Στο ξέσπασμα του κορονοϊού, παρέδωσε μαθήματα ήθους, συγκεντρώνοντας 4 εκατομμύρια ευρώ μέσω μίας καμπάνιας για να ενισχύσει το νοσοκομείο San Raffaele του Μιλάνου, το οποίο είχε γεμίσει ασφυκτικά μη μπορώντας να δεχτεί άλλους ασθενείς.
Λίγο αργότερα με μία νέα, limited-edition κολεξιόν, σε συνεργασία με τα μπισκότα Oreo, η οποία έγινε sold-out μέσα σε ένα εικοσιτετράωρο, βοήθησε ακόμη περισσότερο στη μάχη κατά της πανδημίας, διαθέτοντας όλο το ποσό σε νοσοκομεία της Ιταλίας.
Σήμερα, η blogger, επιχειρηματίας και influencer από την Ιταλία, Chiara Ferragni, ετοιμάζεται να κάνει ένα νέο επιχειρηματικό βήμα, καθώς εξετάζει το ενδεχόμενο να εισέλθει στο χρηματιστήριο του Μιλάνο, σύμφωνα με το Reuters, το οποίο επικαλείται μία συνέντευξη που παραχώρησε η ίδια σε ιταλική εφημερίδα τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Μια Αρχική Δημόσια Προσφορά στο χρηματιστήριο του Μιλάνου, όπου κατοικεί, θα ήταν μία σπουδαία διαφήμιση για το Borsa Italiana, ενώ παράλληλα θα αποτελέσει και τεστ στο κατά πόσο μπορεί να σταθεί το επιχειρηματικό μοντέλο «influencer», στις χρηματιστηριακές αγορές.
Με περισσότερους από 21 εκατομμύρια followers στα social media, η Chiara Ferragni έχει χτίσει το δικό της κοινό, μοιράζοντας με τον κόσμο διάφορες πτυχές από τη ζωή και την καθημερινότητά της, με επίκεντρο πάντα τη μόδα και την ομορφιά, κάτι που άνθησε σε συνεργασίες με διάσημους οίκους μόδας, όπως Dior, Lancome και άλλους.
Οι διάσημοι των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αποτελούν βασική στρατηγική μάρκετινγκ για τους οίκους μόδας. Στηριζόμενοι στη φήμη τους, μπορούν να προωθήσουν ένα συγκεκριμένο look στους ακόλουθους του Instagram, έναντι αντιτίμου. Οι επώνυμες εταιρείες συνήθως διαθέτουν περί του 10% έως 20% του διαφημιστικού προϋπολογισμού τους για την προώθησή τους μέσω των social media, με τον συνολικό τζίρο το 2019 να ανέρχεται στα 6,5 δισ. δολάρια, μία σχεδόν τετραπλάσια αύξηση από το 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία του Influencer Marketing Hub.
Ορισμένες διασημότητες έχουν ήδη δημιουργήσει τις δικές τους σειρές προϊόντων. Η σειρά καλλυντικών Barbad, της ποπ σταρ Ryhanna, για την εταιρεία Fenty Beauty, σημείωσε 500 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις, ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία τους. Πέρυσι εξασφάλισε και την υποστήριξη της Bernard Arnault για τη σειρά ενδυμάτων που θα κυκλοφορήσει. Η κατασκευάστρια αρωμάτων Coty συμφώνησε να καταβάλει 600 εκατ. δολάρια για το 51% της εταιρείας make-up της τηλεοπτικής σταρ Κylie Jenner.
Η ΙΡΟ της Ferragni όμως θα είναι μία διαφορετική προσέγγιση. Ακόμη δεν έχει προσδιορίσει ποια από τις τρεις εταιρείες που ελέγχει θα εισέλθει στο χρηματιστήριο και πότε. Η Sisterhood, η οποία διαχειρίζεται τις καμπάνιες μάρκετινγκ, ανέφερε έσοδα 11 εκατ. ευρώ πέρυσι, σύμφωνα με δημοσιεύματα του ιταλικού Τύπου. Σε συνδυασμό με την εταιρεία μόδας Serendipity και το TBS Crew, το οποίο διαχειρίζεται το blog της Ιταλίδας «The Blonde Salad», απέφεραν έσοδα περί των 20 εκατ. ευρώ το 2019.
Η Ferragni κατέχει το 99% της Sisterhood, το 55% του TBS Crew και το 32,5% της Serendipity, σύμφωνα με την εφημερίδα Corriere.
Για κάθε ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κερδίζει 60.000 ευρώ, σύμφωνα με την λίστα «Hopper HQ’s Instagram Rich List 2020» και βρίσκεται στη δεύτερη θέση ως ο δεύτερος πιο σημαντικός blogger μόδας για το 2020, στη λίστα του οργανισμού ψηφιακού μάρκετινγκ, A&E.
Η ΙΡΟ του ομίλου της Ferragni θα μπορεί να αποτιμηθεί σε σχεδόν 80 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που φαντάζει ελάχιστο, στη πρώτη όμως απόπειρα ενός blogger μόδας που βασίζεται αποκλειστικά στο πρόσωπό του, για να εισέλθει στο χρηματιστήριο.
Καθώς η πανδημία αναγκάζει τις εταιρείες να μειώσουν το κόστος για το μάρκετινγκ, ορισμένοι αμφισβητούν το μοντέλο αυτό. Οι επενδυτές, επίσης, θα πρέπει να πεισθούν ότι οι ψηφιακές επιχειρήσεις που χτίζονται σε όμορφα πρόσωπα είναι κάτι περισσότερο από αυτό.
Διαβάστε επίσης:
Chiara Ferragni: Η Ιταλίδα inlfluencer που έχτισε μία εταιρεία εκατομμυρίων
Kim Kardashian: Η βοηθός της Paris Hilton που έχτισε μία αυτοκρατορία εκατομμυρίων
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση