Art & Philanthropy

Η Λυσιστράτη εγκαινιάζει τη (νέα) Θερινή σκηνή του Εθνικού με χορηγία Λάτση

Η αριστοφανική Λυσιστράτη σε σκηνοθεσία του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου (στην πρώτη του συνάντηση με το έργο) εγκαινιάζει τη λειτουργία νέας θερινής σκηνής την οποία ανακοίνωσε προ μίας εβδομάδας ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού θεάτρου Δημήτρης Λιγνάδης. Ο ίδιος σκηνοθετεί τους Πέρσες του Αισχύλου (χωρίς να έχει αποσαφηνιστεί εάν θα ανέβουν και στη νέα θερινή σκηνή). Αμφότερες οι παραστάσεις παρουσιάζονται και στην Επίδαυρο στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

Η Θερινή σκηνή αναμένεται να ανοίξει περί τα τέλη Ιουλίου θα διαμορφωθεί στο Σχολείον της Αθήνας – Ειρήνη Παπά (Πειραιώς 52) με χωρητικότητα χιλίων διακοσίων ατόμων υπό κανονικές συνθήκες.

Χορηγία του Ιδρύματος Λάτση (και σε αναμονή της οικοδομικής άδειας για την κατασκευή βοηθητικών χώρων) αποκαθίστανται αρχικά τις κερκίδες που αυτή τη στιγμή προβλέπεται να φιλοξενήσουν έως και πεντακόσια άτομα όπως επιβάλλουν οι υγειονομικοί κανόνες.

Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος

Ο γνωστός ηθοποιός Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος δοκιμάζεται για πρώτη φορά σε σκηνοθεσία μεγάλης κλίμακας στην Επίδαυρο με την αγαπημένη κωμωδία του Αριστοφάνη, που γράφτηκε το 411 π.Χ. εν μέσω Πελοποννησιακού Πολέμου.

Στη Λυσιστράτη, που λύνει στρατούς, ο Αριστοφάνης εκφράζει τον βαθύτατα προοδευτικό, αντιπολεμικό και φεμινιστικό του λόγο: Οι γυναίκες ξεσηκώνονται και αποκτούν συσπειρωμένες πολιτική ισχύ καθώς μεταφέρονται από τον Οίκο στον Δήμο με σκοπό να επιβάλλουν ειρήνη και να φέρουν τους άνδρες πίσω στα σπίτια τους.

Τη Λυσιστράτη του Παπασπηλιόπουλου θα επενδύσει μουσικά η ιδιαίτερη μουσικοσυνθέτρια και τραγουδίστρια Κατερίνα Πολέμη, μία ακόμη καινοτομία της παράστασης. Η πολυτάλαντη Πολέμη σχετίζεται σταθερά με το θέατρο. Εμφανίστηκε πρόσφατα στη Συναυλία από το Σπίτι με τη Δήμητρα Γαλάνη ενώ έγραψε τη μουσική (σε στίχους Στρατή Πασχάλη) για το τραγούδι Ευρυδίκη που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της δράσης “Είμαστε όλοι εδώ”, στο θέατρο “Πορεία”.

Κατερίνα Πολέμη

Στην παράσταση παίζουν οι: Πάρης Αλεξανδρόπουλος, Βίκυ Βολιώτη, Στεφανία Γουλιώτη, Βαγγέλης Δαούσης, Δάφνη Δαυίδ, Στέλιος Ιακωβίδης, Γιάννης Κότσιφας, Νεφέλη Μαϊστράλη, Γιώργος Ματζιάρης, Ελπίδα Νικολάου, Αγορίτσα Οικονόμου, Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, Βίκυ Σταυροπούλου, Νίκος Ψαρράς.

Η συγκεκριμένη παράσταση βασίζεται σε μετάφραση του ποιητή Σωτήρη Κακίση ο οποίος έχει μεταφράσει και Σαπφώ, μεταξύ άλλων.

Οι δύο παραγωγές του Εθνικού θα παρουσιαστούν στην Επιδαύρο τρεις ημέρες αντί για δύο όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί (Πέρσες 24, 25, 26 Ιουλίου και Λυσιστράτη 31 Ιουλίου και 1,2 Αυγούστου) ώστε να καλύψουν μέρος της απώλειας των εσόδων που προκύπτουν από την τήρηση των μέτρων προστασίας.

Τα υπόλοιπα νέα του κλάδου

Σύμφωνα με την αναπληρώτρια καλλιτεχνική διευθύντρια Ερι Κύργια τα ταμεία του Εθνικού αναμένεται να σημειώσουν σημαντικές απώλειες αφού μέχρι πέρυσι ένα sold out στην Επίδαυρο έφερνε έως και 300.000 ευρώ έσοδα, ενώ φέτος οι πιο αισιόδοξοι υπολογισμοί δεν ξεπερνούν τις 120.000 εσόδων από κάθε παραγωγή. Σε αυτές προστίθενται και τα διαφυγόντα κέρδη του Εθνικού από τη σεζόν που ποτέ δεν τελείωσε εξαιτίας του κλεισίματος των θεάτρων (που υπολογίζονται περίπου στα 450.000 ευρώ).

Όσον αφορά το αίτημα για νέες προσλήψεις, ο Δημήτρης Λιγνάδης δήλωσε σαφώς ότι «δεν μπορούμε να πάμε κόντρα στις συλλογικές συμβάσεις που επιβάλλουν εξάμηνη απασχόληση κάθε ηθοποιού και να προσλάβουμε κάποιον για δύο μήνες προκειμένου να έχουν περισσότεροι άνθρωποι δουλειά. Η “στέγη” γι’ αυτήν την καταιγίδα δεν μπορεί να είναι μόνο το Εθνικό Θέατρο. Κάνουμε τεράστια προσπάθεια να μην μειώσουμε αυτούς που ήδη δουλεύουν».

πηγή: mononews.gr

 

Διαβάστε επίσης:

Ελίνα και Μαριάννα Σμπώκου: H επικοινωνία στη μετά τον εγκλεισμό εποχή

Η Κανέλλα εξάπτει τη φαντασία με την πολυσχιδή της τέχνη

Η περφόρμανς της Αργυρώς Χιώτη στο ΕΜΣΤ