Τα τελευταία χρόνια, έχουμε αλλάξει ως καταναλωτές. Οι συνθήκες κάτω από της οποίες έγινε η παραγωγή των ρούχων που τόσο αγαπάμε, μας απασχολούν όλο και περισσότερο. «Ποιος; Πώς; Πού;», αναρωτιόμαστε, και η απάντηση γίνεται η πυξίδα μας.
Θέλουμε να επενδύουμε σε προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλον. Η γρήγορη μόδα, που μας αναγκάζει να παίρνουμε όλο και περισσότερο πράγματα που δε χρειαζόμαστε, που φέρνει τις νέες τάσεις με ταχύτητα φωτός και μας δημιουργεί πλαστές ανάγκες, σιγά – σιγά παύει να μας αφορά.
View this post on Instagram
Αναζητούμε οικολογικές εναλλακτικές στα υφάσματα – οργανικό βαμβάκι και τένσελ, για παράδειγμα – ενώ αποφεύγουμε τα τοξικά για τον πλανήτη μας, όπως ο πολυεστέρας. Κι έπειτα, μας ενδιαφέρει ο τρόπος αντιμετώπισης των εργαζομένων, οι οποίοι χρειάζονται αμοιβή ανάλογη των κόπων τους.
Έχουμε ξεκινήσει να κάνουμε όλο και πιο «ηθικές» επιλογές. Η ευκολότερη, είναι η επίσκεψη στα second-hand καταστήματα για vintage κομμάτια. Αλλά αυτό δε φτάνει. Η ανάγκη για κάτι παραπάνω γίνεται επιτακτική.
Εδώ έρχεται το GLAMI.eco, ένας ιστότοπος που μας βοηθά να εξερευνήσουμε τον κόσμο της βιωσιμότητας στη μόδα. Στόχος του, είναι να μας μάθει να ψωνίζουμε υπεύθυνα. Μας φέρνει σε επαφή με «ηθικά» brands από όλο τον κόσμο καθώς συνεργάζεται ήδη με περισσότερα από 240 διεθνείς εταιρείες. Ανάμεσά τους, βρίσκονται και οι ελληνικές Salty Bag και apoxylo που, για να φιλοξενηθούν στον κατάλογό του, απέδειξαν πως ικανοποιούν όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις σχετικά με τη διαδικασία παραγωγής, ενώ φέρουν πιστοποιήσεις όπως όπως GOTS, Fair Trade και BlueSign.
View this post on Instagram
Ο όμιλος GLAMI, νεότερο μέλος του οποίου είναι το GLAMI.eco, δημιουργήθηκε το 2013 στην Τσεχία και κατάφερε να κερδίσει το κοινό. Μέσα σε ελάχιστο χρόνο, έφτασε να αποτελεί παγκόσμια μηχανή αναζήτησης σχετικά με τη μόδα. Το 2019, διακρίθηκε από την Deloitte Technology Fast 50, ως η 20η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία στην Κεντρική Ευρώπη. Σήμερα, μετρά περισσότερα από 300 συνεργαζόμενα e-shops, ανάμεσά τους μερικά και από τα πιο δημοφιλή ελληνικά fashion brands και αποτελεί μέρος του ομίλου Inspigroup.
View this post on Instagram
Αυτή τη στιγμή, ο κόσμος που γνωρίζαμε έχει μπει σε μία παύση. Κανείς δε γνωρίζει πώς θα είναι τα πράγματα, όταν θα βγούμε από την κατάσταση που βιώνουμε. Είναι η μοναδική ευκαιρία μας, λοιπόν, να ξεκινήσουμε από το μηδέν και να επαναπροσδιορίσουμε τις ανάγκες μας από τη βιομηχανία της μόδας.
Θέλουμε να συνεχίσουμε να τροφοδοτούμε ένα σύστημα που επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τον ήδη ταλαιπωρημένο πλανήτη μας; Ή τολμάμε να κάνουμε τη διαφορά, διαλέγοντας την ποιότητα αντί για την ποσότητα;