Sustainability

Θα μπορούσε το σαπούνι να σώσει το περιβάλλον; Μία «πράσινη» ιδέα απαντά θετικά

Photo by Eduardo Flores on Unsplash

Σε ορισμένες κοινότητες του Περού, πολλοί είναι εκείνοι που πλένουν τα ρούχα τους στο ποτάμι – τόσο επειδή πρόκειται για μία παράδοση που διατηρείται, όσο και επειδή εκατομμύρια άνθρωποι δεν έχουν τρεχούμενο νερό στο σπίτι. Από τη μία πλευρά, αυτό είναι καλό γιατί δεν γίνεται μεγάλη κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος. Από την άλλη, το σαπούνι μπορεί να μολύνει σε καταστροφικό βαθμό τα νερά των ποταμών, τα οποία χρησιμοποιούνται επίσης στη μαγειρική. Τώρα, ένα νέο είδος σαπουνιού από προβιοτικά σχεδιάστηκε όχι απλώς για να μη ρυπαίνει, αλλά να καθαρίζει τις υδάτινες αυτές περιοχές.

«Η ιδέα είναι πολύ απλή: Εκμεταλλευτήκαμε την πολιτιστική κληρονομιά των Άνδεων σχετικά με το πλύσιμο των ρούχων στα ποτάμια, ώστε να καθαρίζονται κι αυτά», δήλωσε στο Fast Company o Ρικάρντο Τσάντγουικ, διευθυντής δημιουργικού του πρακτορείου Fahrenheit DDB, το οποίο συνεργάζεται για το συγκεκριμένο project με την Andea, μία εταιρεία εμφιαλωμένου νερού, και την περουβιανή startup με το όνομα Cirsys.

Οι τρεις αυτοί συνεργάτες πέρασαν μία διετία γεμάτη πειράματα ώσπου, τελικά, βρήκαν τη λύση: Μία πλάκα σαπουνιού που περιέχει μικροοργανισμούς οι οποίοι αφαιρούν τις τοξίνες. Τρέφονται από τα μικρόβια των ποταμών, περιορίζουν σημαντικά τα επίπεδα νιτρικών αλάτων και αμμωνίας, τα οποία επηρεάζουν σημαντικά και τον άνθρωπο. «Οι μικροοργανισμοί απελευθερώνονται όταν το σαπούνι βρίσκεται σε χρήση, ενώ κολλούν στις πέτρες και τη χλωρίδα και μένουν εκεί ακόμη και μετά το τέλος της μπουγάδας», εξήγησε ο Τσάντγουικ.


H διαδικασία μπορεί να συμβάλλει ενεργά στον περιορισμό της ρύπανσης που προκαλεί το συμβατικό σαπούνι, τα απόβλητα του οποίου συσσωρεύονται. Κι όσο χιλιάδες άνθρωποι πλένουν τα ρούχα τους στους ποταμούς, το πρόβλημα θα διαιωνίζεται. «Με το δικό μας πλακίδιο, η παράδοση μετατρέπεται σε σύστημα καθαρισμού», τονίζει ο Τσάντγουικ. Μάλιστα, συνέλεξε δείγματα του νερού πριν και μετά την εφαρμογή της ιδέας του και πρόσεξε 75-85% αποτελεσματικότητα.

Τώρα που το δοκιμαστικό στάδιο ολοκληρώθηκε, μένει να πειστεί κάποια εταιρεία για να κυκλοφορήσει το νέο αυτό σαπούνι στο εμπόριο. Στόχος των τριών συνεργατών είναι κολοσσοί όπως οι P&G και Unilever, οι οποίοι θα μπορούσαν να το προωθήσουν στη Λατινική Αμερική, την Αφρική και την Ασία – τις ηπείρους όπου το πλύσιμο ρούχων στο ποτάμι συνεχίζεται μέχρι σήμερα.

 

Διαβάστε επίσης:

Ειρηνικός Ωκεανός: 75 χρόνια μετά τις δοκιμές πυρηνικών όπλων, επικρατεί περιβαλλοντικό χάος

Μπάνκσι: Η ελαιογραφία του για την κλιματική αλλαγή αναμένεται να αγγίξει τα 6 εκ. σε δημοπρασία

Maria Elena Padilla: H σχεδιάστρια που οδηγεί την ηθική μόδα στο επόμενο βήμα

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση