Όταν μιλάμε για τη βιωσιμότητα στη μόδα, συνήθως αναφερόμαστε στη μείωση της εκπομπής καυσαερίων και την ένταξη περισσότερων ανακυκλωμένων υλικών στην παραγωγή. Όμως, για να είναι πραγματικά βιώσιμη η συγκεκριμένη βιομηχανία, δεν αρκεί μόνο η επίτευξη των «πράσινων» αυτών στόχων. Εξίσου αναγκαία κρίνεται και η κατάκτηση της ισότητας.
Η συντριπτική πλειονότητα των εργαζομένων στις μεγάλες εργοστασιακές μονάδες – κι όχι μόνο – προέρχονται κατά κύριο λόγο από την Ινδία, την Κίνα, το Μπανγκλαντές και το Βιετνάμ. Βιώνουν το ρατσισμό και την ανισότητα καθημερινά, κάτι που γίνεται όλο και πιο γνωστό, στο πέρασμα των χρόνων.
«Ενδιαφέρονται πραγματικά όλα αυτά τα brads ή απλώς νοιάζονται για το κέρδος; Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για βιωσιμότητα όσο υπάρχει ρατσισμός», δήλωσε στη Vogue Business η ακτιβίστρια Nayna Florence.
Χωρίς πραγματική δέσμευση για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας, καμία εταιρεία δε θα μπορεί να χαρακτηριστεί ως βιώσιμη. Τρεις τέτοιες επιχειρήσεις, έχουν αναγνωρίσει τα βήματα που χρειάζεται να γίνουν.
Η Kara Kupe, η σχεδιάστρια πίσω από την Bare Boutique, θεωρεί πως η βιωσιμότητα είναι αναγκαία. Προωθεί την ηθική εργασία, αμείβει δίκαια τους υπαλλήλους της και δίνει έμφαση στην αργή παραγωγή. Αυτό που την προβληματίζει, είναι η εκμετάλλευση που κυριαρχεί στη βιομηχανία και οι περισσότεροι προσπαθούν να αγνοήσουν.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η Grace Beverley, ιδρύτρια της εταιρείας Tala, είναι σχεδόν σίγουρη πως αν υπάρξει μεγαλύτερη ποικιλομορφία στους εργαζομένους, θα έρθει η αλλαγή. Η ίδια, επιλέγει περισσότερα ιθαγενή και μαύρα μοντέλα, ενώ δίνει ευκαιρίες σε δημιουργούς που ανήκουν σε μειονότητες. Ακούει τις απόψεις τους και λαμβάνουν μαζί τις αποφάσεις.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η γυναίκα πίσω από το brand κοσμημάτων Katundu, Suzie Lightfoot, πλέον επικεντρώνεται την επαναχρησιμοποίηση των πρώτων υλών, ενώ εντάσσει στην παραγωγή υλικά όπως πλαστικά μπουκάλια και αλουμινένια κουτάκια. «Πρέπει να κάνουμε όλοι ένα βήμα πίσω, να ανοίξουμε τα μάτια και να δούμε τις ευκαιρίες που βρίσκονται μπροστά μας», δήλωσε στη Vogue Business. Απώτερός της στόχος, είναι να εντάξει πλήρως τη zero waste φιλοσοφία στην επιχείρηση, παράγοντας ταυτόχρονα προϊόντα καλής ποιότητας.
Είναι ανάγκη να ακολουθήσουν κι άλλοι το παράδειγμά τους. Προκειμένου, όμως, να μην πέσουμε στην παγίδα του greenwashing και να πάψει, επιτέλους, η ανισότητα, είναι ανάγκη να κυριαρχήσει η διαφάνεια. Η διαφάνεια αυτή, «πρέπει να συνδεθεί άρρηκτα με κάθε κλωστή από κάθε ύφασμα που θα δημιουργηθεί ποτέ», δήλωσε η ιδρύτρια της ακτιβιστικής οργάνωσης Fashion Revolution, Carry Somers.
Διαβάστε επίσης:
O λόγος που βιωσιμότητα και ρατσισμός, δεν πάνε μαζί
Project Cece: Η πιο επιτυχημένη πλατφόρμα ηθικής μόδας της Ευρώπης είναι φτιαγμένη από γυναίκες
Google & WWF: Μία συνεργασία που μας φέρνει ένα βήμα πιο κοντά στη βιωσιμότητα
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση