Από την ημέρα που η Helena Helmersson ανέλαβε τα ηνία της H&M, το brand αλλάζει πρόσωπο. Γίνονται σημαντικά βήματα προς τη βιωσιμότητα, με τελευταίο το σύστημα ανακύκλωσης Lοoop, μία μηχανή που εγκαταστάθηκε σε ένα από τα καταστήματα της εταιρείας στη Στοκχόλμη και υπόσχεται να μετατρέπει τα παλιά ρούχα σε ολοκαίνουργια.
Το Looop παίρνει φθαρμένα παντελόνια, μπλούζες – ακόμη και παλτό, και δίνει πίσω νέα προϊόντα, με τον πιο οικολογικό τρόπο. Πρώτα, καθαρίζει το ρούχο και ξεχωρίζει τις ίνες του, τις οποίες μετατρέπει σε νήμα. Μερικές φορές, χρειάζεται να προστεθούν βιώσιμα υλικά προκειμένου να αυξηθεί ο όγκος του νήματος, κάτι που γίνεται με τεράστια προσοχή. Δε χρησιμοποιείται νερό, ούτε χημικά. Έτσι, η διαδικασία αυτή διαφέρει από αυτήν που ακολουθείται στα μεγάλα εργοστάσια.
Μέχρι το 2030, η H&M σκοπεύει να χρησιμοποιεί αποκλειστικά ανακυκλώσιμες ή οικολογικές πρώτες ύλες.
Το Loοop είναι ένα μηχάνημα σε μέγεθος container. Οι πελάτες μπορούν, ακολουθώντας τις οδηγίες, να ανακυκλώνουν οι ίδιοι τα ρούχα τους και, με αυτόν τον τρόπο, να προωθούν την κυκλική μόδα.
Πρόκειται για μία πρωτοβουλία άξια μίμησης, ενώ αναμένουμε να τη δούμε να εφαρμόζεται και σε καταστήματα της χώρας μας.
Διαβάστε επίσης:
Redress Fashion Award: Ο μεγαλύτερος διαγωνισμός βιώσιμης μόδας αλλάζει για πάντα τη βιομηχανία
Κάτι αλλάζει στο Βερολίνο: Το πρώτο second-hand εμπορικό κέντρο δίνει νέο πρόσωπο στη βιωσιμότητα
Aκολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση