SUSTAINABILITY

Κάτι αλλάζει στο Βερολίνο: Το πρώτο second-hand εμπορικό κέντρο δίνει νέο πρόσωπο στη βιωσιμότητα

Photo by alleksana from Pexels

Στο πλαίσιο της επίτευξης των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης, δεν είναι λίγες οι ευρωπαϊκές πρωτεύουσες που κάνουν σημαντικές «πράσινες» προσπάθειες. Αυτό που συμβαίνει στο Βερολίνο, όμως, είναι πρωτοφανές κι άξιο μίμησης. Το μήνυμα «Μειώνω – Επαναχρησιμοποιώ – Ανακυκλώνω» προωθείται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο: Με το πρώτο second hand εμπορικό κέντρο!

Όχι, δεν πρόκειται για ένα κατάστημα με μεταχειρισμένα έπιπλα της γιαγιάς, ούτε ρούχα που έχουν φορεθεί ξανά και ξανά. Όλα τα προϊόντα είναι σε εξαιρετική κατάσταση, καθώς προέρχονται από outlets και, αν δεν τα αξιοποιούσε κάποιος, θα κατέληγαν στη χωματερή. Επιπλέον, οι ηλεκτρονικές συσκευές είναι επισκευασμένες από τεχνικούς κι έχουν εγγύηση ενός έτους!

Μάλιστα, το εμπορικό κέντρο που λέγεται B-Wa(h)renhaus είναι χτισμένο ακριβώς στη μέση του διάσημου Karstadt.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Bernadetta Darska (@bernadettadarska) στις


Σκοπός των Βερολινέζων, είναι να έχει ανοίξει τουλάχιστον ένα παράρτημα σε καθένα από τα 12 γεωγραφικά διαμερίσματα της πόλης έως το 2030.

Τα καταστήματα αυτά είναι η τελευταία προσθήκη στο πρόγραμμα βιωσιμότητας που ακολουθεί για χρόνια η περιοχή. Από το 2008 ακόμη, πραγματοποιούνται ενημερωτικές καμπάνιες για τον αντίκτυπο των απορριμμάτων και του υπερκαταναλωτισμού στο περιβάλλον, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι όχι μόνο να επαναχρησιμοποιούν, αλλά να ανακυκλώνουν ό, τι μπορεί να ανακυκλωθεί – από αλουμίνιο μέχρι τούβλα και τσιμέντο. Υπέρτατος στόχος, είναι η ανάπτυξη οικολογικής συνείδησης στους καταναλωτές.

«Τρία χρόνια πριν, ξεκινήσαμε να μαζεύουμε ένα σωρό μεταχειρισμένα αγαθά που ο κόσμος φύλαγε στις σοφίτες και τα κελάρια. Πράγματα καλοδιατηρημένα και λειτουργικά, αλλά απλώς είχαν πάψει να χρησιμοποιούνται», δήλωσε στο Bloomberg η Dorothee Winden, εκπρόσωπος του Δήμου. «Αυτό που θέλουμε είναι να δώσουμε στα πράγματα αυτά νέα ζωή, από κάποιον που θα τα βρει χρήσιμα.»

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Senatsverwaltung UVK Berlin (@senuvkberlin) στις


Στο B-Wa(h)renhaus υπάρχει κι ένα ολόκληρο εκπαιδευτικό κέντρο, που προωθεί τον οικολογικό τρόπο ζωής. Έδωσε, επίσης, βραβείο σε ένα project ανακύκλωσης μαθητικών στολών, ώστε οι γονείς να μη χρειάζεται να αγοράζουν καινούργιες κάθε χρόνο.

Η «πράσινη» επιχείρηση θέτει λαμπρό παράδειγμα για όλους μας. Έχει ξεκινήσει, μάλιστα, να συνεργάζεται και με την οργάνωση Berlin City Homeless Mission, δίνοντας σε αστέγους τα προϊόντα που της έχουν επιστραφεί από πελάτες και δεν μπορούν να πουληθούν εκ νέου.

 

Διαβάστε επίσης:

Οι εταιρείες που φέρνουν τη βιωσιμότητα στο χώρο της ομορφιάς

«Εκδικητικές αγορές»: Η μεγαλύτερη απειλή για το περιβάλλον

Ηθική μόδα: Όσα (δεν) μας έμαθε το 2020

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση