Η second hand εποχή της μόδας έχει αρχίσει να ανατέλλει. Κι ενώ μπορούμε να πουλήσουμε τα ελαφρώς μεταχειρισμένα ρούχα μας σε πλατφόρμες όπως το Depop και το ThredUp, τα φθαρμένα παραμένουν στο βάθος της ντουλάπας – ή, ακόμη χειρότερα, καταλήγουν στον κάδο απορριμμάτων. Μία νέα startup έρχεται να δώσει λύση στο πρόβλημα αυτό.
Η For Days, ένα zero waste brand, μέσα από το σύστημα Closet and Credit, δίνει στους καταναλωτές μεγάλες εκπτώσεις, με αντάλλαγμα τα κομμάτια που έχουν πάψει να φορούν ώστε είτε να τα πουλήσουν εκ νέου, είτε να τα ανακυκλώσουν. Για μία τσάντα γεμάτη ρούχα άλλων εταιρειών, κερδίζουμε δέκα δολάρια, ενώ για ρούχα της For Days, το ποσό αυξάνεται.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η ιδέα «γεννήθηκε» στην ιδρύτρια της For Days, Κρίστι Κέιλορ, όταν αποφάσισε να κάνει ένα πείραμα για να καταλάβει τα κριτήρια με τα οποία οι καταναλωτές αγοράζουν τα ρούχα τους. Είδε πως ελάχιστοι ενδιαφέρονταν για το τι θα συμβεί όταν αποφασίσουν πως πια δεν τα χρειάζονται – κάτι που οδηγεί σε εκατομμύρια τόνους υφασμάτινων απορριμμάτων. Έτσι, ξεκίνησε να δέχεται τα μπλουζάκια των πελατών της και να τους δίνει πίσω ένα καινούργιο, ώστε να ανακυκλώσει το φθαρμένο.
Σήμερα, η For Days έχει επεκταθεί κι έγινε ολοκληρωμένη εταιρεία, με παντελόνια, πουλόβερ, φούτερ – όλα όσα αναζητούμε από την ημέρα που ξέσπασε η πανδημία. Οι τιμές είναι αρκετά προσιτές – ένα απλό μπλουζάκι κοστίζει 28 δολάρια κι όταν επιστραφεί δίνει έκπτωση 7 δολαρίων, ενώ ένα φούτερ 54 δολαρίων αντιστοιχεί σε 14 δολάρια έκπτωσης.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
«Θέλαμε να δώσουμε δυνατότητα ευελιξίας στους πελάτες μας, ενθαρρύνοντάς τους να στέλνουν πίσω ό, τι δε θέλουν πια», είπε η Κέιλορ στο Fast Company. Αυτός είναι και ο λόγος που το εκπτωτικό ποσό μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιοδήποτε προϊόν.
Προκειμένου να αφήσει το στίγμα της στη βιομηχανία της μόδας και να περιορίσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, η Κέιλορ συνειδητοποίησε πως έπρεπε να σκεφτεί πέρα από τα ρούχα. Η For Days χρησιμοποιεί ως πρώτη ύλη οργανικό βαμβάκι, ώστε να διευκολύνεται η ανακύκλωση, ενώ συνεργάζεται εταιρείες που δίνουν νέα ζωή στα μη ανακυκλώσιμα προϊόντα – κατασκευαστές επίπλων τα χρησιμοποιούν ως «γέμισμα» καναπέδων, για παράδειγμα.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
«Στόχος είναι να αξιοποιείται η κάθε ίνα, να μην οδηγείται τίποτα στη χωματερή», έχει αναφέρει η Κρίστι Κέιλορ.
Διαβάστε επίσης:
Η Jennifer Atilemile θέλει να φέρει τη διαφορετικότητα στην ηθική μόδα
Project Cece: Η πιο επιτυχημένη πλατφόρμα ηθικής μόδας της Ευρώπης είναι φτιαγμένη από γυναίκες
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση