CARS

Mini Clubman: Αν το οδηγούσες, θα σε ερωτευόμουνα!

Το Mini Clubman δεν είναι ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο, δεν απευθύνεται σε συνηθισμένους ανθρώπους. Απευθύνεται σε όσους προσέχουν πάντα το ντύσιμό τους, προσαρμόζουν στα μέτρα τους την εποχική μόδα, έχουν το δικό τους τρόπο. Απευθύνεται σε όσους αντιλαμβάνονται πως ότι αντέχει στο χρόνο, αξίξει. Το πνεύμα του Mini εξελίχθηκε μέσα στα 70 χρόνια ζωής του, με μοναδικό τρόπο. Οι βασικοί άξονες φιλοσοφίας του Αλέξανδρου Ισιγόνη, διατηρήθηκαν, βελτιώθηκαν και η σύγχρονη τεχνολογία πρόσθεσε τα υπόλοιπα. Για να προλάβω τα σχόλια τύπου «μα Mini 4.2μ;» μεγάλωσε μαζί με τις ανάγκες μας.

Δεν έχασε όμως το απαράμιλλο στυλ, με τους διακόπτες αεροπορικού τύπου, τη στρογγυλή οθόνη στο κέντρο (αφής 8,8 ιντσών), τα φτερά του σήματος, τους επικυκλικούς επιλογείς, το ρετρό στρογγυλό πίνακα οργάνων και τους κλασσικούς αεραγωγούς. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας είχε ως έξτρα, δερμάτινα καθίσματα μπάκετ και πανοραμική ηλιοροφή. Όλα αυτά προσδίδουν στο ιδιαίτερο χαρακτήρα του. Φέρνω στο μυαλό μου τη γυναίκα που θα το επιλέξει, προφανώς για το ξεχωριστό του στυλ, αλλά και την πρακτικότητα, την οικονομία, την αξιοπιστία.

Είμαι σίγουρος ότι προσέχει ανάλογα το ντύσιμό της, τη φαντάζομαι να βγάζει τη σινιέ γόβα της για να βάλει το διακριτικό driver shoe που έχει κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Εικάζω πως οι επιλογές της, θα περιλαμβάνουν, βιολογική λαϊκή νωρίς το πρωί, ψαγμένο μπακάλικο για τα υπόλοιπα, πιθανόν να ζει σε ισόγειο με κήπο και να έχει σκύλο. Στα πιο πικάντικα, την φαντάζομαι εκλεκτική λέει πολύ περισσότερα όχι, απ’ ότι ναι. Όταν το πει όμως το ναι, πάει κατευθείαν στη χαρτογράφηση Sport.

Λάτρης της ιταλικής κουζίνας, μαγειρεύει καλά, όπου κι αν φάει είναι φανατική του δόγματος «όχι επεξεργασμένη τροφή». Γυμνάζεται χωρίς υπερβολές επενδύοντας στην καλή της υγεία. Γνωρίζει από τέχνη, ενδιαφέρεται, παρακολουθεί τις τάσεις. Της αρέσει να οδηγεί γρήγορα, επιδιώκει και απολαμβάνει τις εκδρομές στη φύση.

Το 6-πορτο Clubman δεν ήταν ποτέ ένα συνηθισμένο Mini. H shooting brake εκδοχή του γερμανικού μοντέλου με τις πόρτες στο πίσω μέρος ν’ ανοίγουν σαν ντουλάπι ξεχωρίζει και οπτικά και χρηστικά. Πηγαίνοντας προς το αυτοκίνητο με τα ψώνια στο χέρι ανοίγεις την μια από τις δυο πόρτες και τα ακουμπάς διακριτικά, χωρίς να χρειάζεται να τεντωθείς και να ξεντυθείς για να κλείσεις το βαρύ πορτμπαγκάζ.

Κοιτώντας εξωτερικά η μάσκα με το ενιαίο πλαίσιο είναι φαρδύτερη. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα με το χαρακτηριστικό στρογγυλό σχήμα και τους έξτρα προβολείς LED έρχονται να δώσουν τον δικό τους τόνο, ενώ πίσω τα φώτα LED είναι πλέον στάνταρ όχι όμως και η ξεχωριστή Union Jack διαμόρφωση του εσωτερικού τους. Προτείνω ανεπιφύλακτα να επιλέξετε τα φώτα full led που φωτίζουν με τη μεγάλη σκάλα στα 300m έναντι 180m των συμβατικών.

