NEED TO KNOW

Elysa Kahn: Η πρώην manager της L’Oréal δημιουργεί ένα «ψηφιακό εμπορικό κέντρο»

Squadded Shopping Party

Ναι, το διαδικτυακό shopping είναι εύκολο και μας έχει «λύσει τα χέρια». Τόσο καιρό που μέναμε σπίτι, ήταν ο καλύτερός μας φίλος. Όμως, αυτό που πραγματικά μας έλειψε, είναι τα ψώνια με παρέα. Να συζητάμε για τα ρούχα που μας αρέσουν και να παίρνουμε διαφορετικές γνώμες. Αυτό, είναι κάτι που θα αργήσει να γίνει. Μπορεί να ανοίγουν τα καταστήματα, όμως οι συνθήκες θα είναι εντελώς διαφορετικές.

Εδώ έρχεται η πρώην brand manager της L’Oréal, Elysa Kahn, για να μας δώσει τη λύση. Μόλις κυκλοφόρησε τη  νέα πλατφόρμα Squadded Shopping Party και μας ενθαρρύνει να κάνουμε αγορές παρέα με τις φίλες μας, η κάθε μία από τον καναπέ της. Το μόνο που θα χρειαστούμε, είναι το smartphone ή το laptop μας!


Η Kahn συνεργάστηκε με τον πατέρα της κι έχτισαν μία επέκταση του browser, επιτρέποντάς μας να επισκεφθούμε τις ιστοσελίδες μεγάλων εταιρειών, ανάμεσά τους οι Asos, Boohoo, Missguided και Pretty Little Thing, για ένα shopping therapy διαφορετικό από τα άλλα.

Η γνώμη των άλλων παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στο αν, τελικά, θα αγοράσουμε κάτι, ή όχι. Η εταιρεία δημοσκοπήσεων Nielsen, ρώτησε τους καταναλωτές και βρήκε πως το 54% έκανε αυθόρμητες αγορές το 2019, το 80% των οποίων προήλθε από προτάσεις φίλων και διαφημίσεις στα social media.

Όλοι μαζί, αλλά ο καθένας από το σπίτι του, θα βλέπουμε τα ίδια προϊόντα ταυτόχρονα και θα αισθανόμαστε κοντά ο ένας στον άλλο. Άλλωστε, η πανδημία δημιούργησε νέα δεδομένα στα οποία χρειάζεται να προσαρμοστούμε. Το ομαδικό online shopping, λοιπόν, είναι το επόμενο μεγάλο βήμα προς την καινούργια μας πραγματικότητα.

H αλλαγή ξεκινά από την Κίνα

Υπολογίζεται πως, μέχρι το 2022, θα έχουν αγοραστεί διαδικτυακά αγαθά αξίας 413 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία Frost&Sullivan.

Η CEO της κινέζικης Emerging Communications, Domenica di Lieto, δήλωσε στη Vogue Business πως αυτή η νέα καταναλωτική συμπεριφορά έρχεται απόλυτα φυσικά στους κατοίκους της χώρας, καθώς είναι πια κομμάτι της κουλτούρας τους. «Υπάρχουν πολλές ομάδες στο WeChat και σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της Κίνας, στις οποίες άτομα με κοινά ενδιαφέροντα συνδέονται, συνομιλούν και δημιουργούν μία δική τους κοινότητα», είπε χαρακτηριστικά.

Η εφαρμογή  Pinduoduo (σε ελεύθερη μετάφραση Μαζί, παίρνουμε περισσότερα), που ιδρύθηκε το 2015, ενθαρρύνει τους χρήστες να σχηματίσουν «shopping squads» στα social media και να κάνουν μαζικές παραγγελίες – όσο περισσότεροι είναι οι αγοραστές, τόσο χαμηλότερη γίνεται η τιμή. Πρόκειται, μάλιστα, για τη δεύτερη ισχυρότερη πλατφόρμα της χώρας, στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Κατά τη διάρκεια του lockdown, και η jd.com είδε τις μαζικές παραγγελίες να εκτοξεύονται. Η Tracy Yang, διεθνής διευθύντρια της επιχείρησης, σημείωσε πως οι πωλήσεις αυτού του είδους που πραγματοποιήθηκαν στο πρώτο τρίμηνο του 2020, ξεπέρασαν εκείνες ολόκληρου του 2019.

Tι γίνεται στη Δύση;

Και στο δυτικό κόσμο, οι ομαδικές online δραστηριότητες άνθισαν στον εγκλεισμό. Το Μάρτιο, για παράδειγμα, ήρθε να μας συστηθεί τo Netflix Party, επιτρέποντάς μας να παρακολουθούμε ταυτόχρονα με τους φίλους μας ταινίες και σειρές.

Το επόμενο βήμα, γίνεται στην αγορά. Η Squadded Shopping Party κυκλοφόρησε την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου και ήδη έχει 100 χρήστες. Σύμφωνα με την Kahn, προς το παρόν παρέχει τις υπηρεσίες της δωρεάν, όμως στο μέλλον θέλει να κερδίζει χρήματα από τα brands με τα οποία συνεργάζεται. Το πιθανότερο είναι να πληρώνουν μία μηνιαία συνδρομή τριών χιλιάδων ευρώ. Σκοπεύει να δημιουργήσει ένα «ψηφιακό εμπορικό κέντρο» καθώς, όπως λέει, οι καταναλωτές το έχουν ανάγκη αυτή τη στιγμή.

«Αν μπω στο site του Asos τώρα, το πιθανότερο είναι να ψωνίζουν κι άλλοι ταυτόχρονα, όμως δεν το γνωρίζω. Αυτό, αυτόματα αφαιρεί κάτι από την εμπειρία του shopping therapy», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Είναι μία καλή ιδέα, η οποία ίσως πετύχει. Όμως, στη Δύση, δεν έχουμε μάθε να λειτουργούμε έτσι. Πρόκειται για κάτι εντελώς καινούργιο, σύμφωνα με την di Lieto.