Sustainability

«Το Γλωσσάρι της Βιώσιμης Μόδας»: Ένας δωρεάν οδηγός από την Condé Nast για την «πράσινη» πλευρά της βιομηχανίας

Photo by Becca Correia from Pexels

Από τη μέρα που ξέσπασε η πανδημία, ήρθε στην επιφάνεια το σκληρό πρόσωπο της βιομηχανίας της μόδας. Ξεκίνησαν συζητήσεις σχετικά με την επιτακτική ανάγκη για αλλαγή, καθώς το μοντέλο που ίσχυε μέχρι και το Μάρτιο, πλέον δε λειτουργεί. Τόσο ο πλανήτης, όσο και οι κάτοικοί του υποφέρουν εξαιτίας του.

Έχοντας συνειδητοποιήσει πως κάτι πρέπει να γίνει άμεσα, ο κολοσσός των media, ο όμιλος που περιλαμβάνει τη Vouge, το Vanity Fair και το Tatler, συνεργάζεται με το Κέντρο Βιώσιμης Μόδας (CSF) και ερευνητές από όλο τον κόσμο, προκειμένου να γίνει το μεγάλο βήμα προς τη βιωσιμότητα. Η Condé Nast, κυκλοφορεί το Γλωσσάρι της Βιώσιμης Μόδας.

Πρόκειται για έναν εύχρηστο οδηγό που περιλαμβάνει περισσότερους από 250 ορισμούς εννοιών που ίσως δε γνωρίζαμε και κυριαρχούν στη βιομηχανία της βιώσιμης μόδας. Είναι χωρισμένο σε κατηγορίες, από τα υφάσματα και τις πρώτες ύλες, μέχρι τις μεθόδους παραγωγής, ενώ έχει τέσσερις θεματικές ομάδες, σχετικά με το κλίμα, τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο της μόδας, την κοιωνική, πολιτιστική και οικονομική της επιρροή, αλλά και τα βασικά στοιχεία της βιώσιμης μόδας. Το Γλωσσάρι είναι διαθέσιμο online, εντελώς δωρεάν και θα ανανεώνεται συχνά, ώστε να είμαστε διαρκώς ενημερωμένοι.


Η καθηγήτρια σχεδίου βιώσιμης μόδας της CSF, Dilys Williams, το περιέγραψε ως  «ζωτικής σημασίας ευρετήριο όρων, ένα αξιόπιστο σημείο αναφοράς, παράδειγμα ανεξαρτησίας της μόδας από τη φύση».

Η Sara Needham, διευθύντρια ανταλλαγής γνώσεων στη CSF, πρόσθεσε πως, προκειμένου να προωθήσουμε το ζήτημα της βιωσιμότητας, είναι ανάγκη να ξεκαθαρίσουμε στο μυαλό μας τους συγκεκριμένες έννοιες, τις οποίες ίσως να συγχέουμε. Όλα γίνονται πιο απλά και εμείς, ως καταναλωτές, θα ευαισθητοποιηθούμε ακόμη περισσότερο.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Condé Nast  προσπαθεί να προστατεύσει το περιβάλλον. Από την αρχή της χρονιάς, το πρόσωπο της μόδας αλλάζει και η οικολογία γίνεται όλο και πιο συχνό θέμα συζήτησης. Ας μην ξεχνάμε πως η ιταλική Vogue δεν πραγματοποίησε κανονική φωτογράφιση για το εξώφυλλο του τεύχους του Ιανουαρίου, αλλά χρησιμοποίησε ψηφιακά έργα καλλιτεχνών. Τόνισε πως οι παραδοσιακές φωτογραφίσεις για τα έντυπα βλάπτουν σημαντικά το περιβάλλον κι έκανε το πρώτο βήμα για την αλλαγή.


Βλέπουμε πως μία τόσο μεγάλη πρωτοβουλία έρχεται από μία υπερδύναμη της βιομηχανίας. Όσο κι αν οι μικροί influencers και οι σχεδιαστές παλεύουν για τη βιωσιμότητα, χωρίς τη συνεργασία των μεγάλων επιχειρήσεων η διαφορά δε θα είναι εφικτή. Ίσως τώρα, χάρη στο Γλωσσάρι, να ευαισθητοποιηθούμε περισσότερο, να κατανοήσουμε σε βάθος τι είναι η πράσινη μόδα και γιατί ήρθε η ώρα να την ακολουθήσουμε.

 

Διαβάστε επίσης:

«Το lockdown μας άνοιξε τα μάτια»: 6 ισχυρές γυναίκες μιλούν για το μέλλον της ηθικής μόδας

Giorgio Armani: Η σκληρή του επιστολή για την επόμενη μέρα της μόδας

Μόδα και πανδημία: Πώς η εξάπλωση του κορονοϊού επηρεάζει την παραγωγή

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση