Μπορεί η κρίση στην παγκόσμια υγεία να έπληξε σημαντικά την οικονομία, όμως από την ημέρα που έληξε η καραντίνα και τα καταστήματα άνοιξαν ξανά τις πόρτες τους, οι αγορές μας έχουν εκτοξευθεί. Στις ΗΠΑ, μάλιστα, οι πωλήσεις του φετινού Ιουνίου έχουν αυξηθεί κατά 7.5% από του Μαΐου – που ήδη, έσπασαν το περσινό ρεκόρ. Επιπλέον, διπλασιάστηκαν εκείνες των ρούχων και των αξεσουάρ!
«Οι πωλήσεις στα καταστήματα βρίσκονται στα προ-κορονοϊού επίπεδα», δήλωσαν στο Bloomberg οι οικονομολόγοι Lydia Boussour και Gregory Daco. «Όμως, ενώ αυτή τη στιγμή βλέπουμε ατρόμητους καταναλωτές να ξοδεύουν αλόγιστα τα χρήματά τους, η πραγματικότητα μας ταράζει: Ο αριθμός των ατρόμητων αυτών καταναλωτών αυξάνεται, αλλά μαζί του αυξάνονται τα νέα κρούσματα και η οικονομική ύφεση.»
Τον Απρίλιο, η μελέτη του Michael Applebaum, συντάκτη του Studio30, τόνιζε πως «οι αναλυτές προβλέπουν την αγορά μεταχειρισμένων ρούχων να κατακτά τη θέση της γρήγορης μόδας στις καρδιές των καταναλωτών, μέχρι το 2030». Η ρεπόρτερ του AdAge, Adrianne Pasquarelli, συμφωνεί. Όπως ανέφερε, η ιστοσελίδα second-hand ειδών ένδυσης ThredUp, είδε τους επισκέπτες της να αυξάνονται κατά 37% εν μέσω πανδημίας, με τον αριθμό τους να ξεπερνά κάθε προηγούμενο το Μάιο που μας πέρασε.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Πράγματι, σύμφωνα με έρευνα, το 70% των καταναλωτών θεωρεί πως τώρα, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, χρειάζεται να φροντίσουμε τον πλανήτη μας. Ως αποτέλεσμα, η αγορά μεταχειρισμένων ρούχων και αξεσουάρ αναμένεται να πενταπλασιαστεί μέσα στην επόμενη πενταετία. Τα οικολογικά brands γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, ενώ σχεδόν ανταγωνίζονται μεγάλες επιχειρήσεις.
Φαίνεται πως η πανδημία αποτέλεσε καθοριστικό παράγοντα για την εξέλιξη της αγοράς. Δεν υπάρχει επιστροφή στην προ-κορονοϊού εποχή και μπροστά μας υπάρχει μία άγνωστη πραγματικότητα, την οποία τώρα καλούμαστε να ανακαλύψουμε.
Βλέποντας κολοσσούς σαν το Μacy’s να κλείνουν τα καταστήματά τους και μικρές εταιρείες σαν το Patagonia να αυξάνουν σημαντικά τις πωλήσεις τους, συνειδητοποιούμε πως τα πράγματα αλλάζουν.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
«Θεωρώ πως οι θεμελιώδεις αλλαγές πραγματοποιήθηκαν την περασμένη δεκαετία – το online shopping, για παράδειγμα, το atheisure στιλ και οι μεταχειρισμένες αγορές», δήλωσε η ιδρύτρια και CEO της εταιρείας WSL Strategic Retail στο Applebaum. «Θα αρχίσουμε να αναρωτιόμαστε πόσα ρούχα χρειαζόμαστε πραγματικά και να ενδιαφερόμαστε για τον αντίκτυπο των ρούχων μας στο περιβάλλον. Μπορεί να θελήσουμε να ντυθούμε καλά, έχοντας περάσει τόσο καιρό σπίτι. Γενικά, πάντως, οι δυνάμεις που καθορίζουν το μέλλον της αγοράς ήταν εκεί από την αρχή – απλώς τώρα βλέπουμε το αποτέλεσμα.»
Διαβάστε επίσης:
3 δημιουργοί μιλούν για αυτό που λείπει από τη βιώσιμη μόδα
Maria Elena Padilla: H σχεδιάστρια που οδηγεί την ηθική μόδα στο επόμενο βήμα
Μόδα και πανδημία: Πώς η εξάπλωση του κορονοϊού επηρεάζει την παραγωγή
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση