SUSTAINABILITY

Covid-19: Θα επηρεάσει τη βιωσιμότητα στη μόδα;

πηγή: www.instagram.com/goodonyou_app

Αργά ή γρήγορα θα έρθει η μέρα που θα βγούμε από την πανδημία.Στην προσπάθεια να ορθοποδήσουμε, όμως, το ενδεχόμενο να συνεχιστεί ο αγώνας για μία φιλική προς το περιβάλλον μόδα, είναι σχεδόν απίθανο.

Με την αγορά να καταρρέει σε κάθε επίπεδο, περιμένουμε πως οι εταιρείες και οι προμηθευτές τους θα επικεντρωθούν στην εξασφάλιση των προς το ζην, παρά στη σωτηρία του πλανήτη. Όταν οι εργαζόμενοι επιστρέψουν, αντί  να γίνουν αλλαγές για να μία πιο βιώσιμη παραγωγή, η λειτουργία των μηχανημάτων μάλλον θα εντατικοποιηθεί, ώστε να αναπληρωθεί ο χαμένος χρόνος.

Είτε οι «πράσινες» επενδύσεις τεθούν ως προτεραιότητα, είτε όχι, μία είναι η ερώτησή μας: Θα θεωρηθεί βασική ανάγκη η βιωσιμότητα;

Σύμφωνα με τη Vogue Business, η H&M δεν πήρε θέση στο θέμα και ανέφερε σ’ ένα email πως «Εξετάζονται τώρα όλες οι πτυχές αυτής της κατάστασης, ώστε να μετριαστούν τα αρνητικά αποτελέσματα. Παρόλα αυτά, είναι πολύ νωρίς να πούμε ποιο θα είναι το αντίκτυπο της κρίσης στις επιχειρήσεις μας και στη βιομηχανία». Μερικές ακόμη εταιρείες, όπως οι Burberry, PVH και Kerring, αρνήθηκαν να κάνουν σχόλια.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Good On You: Ethical Fashion (@goodonyou_app) on

Ο Πρόεδρος του Apparel Impact Institute, Lewis Perkins, δήλωσε ότι αυτό που θα δείξει πόσο σοβαρά έχουν πάρει τα brands τη βιωσιμότητα, είναι το ποιοι ηγούνται των προσπαθειών τους. «Οι άνθρωποι που έφερναν τη βιωσιμότητα στις επιχειρήσεις  10-15 χρόνια πριν», είπε, «έρχονταν από το χώρο του marketing. Εάν τα σχετικά προσγράμματα οργανώνονται από τον κορμό της επιχείρησης, μάλλον θα πάψουν να υφίστανται.»

Βέβαια, τώρα που η πανδημία έχει βάλει ένα φρένο στα πάντα, είναι ευκαιρία για τις εταιρείες να κάνουν μία νεά αρχή. Ίσως ακολουθήσουν μία πιο οικολογική πολιτική, η οποία θα τους φέρει περισσότερους καταναλωτές.

Η Kate Larsen, πρώην στέλεχος της Burberry και ιδρύτρια της συμβουλευτικής εταιρείας, SupplyEsChange, μιλώντας στη Vogue Business τόνισε πως διανύουμε μία περίοδο στην οποία μπορούμε να μάθουμε να ζούμε με λιγότερα. Έτσι, οι επιχειρήσεις έχουν το χρόνο να αναθεωρήσουν τις αξίες τους και να αναδομήσουν τις αλυσίδες προμηθειών τους.

Επίσης, είναι σημαντικό να δείξουν την προτίμησή τους σε προμηθευτές που έχουν τη διάθεση να βοηθήσουν το περιβάλλον και που, τώρα, αντιμετωπίζουν τα δικά τους οικονομικά προβλήματα. Ο Mostafiz Uddin, εργοστασιάρχης του Μπανγκλαντές, είχε ξεκινήσει την εκγκατάσταση ηλιακών πάνελ στο εργοστάσιό του. «Τώρα, ξέχνα το. Λόγω του κορονοϊόυ, τώρα ολο αυτό έγινε όνειρο», είπε.

Βέβαια, υπάρχει και μία θεωρία που δεν έχουμε αναφέρει ακόμα. Μήπως αυτές οι «πράσινες» προσπάθειες δεν ήταν αρκετές εξ αρχής; Ο Gary Cook, από την περιβαλλοντική οργάνωση Stand.erath, είναι πράγματι ανήσυχος για την πορεία της βιομηχανίας της μόδας, αλλά  όχι περισσότερο από πριν. «Εάν οι εταιρείες ήταν πράγματι σοβαρές για το σκοπό αυτό, η πανδημία δε θα τις αποπροσανατολίσει», είπε στη Vogue Business. Και είχε απόλυτο δίκιο.