Πολλές εταιρείες υπόσχονται πως χρησιμοποιούν οικολογικές πρακτικές στην παραγωγή των προϊόντων τους, όμως τα πιστοποιητικά τους δεν είναι πάντα όσο «πράσινα» φαίνονται. Έρευνα έδειξε πως το greenwashing, δηλαδή η παραπλανητική διαφήμιση ορισμένων επιχειρήσεων, ώστε να πειστούμε πως οι τακτικές τους είναι πιο «ηθικές» από εκείνες που στ’αλήθεια ακολουθούν, κυριαρχεί.
Μεταξύ άλλων, μωρομάντηλα που υποστηρίζουν ότι περιέχουν 0% πλαστικό, αλλά και τα υποκατάστατα γάλατος που παρουσιάζονται «βιώσιμα», πιθανότατα αγνοούν και καταπατούν το νόμο, σύμφωνα με το Διεθνές Δίκτυο για την Προστασία των Καταναλωτών και την Επιβολή της Νομοθεσίας (ICPEN).
Η ετήσια αναφορά της ICPEN που αποσκοπεί στην ενημέρωσή μας για τα προϊόντα που αγοράζουμε, επικεντρώθηκε για πρώτη φορά στο greenwashing. Και το αποτέλεσμα είναι απογοητευτικό. Σχεδόν το 40% των «πράσινων» ισχυρισμών που διαδίδονται online, θα μπορούσαν να είναι ψευδείς.
Το υποκατάστατο γάλατος απλώς ανέφερε ότι ήταν «βιώσιμο» χωρίς να εξηγεί γιατί, ενώ πολυτελές fashion brand που υποστήριζε ότι τα ρούχα είναι φτιαγμένα από οργανικό βαμβάκι δεν ανέφερε την ποσότητα βαμβακιού που χρησιμοποιήθηκε. Παράλληλα, βρέθηκαν εταιρείες που παρουσιάζονταν ως οικολογικές ενώ δεν στηρίζονταν σε κανέναν οργανισμό, με ορισμένες να κρύβουν σημαντικές πληροφορίες σχετικά με την ατμοσφαιρική ρύπανση, ώστε να μοιάζουν πιο φιλικές προς το περιβάλλον.
«Πολλές ιστοσελίδες φαίνεται πως παρουσιάζουν παραπλανητικά στοιχεία στους καταναλωτές, επομένως οι εταιρείες που πράγματι προσφέρουν οικολογικά προϊόντα δεν παίρνουν το κοινό που τους αξίζει», εξήγησε στο Fortune ο Διευθύνων Σύμβουλος της βρετανικής Αρχής Ανταγωνισμού και Αγορών, Αντρέα Κοσέλι.
Διαβάστε επίσης:
Οι online ταινίες που φέρνουν στο φως το σκληρό πρόσωπο της γρήγορης μόδας
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση