Sustainability

3 «πράσινες» επιχειρήσεις που έχουν δημιουργηθεί από γυναίκες

Photo by Flora Westbrook from Pexels

Περιορισμένης παραγωγής, σπιτικό, βιώσιμο – λέξεις που κάποτε βλέπαμε σπάνια, τώρα χρησιμοποιούνται καθημερινά για να περιγράψουν ένα προϊόν. Ως καταναλωτές, πλέον ενδιαφερόμαστε για τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των αγορών μας και, συχνά, εκείνος καθορίζει τη συμπεριφορά μας. Παράλληλα, η πανδημία έστρεψε το ενδιαφέρον μας στις μικρές επιχειρήσεις, από τις οποίες εξαρτώνται άμεσα οι οικογένειες των παραγωγών, ενώ επιβαρύνουν σε πολύ μικρότερο βαθμό τον πλανήτη.

 

Τα παρακάτω brands, έχουν δημιουργηθεί από γυναίκες κι είναι αφιερωμένα στην προώθηση ενός πιο βιώσιμου τρόπου ζωής.

 

Käse

 

Η Käse «γεννήθηκε» όταν δύο φίλες έπιναν καφέ και συνειδητοποίησαν πως είχαν κοινό όραμα. Η Νεμράτα Σανταρεσάν, εταιρική σύμβουλος, και η επιχειρηματίας Ανουράντα Κρισναμούρτι, αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να βοηθήσουν τα κορίτσια της Ινδίας να ανεξαρτητοποιηθούν. Η λύση ήρθε με την παραγωγή τυριού, η οποία πραγματοποιείται με βιολογικό γάλα, από φάρμες που φροντίζουν τα ζώα, αντί να τα εκμεταλλεύονται. Όλες οι εργαζόμενες αμείβονται νόμιμα και τηρούν το ωράριό τους, ενώ χρησιμοποιούν παραδοσιακές μεθόδους.

Himalayan Origins

Με λίγη πίστη, αγάπη, εφευρετικότητα και σεβασμό στη φύση, οι ιδρύτριες της Himalayan Origins κατάφεραν να κυριαρχήσουν. Η φωτογράφος άγριων ζώων, Νία Παρμάρ, και η αδελφή της, Σόμια, η οποία είναι ασχολείται με το digital marketing, αδυνατούσαν να βρουν  φυσικά προϊόντα περιποίησης δέρματος και μαλλιών στην ινδική αγορά. Αποφάσισαν, λοιπόν, να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους και να τα δημιουργήσουν οι ίδιες.

 


Η Himalayan Origins είναι μία 100% φυσική εταιρεία, τα προϊόντα της οποίας είναι χειροποίητα, απαλλαγμένα από συντηρητικά, ενώ από τις συσκευασίες απουσιάζει το πλαστικό. Έχοντας στόχο να περιορίσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, δε χρησιμοποιούν χημικές ουσίες.  Παράλληλα, συνεργάζονται σχεδόν αποκλειστικά με γυναίκες.

 

Native Tongue

 

Όταν η Ρουσίρα Σονάλκαρ αποφάσισε να ιδρύσεη τη δική της εταιρεία, εμπνεύστηκε από τις γεύσεις και τα αρώματα της παιδικής της ηλικίας.

Η Ρουσίρα δε σχεδίαζε να ασχοληθεί με τις επιχειρήσεις – είχε, άλλωστε, μία επιτυχημένη πορεία στα ινδικά μέσα ενημέρωσης. Κι όμως, η Native Tongue, η οποία μπήκε στη ζωή της απαό τη μία στιγμή στην άλλη, την ολοκλήρωσε όσο τίποτα. Οι μαρμελάδες, τα βούτυρα, οι σάλτσες που παράγει, είναι σπιτικές, από αγνές πρώτες ύλες. Μάλιστα, χρησιμοποιεί παραδοσιακές ινδικές μεθόδους, ακριβώς όπως οι γιαγιάδες στα χωριά. Αυτός είναι και ο λόγος που έχει αγαπηθεί τόσο: Διατηρεί ζωντανό το παρελθόν, αναδεικνύοντάς το με τις μοντέρνες πινελιές της.

 

 

Διαβάστε επίσης:

 

Οι γυναίκες φέτος κατακτούν τις επιχειρήσεις: Περισσότερες από ποτέ οι φοιτήτριες ΜΒΑ στα κορυφαία Πανεπιστήμια

 

Αλουμίνιο, πλαστικό ή γυαλί: Ποιο είναι πιο φιλικό προς το περιβάλλον;

 

Χίλαρι Γουότερς: Πώς χρησιμοποιεί φύλλα και παράγει τέχνη με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα

 

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση