Μαρία Αγγελικούση, εφοπλιστής, Αντιπρόεδρος Angelicoussis Shipping Group
-
Εχει λάβει το «δαχτυλίδι» της διαδοχής, σε έναν από τους μεγαλύτερους ιδιωτικούς ναυτιλιακούς ομίλους στον κόσμο
-
Ο στόλος του ομίλου, μαζί με τα υπό ναυπήγηση πλοία ξεπέρασε το «ψυχολογικό όριο» των 150 πλοίων
-
Κρατάει μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας την προσωπική της ζωή
Το δικό της αποτύπωμα, στον μεγαλύτερο ελληνικό ναυτιλιακό όμιλο, τον όμιλο Αγγελικούση, έχει αρχίσει να αφήνει, η κόρη του Γιάννη Αγγελικούση, Μαρία, η οποία τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιήθηκε έντονα στον όμιλο, ανέβηκε σταδιακά τα «σκαλιά» της διοίκησης, και πλέον έχει λάβει το «δαχτυλίδι» της διαδοχής, σε έναν από τους μεγαλύτερους ιδιωτικούς ναυτιλιακούς ομίλους στο κόσμο.
Δύο είναι οι χαρακτηριστικές πρώτες κινήσεις, που έχουν τον δικό της σχεδιασμό. Η πρώτη αφορά το νέο πλοίο του ομίλου που κέρδισε στις 4 Δεκεμβρίου του 2020 τo βραβείο του Πλοίου της Χρονιάς. Το «Excelerate Sequoia» της Maran Gas του Ομίλου Αγγελικούση, είναι η πρώτη ελληνικών συμφερόντων πλωτή τερματική μονάδα αποθήκευσης και αεριοποίησης, γνωστή στην αγορά αυτή ως Floating Storage & Regasification Unit, ή FSRU, το οποίο όμως μπορεί να λειτουργήσει και ως κανονικό LNG carrier. Το κόστος ναυπήγησης του πλοίου υπολογίζεται στα 200 εκατομμύρια δολάρια και κατασκευάστηκε στις νοτιοκορεατικές γιάρδες της Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME).
Η δεύτερη κίνηση αφορά το άνοιγμα και σε νέους υψηλού κύρους ναυπηγικούς ομίλους. Ο όμιλος συνεχίζει να συνεργάζεται στενά με ένα από τα κορυφαία ναυπηγεία στον κόσμο, την Daewoo, αλλά έχει ξεκινήσει στενή συνεργασία και με τους άλλους δύο top ναυπηγικούς ομίλους της Νοτίου Κορέας, την Samsung Heavy και την Hyundai Heavy.
Η Μαρία Αγγελικούση, η οποία, όπως παραδοσιακά κάνουν οι Eλληνες εφοπλιστές, κρατάει μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας την προσωπική της ζωή, στοχεύει να πάει τον όμιλο ακόμα πιο ψηλά. Με νέα στελέχη στα ανώτατα διοικητικά κλιμάκια του ομίλου, δικής της επιλογής, ο όμιλος πετυχαίνει ορισμένους σημαδιακούς στόχους.
Ο στόλος του ομίλου, μαζί με τα υπό ναυπήγηση πλοία ξεπέρασε το «ψυχολογικό όριο» των 150 πλοίων, φτάνοντας τα 154. Εξ αυτών τα 50 είναι LNG carriers. Πλοία δηλαδή που μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο, καύσιμο που αναμένεται να «κυριαρχήσει» στην ενέργεια την επόμενη 20ετία. Τα πλοία αυτά κοστίζουν από 180 εκατ. δολάρια μέχρι και 200 εκατ. δολάρια το ένα.
Ο όμιλος, που πλέον έχει ως πρώτο συνθετικό το «Maran», κίνηση του κ. Αγγελικούση που υποδηλώνει το πέρασμα στην εποχή της Μαρίας Αγγελικούση, διαχειρίζεται επίσης 54 δεξαμενόπλοια, εκ των οποίων τα 26 είναι super tanker, αφού διαθέτουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν το καθένα περισσότερους από 300.000 τόνους αργού πετρελαίου σε κάθε ταξίδι. Τέλος διαχειρίζεται και έναν στόλο από 50 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου.
Κέντρο επιχειρήσεων το εμβληματικό κτήριο χαμηλά στη Λεωφόρο Συγγρού, κατασκευασμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, περιβαλλοντικά φιλικό, το οποίο κόστισε σύμφωνα με πληροφορίες, περισσότερα από 50 εκατ. ευρώ.