Βράδυ σ’ επαρχιακό δρόμο η διαφορά αυτή μπορεί να αποβεί καθοριστική στην αποφυγή εμποδίου. Στο ανανεωμένο Mini Clubman υπάρχουν και διαφορετικής σχεδίασης ζάντες (από 16 έως και 18 ίντσες), καθώς και νέες αποχρώσεις British Racing Green, Indian Summer Red και MINI Yours Enigmatic Black. Επιπλέον οροφή και καθρέπτες μπορεί να έχουν μαύρο, λευκό ή ασημί χρώμα.

Στο εσωτερικό κυρίαρχο ρόλο έχει η εξατομίκευση με επιλογές για όλα τα γούστα. Στο κέντρο της κονσόλας δεσπόζει ο κόκκινος διακόπτης για την εκκίνηση. Οι χώροι που προσφέρει το MINI Clubman είναι αρκετοί για 4 ενήλικες.  Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 360 λίτρα με τα πίσω καθίσματα να βρίσκονται στην κανονική τους θέση αλλά σε διθέσια διαμόρφωση φτάνουν τα 1.250lt.

Ο 3κύλιδρνος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας των 1.5lt που φορούσε το αυτοκίνητο δοκιμής μας αποδίδει 116PS αλλά το κυριότερο 27.5kgm ροπής από το ρελαντί. Σε συνδυασμό με το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ο σπορτίφ χαρακτήρα του Mini αναδεικνύεται τόσο από το σετάρισμά του όσο και από το θετικό τράβηγμα σε όλο το φάσμα στροφών. Ο οδηγός πουθενά δε θα αισθανθεί έλλειψη δύναμης και σε κάθε περίπτωση θα προσπεράσει με ασφάλεια σε επαρχιακό δρόμο ακόμη και γεμάτος επιβάτες και αποσκευές ειδικά επιλέγοντας την χαρτογράφηση Sport.

Αξίζει να τονίσουμε την εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση που εύκολα πέφτει με λίγο προσοχή και χαρτογράφηση ECO ακόμη και κάτω από τα 6lt/100km. Στο δρόμο, τo Clubman έχει σπορτίφ συμπεριφορά παραμένει τυπικό και διασκεδαστικό Mini. Το τιμόνι του έχει αμεσότητα και πληροφόρηση, είναι ακριβές ενώ ταυτόχρονα η ανάρτηση κρατάει, χωρίς αναίτιες κλίσεις. Η υποστροφή θα έρθει μόνο στην υπερβολή αλλά τα ηλεκτρονικά σε προφυλάσσουν από κακοτοπιές και γλιστρήματα. Με το Clubman θα ευχαριστηθείς οδήγηση χωρίς κανένα συμβιβασμό. Επίσης θα χαμογελάς σε κάθε ανεφοδιασμό με την τιμή του πετρελαίου να είναι στο ένα ευρώ.

Κλείνοντας θέλω να προϊδεάσω την ερωτεύσιμη κυρία για τα προβλήματα που θ’ αντιμετωπίσει με το νέο της Clubman. Πρέπει να είναι προετοιμασμένη ότι όλοι θα θέλουν να το οδηγήσουν. Από το φίλο και τις φίλες της, μέχρι τα ανίψια και τον πατέρα της.

Tεχνικά χαρακτηριστικά Mini One Clubman d 1.5lt/116PS

Κινητήρας: 1498 cc

Ισχύς: 116 PS/6.000 rpm

Ροπή: 27,7kgm/1.750 –  2250 rpm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,8 sec

Τελική ταχύτητα: 192 km/h

Μέση κατανάλωση δοκιμής (/100 km): 5,2 lt

Εκπομπές CO2: 107 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: 105 ευρώ

Βάρος: 1.345 kg

Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.253/1.800/1.441 mm

Μεταξόνιο: 2670mm

Χώρος αποσκευών: 360 -1250lt

Τιμή: 27.820

Υπάρχουν άπειρες ευφυείς επιλογές εξατομίκευσης.