη οφείλεται η καθιέρωσή του ως το ένα από τα πιο βασικά κομμάτια της ντουλάπας μας. Στη βιογραφία της, «Coco Chanel: O θρύλος και η ζωή της», από τη Justine Picardine, αναφέρεται πως «το μικρό μαύρο φόρεμα απέκτησε αξία όταν το 1926 όταν η Αμερικανική Vogue δημοσίευσε ένα απλό αλλά ιδιαίτερα κομψό crêpe de Chine σχέδιο φορέματος με μακριά, στενά μανίκια το οποίο συνδυάστηκε με μια σειρά από λευκές πέρλες. Το σύνολο χαρακτηρίστηκε ως ‘η φιγούρα του μέλλοντος’ και η πρόβλεψη της Vogue έμελλε να είναι κάτι παραπάνω από προφητική».
Λίγο αργότερα η φήμη του εδραιώθηκε ακόμη περισσότερο. Το 1938 η αιώνια αντίπαλος της Coco Chanel, Elsa Schiaparelli συνεργάστηκε με τον σουρεαλιστή ζωγράφο Salvador Dalí για τη δημιουργία του περίφημου «Skeleton Dress» για την Circus Collection. Καθώς, λοιπόν, η βιομηχανία της μόδας παρήγαγε διάφορα σχέδια του σε εκείνες τις δεκαετίας, δεν άργησε και πολύ τα πρώτα μέλη των βασιλικών οικογενειών να τα εντάξουν στις επίσημες εμφανίσεις τους. Ειδικότερα, η αμφιλεγόμενη δούκισσα του Windsor, Wallis Simpson, η οποία έμεινε στην ιστορία και για το απαράμιλλο στιλ της, ήταν μία από τους πρώτους royals λάτρεις του LBD. Η ίδια είχε δηλώσει το 1946 πως «οφείλεις να φοράς μαύρα φορέματα, ασχέτως αν μεγαλώνεις, γιατί το μικρό, μαύρο φόρεμα είναι αναντικατάστατο».
Μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, στις τάσεις και πάλι επικρατούσε το συγκεκριμένο εμβληματικό ρούχο. Μάλιστα, ο Christian Dior θέλησε να δώσει πίσω στη γυναίκα τη θηλυκότητα της, δημιουργώντας το LBD με την τονισμένη μέση, παίζοντας με τους όγκους και τις ασύμμετρες γραμμές. Αν η Coco Chanel επιδίωκε το φόρεμα αυτό να αποτελεί σύμβολο άνεσης για την γυναίκα που μπαίνει στην αγορά εργασίας, για τον Christian Dior ήταν σύμβολο κομψότητας και πολυτέλειας. Έτσι, λίγο αργότερα είδαμε και την Grace Kelly να το επιλέγει, το 1954. Συγκεκριμένα, ως Lisa στην ταινία «Σιωπηλός Μάρτυρας» του Alfred Hitchcock, ντύθηκε με ένα μαύρο φόρεμα με «V» ντεκολτέ και φούστα με στρώσεις τούλινου σιφόν, καθώς ο διάσημος σκηνοθέτης ήθελε να τονίσει την πλούσια καταγωγή της. Η εμφάνισή της αυτή έμελλε να μείνει για πάντα στην ιστορία της μόδας.
Και κάπως έτσι το LBD έγινε ένα είδος «στολής» για όλες σχεδόν τις γυναίκες. Σήμερα οι εκδοχές του είναι αμέτρητες, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει σίγουρα ένα για κάθε μία από εμάς. Είναι ένα από αυτά τα ρούχα στα οποία αξίζει να επενδύσετε, καθώς η επιλογή του σωστού είναι «αιώνια»!