SUSTAINABILITY

#WhatsInMyClothes: Ένα hashtag που μας βάζει σε σκέψεις

Τα τελευταία χρόνια, το αντίκτυπο της βιομηχανίας της μόδας στο περιβάλλον μας απασχολεί όλο και περισσότερο.  Ως καταναλωτές, αποκτούμε σιγά – σιγά μία πιο «ηθική» συμπεριφορά και περιμένουμε πως οι διάφορες εταιρείες θα ακολουθούν ανάλογες πρακτικές.

Η Fashion Revolution, η οποία ιδρύθηκε με σκοπό να φέρει στην επιφάνεια την προβληματική φύση της μόδας και τον τρόπο με τον οποίο εκείνη αποτελεί απειλή όχι μόνο για τον πλανήτη, αλλά και για εμάς τους ίδιους.

πηγή: Instagram @fash_rev

Ξεκίνησε ως απάντηση στην κατάρρευση του εργοστασίου παραγωγής υφασμάτων, Rana Plaza, στην Ντάκα. Τότε, χάθηκαν 1.138 ζωές και τραυματίστηκαν περίπου 2.500 άνθρωποι. Σκοπός της εταιρείας, λοιπόν, ήταν να παλέψει για τη διαφάνεια στις αλυσίδες παραγωγής και το σεβασμό προς τους εργαζομένους. Τα τελευταία επτά χρόνια, έχει καθιερώσει μία σειρά από hashtags τόσο για τη διάδοση του οικολογικού της μηνύματος, όσο και για να μας ενθαρρύνει να ζήσουμε μ’ έναν τρόπο πιο φιλικό προς το περιβάλλον.

To πιο καινούριο; #WhatsInMyClothes.

Μας ενθαρρύνει να σκεφτούμε την ιστορία πίσω από το αγαπημένο μας ρούχο, να αναρωτηθούμε ποια ήταν η πορεία του, μέχρι να φτάσει στα χέρια μας. Σε έρευνα της Fashion Revolution που πραγματοποιήθηκε το 2018, το 77% των ερωτηθέντων θα ήθελε να μάθει την απάντηση.

πηγή: Instagram @fash_rev

«Ψάξε, μάθε, κάνε κάτι για αυτό» είναι το motto της εταιρείας καθώς, όπως ανακάλυψε η συνιδρύτρια και καλλιτεχνική διευθύντρια, Orsola De Castro, στη βρετανική Vogue «η γνώση είναι ο μόνος τρόπος που θα μπορέσουμε να ξετυλίξουμε τις περίπλοκες συζητήσεις σχετικά με τη βιωσιμότητα»,

Στην πρωτοβουλία του #WhatsInMyClothes έχουν απαντήσει brands και παραγωγοί, λέγοντας #IMadeYourClothes. Διαδίδουν, έτσι, το θετικό τους μήνυμα και δείχνουν πως δε φοβούνται να δείξουν τι συμβαίνει όταν κλείνουν οι πόρτες των εργοστασίων.

Η συνιδρύτρια και λειτουργική διευθύντρια της Fashion Revolution, Carry Somers, άρχισε να ενδιαφέρεται για το ζήτημα όταν αναζήτησε πληροφορίες για τα χημικά που χρησιμοποιούνται στις σχολικές ποδιές.

«Διάβασα μία έρευνα της WWF σχετικά με τις ουσίες αυτές, όπως το Teflon και η Φορμαλδεΰδη, και την αρνητική τους επίδραση στην υγεία των παιδιών. Όλα αυτά που έκαναν τα ρούχα εύκολα στο σιδέρωμα και αλέκιαστα, διευκολύνοντας τη ζωή των γονιών, προκαλούσαν τεράστιο πρόβλημα τόσο στον άνθρωπο, όσο και στη φύση», ανέφερε χαρακτηριστικά. Έτσι, εμπνεύστηκε και ίδρυσε την πρώτη οργανική ποδιά, με την επιχείρηση Clean Slate.

Σήμερα, ο κόσμος μας έχει μπει σε μία παύση άνευ προηγουμένου. Οι ρυθμοί των πάντων έχουν επιβραδυνθεί – ανάμεσά τους κι εκείνος της κλιματικής αλλαγής. Μάλιστα, η κατάσταση στην Κίνα έχει βελτιωθεί σημαντικά, από τη μέρα που ξέσπασε η πανδημία κι έπειτα.

Οπότε, μετά το τέλος της, θα γίνει μία επανάσταση υπέρ της βιωσιμότητας; Ή, τουλάχιστον, θα αρχίσουν να σκέφτονται πιο «ηθικά» οι εταιρείες;

πηγή: Instagram @fash_rev

«Θα πρέπει να αντισταθούμε, όταν περάσουμε στην απέναντι όχθη: Η ελπίδα είναι ότι εκείνοι που μπορούν, εκείνοι που θα βρίσκονται ακόμα σε θέση να ξοδέψουν χρήματα όταν περάσει η κρίση, θα έχουν συγκεντρώσει τις απαραίτητες πληροφορίες ώστε να αλλάξουν προς το καλύτερο τις καταναλωτικές τους συνήθειες», τόνισε η Orsola. «Αυτή είναι η ελπίδα μου.»