Cars

Καθίσματα PEUGEOT: Ένα πρελούδιο τεχνολογίας!

Στο εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας, το εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει γίνει ένας σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει τη διαδικασία αγοράς. Η PEUGEOT, με το ευρέως διαδεδομένο και καινοτόμο i-COCKPIT® σχεδόν σε ολόκληρη τη γκάμα της, έχει κάνει επανάσταση στο εσωτερικά των μοντέλων της και έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στα καθίσματα, τα οποία γίνονται ολοένα και πιο συμπαγή και τεχνολογικά προηγμένα. Η εξειδίκευση της Peugeot, άλλωστε, στον συγκεκριμένο χώρο και η εργονομική της καινοτομία επισφραγίζεται και από τη συνεργασία του Peugeot Design Lab με την Expliseat, εταιρεία ορόσημο στον σχεδιασμό καθισμάτων αεροσκαφών.

Λίγη Ιστορία

Μέσα σε 60 χρόνια τα καθίσματα της PEUGEOT έχουν περάσει από διάφορα στάδια εξέλιξης. Το 1955 αποτέλεσε  μια σημαντική χρονιά καθώς έγιναν οι πιο σημαντικές παραμετροποιήσεις των καθισμάτων στην αυτοκινητοβιομηχανία, όπως η ρύθμιση του ύψους της πλάτης των καθισμάτων. Η PEUGEOT καθιέρωσε την έννοια της άνεσης στα καθίσματα αυτοκινήτου, εισάγοντας τη δυνατότητα ανάκλισης της πλάτης στο μοντέλο-ορόσημο της εποχής, το PEUGEOT 403. Άλλες καινοτομίες, όπως η διαίρεση των καθισμάτων ή η προσθήκη τρίτης σειράς καθισμάτων λανσαρίστηκαν από την PEUGEOT στα μοντέλα 306 και 5008 αντίστοιχα. Το 2007,  η έλευση της καινοτόμου πλατφόρμας EMP2 επέτρεψε στην PEUGEOT την εγκάρσια ενίσχυση των καθισμάτων και η εξέλιξη αυτή βρήκε εφαρμογή για πρώτη φορά στο PEUGEOT 308. Τα καθίσματα γίνονται πιο ελαφριά, ενώ παράλληλα βελτιώνονται έτι περαιτέρω σε επίπεδο ασφάλειας και άνεσης.

Προσδοκίες ανά γεωγραφική περιοχή

Τα καθίσματα είναι πλέον μέρος του DNA της PEUGEOT. Το κάθε σύνολο καθισμάτων αποτελείται από τουλάχιστον 150 μέρη. Ωστόσο, τα καθίσματα έρχονται αντιμέτωπα με πολλές προκλήσεις, όπως η ανθεκτικότητα (η μορφολογία του σώματος του οδηγού διαφοροποιεί τις απαιτήσεις αντοχής του καθίσματος), η φθορά (καθώς τα καθίσματα μπορεί να χρησιμοποιηθούν εκατομμύρια φορές μέσα στον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου), καθώς και η θερμοκρασία στο εσωτερικό του οχήματος, η οποία διαφοροποιείται συχνά, ακόμα και μέσα στην ίδια μέρα.

Επίσης, παγκοσμίως η αντίληψη της άνεσης διαφέρει από περιοχή σε περιοχή:

Το DNA της μάρκας ως οπτικός και αισθητικός δείκτης

Από την οπτική των πελατών, τα καθίσματα πρέπει να εκπληρώνουν τρεις βασικές ανάγκες: τους χώρους, την ασφάλεια και την ευχαρίστηση. Όντας ένα με τον επιβάτη, συμβάλλουν στη διαμόρφωση της τυπολογίας του οχήματος, η οποία πρέπει να είναι συγκεκριμένη για κάθε μάρκα. Από το 2013, κάθε μάρκα του Ομίλου PSA έχει χαράξει μία στρατηγική διαφοροποίησης, η οποία εκφράζει ξεκάθαρα το DNA της και τη διαφοροποιεί από τις υπόλοιπες. Ο πελάτης πρέπει να ξεχωρίζει το αυτοκίνητό του με την πρώτη ματιά και από την πρώτη στιγμή που θα καθίσει στο κάθισμά του. Για την PEUGEOT, ο πελάτης πρέπει να αισθάνεται τη μέγιστη και πλέον δυναμική στήριξη στο κάθισμά του.

Τα καθίσματα του μέλλοντος: μόδα και ευ ζην

Τα καθίσματα του μέλλοντος θα είναι επηρεασμένα από τη μόδα με τα χρώματα και τα υλικά της ταπετσαρίας να είναι εμπνευσμένα από τις κυρίαρχες τάσεις της εποχής.

Το ευ ζην είναι ένα ακόμη στοιχείο έμπνευσης για τους σχεδιαστές. Οι τελευταίες καινοτομίες περιλαμβάνουν την ενσωμάτωση των αερόσακων εντός του αφρού των καθισμάτων, έτσι ώστε να προσαρμόζεται το κάθισμα στη μορφολογία του σώματος του επιβάτη. Επιπλέον, η PEUGEOT προσφέρει σε πολλά οχήματα της γκάμας της τη δυνατότητα λειτουργίας μασάζ, η οποία προωθεί την χαλάρωση, μέσω της ενεργοποίησης  των μυών της πλάτης.

Στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης η επικέντρωση στα καθίσματα θα είναι αναπόφευκτη και συνεπώς, τα τελευταία θα βρεθούν στην καρδιά του εσωτερικού σχεδιασμού. Θα πρέπει να προσφέρουν πληθώρα δυνατοτήτων, ώστε να μετατρέπουν την καμπίνα του αυτοκινήτου σύμφωνα με τις προδιαγραφές του e-Legend concept. Στόχος είναι ο μετασχηματισμός του χρόνου που ξοδεύει κανείς στο αυτοκίνητο σε χρόνο χαλάρωσης και άνεσης. Βέβαια, η συναρπαστική ιστορία των καθισμάτων της PEUGEOT δεν θα σταματήσει εδώ!