Το branding έχει πολύ μεγάλη δύναμη για μια εταιρεία και αυτό γιατί αποτελεί την ταυτότητα της. Το όνομα λοιπόν, δεν αρκεί απλά να σας αρέσει. Χρειάζεται να λάβετε υπόψη σας μια σειρά από αρκετές παραμέτρους. Για παράδειγμα, το target group, τη φιλοσοφία της εταιρείας, το είδος της υπηρεσίας ή του προϊόντος που προσφέρετε κ.ο.κ.
Το εμπορικό σας σήμα, είναι αυτό που θα σας κάνει να ξεχωρίσετε ανάμεσα σε πολλούς. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι μεγάλες εταιρείες όπως η Apple και η Amazon, έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια, μόνο για την επωνυμία τους.
Καταλαβαίνουν ότι η αντίληψη των πελατών, είναι το παν στην επιχείρηση σήμερα.
Για να μπορέσετε να κάνετε μόνοι σας το branding της εταιρείας σας, ακολουθήστε τα 9 βήματα που ακολουθούν:
1. Ξεκινήστε να σημειώνετε τις ιδέες σας
Γράψτε μια λίστα λέξεων που σχετίζονται με το προϊόν ή την υπηρεσία σας.
Σκεφτείτε λέξεις που σχετίζονται με αυτό που προσφέρετε, με την αποστολή σας, τις αξίες σας κτλ. Μπορείτε ακόμη και να προσθέσετε το όνομα ή το επώνυμό σας στη λίστα, αν είναι σύντομο και «ελκυστικό». Στη συνέχεια, συνδυάστε και ταιριάξτε αυτές τις λέξεις μέχρι να βρείτε συνδυασμούς ονομάτων που σας αρέσουν.
2. Έρευνα ανταγωνιστών
Δείτε τι είδους branding έχουν οι ανταγωνιστές σας, ώστε να εμπνευστείτε από το αυτούς.
Δεν χρειάζεται να σκέφτεστε ότι πρέπει οπωσδήποτε να πρωτοτυπήσετε, γιατί αυτό είναι σχεδόν αδύνατο. Σκεφτείτε ότι και οι ανταγωνιστές σας στο ξεκίνημα τους έκαναν ακριβώς την ίδια διαδικασία.
Σε τελική ανάλυση, ο στόχος σας ως νέος ιδιοκτήτης επιχείρησης είναι να τους ανταγωνιστείτε.
3. Εξετάστε το νόημα του ονόματος
Ορισμένες λέξεις μπορεί να έχουν διαφορετικές έννοιες ή αρνητικές έννοιες σε διαφορετικές γλώσσες. Επομένως, είναι πάντα καλή ιδέα να κάνετε μια γρήγορη αναζήτηση στο Google για εναλλακτικές ιδέες. Εάν ανακαλύψετε ότι ένα όνομα στη λίστα σας μπορεί να δημιουργήσει αρνητική εντύπωση για την εταιρεία σας, απομακρύνετε το. Δεν θέλετε αυτό το όνομα να εμποδίσει τις μελλοντικές σας δυνατότητες.
4. Σκεφτείτε μακροπρόθεσμα
Μπορεί να είναι δελεαστικό να πάτε με ένα εξαιρετικά σχετικό όνομα που περιγράφει ακριβώς τι σκοπεύει να προσφέρει η εταιρεία σας όταν ανοίγετε για πρώτη φορά τις πόρτες σας. Αλλά μην ξεχάσετε να σκεφτείτε πώς θέλετε η επιχείρησή σας να αναπτυχθεί και να επεκταθεί στο μέλλον. Καλό είναι να επιλέξετε ένα όνομα που να αποδίδει μακροπρόθεσμα.
5. Επιλέξτε την απλότητα
Αποφύγετε λοιπόν ονόματα που είναι δύσκολο να προφερθούν, όπως αυτά με περισσότερες από τέσσερις συλλαβές
6. Ζητήστε ανατροφοδότηση
Μην κρατάτε το όνομα που σας αρέσει μυστικό. Μοιραστείτε τις ιδέες σας με άλλα άτομα και δείτε τι σκέφτονται. Οι επιχειρηματίες είναι φυσικά προκατειλημμένοι στις δικές τους ιδέες. Είναι πάντα καλό να ακούτε τις σκέψεις των άλλων, ειδικά αν αυτοί είναι οι μελλοντικοί πελάτες σας.
7. Πάρτε μια ανάσα
Δώστε στον εαυτό σας λίγες μέρες για να σκεφτείτε το όνομα που σας αρέσει. Μόλις επιλέξετε ένα όνομα για την επιχείρησή σας, είναι δύσκολο να το αλλάξετε. Όχι αδύνατο, αλλά πολύ πιο δύσκολο από το να ξεκινήσετε με το σωστό από την αρχή.
8. Κατοχυρώστε το όνομα
Στον σημερινό κόσμο υψηλής τεχνολογίας όπου κάθε επιχείρηση χρειάζεται έναν ιστότοπο και μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, η κατοχή ενός ονόματος domain που ταιριάζει με το όνομα της εταιρείας σας είναι ζωτικής σημασίας. Έτσι, προτού δεσμευτείτε σε ένα όνομα, φροντίστε να αρπάξετε το αντίστοιχο όνομα τομέα, ειδικά ένα με επέκταση .com, καθώς είναι το χρυσό πρότυπο και θα δημιουργήσει αυτόματα εμπιστοσύνη με τους πελάτες σας.
9. Αναζήτηση για εμπορικά σήματα
Προτού ορίσετε την καρδιά σας σε ένα όνομα, ελέγξτε για να δείτε εάν μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε νόμιμα. Βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχει άλλη επιχείρηση στον κλάδο σας που λειτουργεί ήδη με αυτό το όνομα.
Διαβάστε επίσης:
Πώς να αναπτύξετε ένα υγιές περιβάλλον εργασίας σε μια επιχείρηση
Ποιο είδος επιχείρησης αναδείχθηκε απρόσμενα από την πανδημία
Το μυστικό της επιτυχίας που μπορεί να σώσει μια μικρή επιχείρηση από την καταστροφή
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση