Ο κολοσσός της βιομηχανίας των παιχνιδιών, Mattel, ζητά πίσω τις παλιές Barbie και τα αυτοκινητάκια Matchbox, σε μία προσπάθεια περιορισμού του προβλήματος που προκαλεί το πλαστικό.
Τα παιχνίδια δε χρειάζεται να είναι καθαρά, ούτε να λειτουργούν. Μοναδική προϋπόθεση, να έχουν αφαιρεθεί οι μπαταρίες. Τα πλαστικά τους τμήματα θα αφαιρούνται και θα χρησιμοποιούνται στην κατασκευή νέων προϊόντων, ενώ κάθε κομμάτι που δεν αξιοποιείται στην παραγωγή, θα μετατρέπεται σε ενέργεια. Ήδη, το σχέδιο αυτό εφαρμόζεται στον Καναδά και τις ΗΠΑ, ενώ ετοιμάζεται για τη Γαλλία, την Αγγλία και τη Γερμανία.
Η κυριαρχία της Mattel ξεκίνησε πίσω στο 1959, όταν κυκλοφόρησε η πρώτη Barbie. Σήμερα, τα έσοδά της αγγίζουν τα 4, περίπου, δισεκατομμύρια ευρώ. Παρότι έχει κερδίσει τις καρδιές των παιδιών, εναντίον της στρέφονταν για χρόνια οι ακτιβιστές, οι οποίοι τόνιζαν πως η χρήση μη οικολογικών υλικών ήταν καταστροφική για τον πλανήτη. Πράγματι, το 90% των παιχνιδιών αποτελείται από πλαστικό, ενώ κάθε χρόνο πωλούνται 1402 τόνοι που, τελικά, θα βρουν τη θέση του στη χωματερή ή τη θάλασσα.
Η «πράσινη» κίνηση της Mattel γίνεται στο πλαίσιο του στόχου για 100% ανακυκλώσιμων, επαναχρησιμοποιούμενων ή φιλικών προς το περιβάλλον υλικών σε κάθε προϊόν και συσκευασία, ως το 2030. Η αρχή έγινε με τα πρώτα ανακυκλώσιμα πακέτα Unο, τη χρονιά που μας πέρασε, ενώ ακολούθησαν τα Three Mega Blocks που παράγονται από φυτικά υποκατάστατα του πλαστικού. Επιπλέον, από το 2022 θα κατασκευάζονται αυτοκινητάκια με μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα, σε συνεργασία με την Tesla.
Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε κατασκευαστές παιχνιδιών να στρέφονται προς τη βιωσιμότητα. Μόλις πέρσι, η Lego ανακοίνωσε την απόφασή της να δώσει τέλος στο πλαστικό μίας χρήσης, ενώ ήδη έχει πάψει την κυκλοφορία πλαστικών τσαντών. Οι χάρτινες που τις αντικατέστησαν, κέρδισαν τους μικρούς καταναλωτές καθώς όχι απλώς είναι όμορφες στην όψη, αλλά κι εύχρηστες.
Η εταιρεία διαθέτει μια ομάδα 100 ατόμων που έχει αφιερωθεί στην ανάπτυξη των «πράσινων» παιχνιδιών της και πρέπει να εξασφαλίσει ότι θα μπορεί να κατασκευάζει ένα φιλικό προς το περιβάλλον προϊόν που μπορεί να βάλει στα ράφια των καταστημάτων, έως το 2030. Προς το παρόν, η Lego κατάφερε να κατασκευάσει 100 τουβλάκια από βιώσιμα υλικά. «Κάνουμε πρόοδο και επενδύουμε πολλά», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλός της, Νιλς Κρίστιανσεν.
Διαβάστε επίσης:
Οι σακούλες των Lego γίνονται χάρτινες έπειτα από επιστολές που έστειλαν παιδιά στην εταιρεία
Η Barbie «νίκησε» τον κορονοϊό και «έσωσε» τη Mattel
Η εκδίκηση της Barbie: Η αλλαγή προφίλ και το comeback της γνωστής κούκλας εν μέσω πανδημίας
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση