Ας πάρουμε ένα λεπτό για να σκεφτούμε πόσο θεοποιούμε, σχεδόν, τις γυναίκες που πέτυχαν στο χώρο των επιχειρήσεων σε αρκετά νεαρή ηλικία. Αυτό, σύμφωνα με τα αποτελέσματα ερευνών είναι αρκετά παραπλανητικό. Οι επιστήμονες του Πολυτεχνικού Ινστιτούτου Rensselaer (RPI), κατέληξαν στο ότι εκείνοι που ξεκινούν τη δική τους εταιρεία στην πέμπτη δεκαετία της ζωής τους, πετυχαίνουν σε κάθε τομέα – από τα οικονομικά, μέχρι την ηθική ικανοποίηση – γρηγορότερα και περισσότερο από τους νεότερους επιχειρηματίες.
Για να δούμε τα συμπεράσματα:
– Η μεγαλύτερη ηλικία συνδέεται άρρηκτα με την επιτυχία. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι πιο ώριμοι επιχειρηματίες ξεκινούν με μεγαλύτερο κεφάλαιο, διασυνδέσεις και σοφία, ενώ οι νεότεροι προτιμούν να επενδύουν στην πιο καινούργια τεχνολογία.
– Για τις γυναίκες, ιδιαίτερα, η ηλικία και η επιτυχία αυξάνονται ανάλογα. Δηλαδή, όσο μεγαλώνουν, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες να φτάσουν στην κορυφή, σύμφωνα με το Hao Zhao, βοηθό καθηγητή management στο RPI, που επιμελήθηκε τη μελέτη.
– Οι δεκαετίες των 30 και των 40 δεν είναι οι κατάλληλες για να ξεκινήσουμε την εταιρεία μας. Η μεγαλύτερη επιτυχία έρχεται είτε στα 20, είτε στα 50 μας. Οι ειδικοί κατέληξαν στο ότι η μέση ηλικία είναι η δυσκολότερη, καθώς οι οικογενειακές μας υποχρεώσεις – όπως η φροντίδα των παιδιών ή των γονιών μας – μπαίνουν στη μέση.
«Μπορεί, γενικά, να λέμε στον καθένα να ακολουθεί τα όνειρά του και να κυνηγά τους στόχους του, θα συμβουλεύαμε όσους ανήκουν σ’ εκείνο το ηλικιακό γκρουπ να εξετάσουν προσεκτικά όλες τις παραμέτρους και να αντικρίσουν ρεαλιστικά την κατάσταση, πριν κάνουν το μεγάλο βήμα», τόνισε ο Zhao.
– Οι πιο ώριμοι επιχειρηματίες αποκτούν σημαντικότερο «όνομα» και πετυχαίνουν οικονομικά, ενώ οι σχετικά νεότεροι, καταλήγουν σε ένα αποδεκτό σημείο το οποίο, όμως, βρίσκεται κάπου στη μέση.
– Η ηλικία δεν παίζει ρόλο στη μακροβιότητα της επιχείρησης.
«Το να διορθώνουμε τα στερεότυπα αυτά και να ενθαρρύνουμε τους πιο ώριμους ανθρώπους να κάνουν δυναμική είσοδο στο χώρο των επιχειρήσεων, είναι σημαντικό», είπε ο Zhao στο Fast Company.