Το δεύτερο κύμα κορονοϊού έφτασε, επαναφέροντας την αβεβαιότητα που αισθανόμασταν την άνοιξη. Η εστίαση υποφέρει και αναμένεται να πληγεί ακόμη περισσότερο, η τηλεργασία έκανε δυναμική επιστροφή και το ηλεκτρονικό εμπόριο κορυφώνεται σε κάθε γωνιά του πλανήτη.
Στην Ταϊλάνδη, συγκεκριμένα, τα e-shops θριαμβεύουν. Στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το 90% των καταναλωτών τα προτιμά από τα φυσικά καταστήματα. Δεν είναι, όμως, όλα ρόδινα. Στραφήκαμε στο ηλεκτρονικό εμπόριο επειδή το έχουμε ανάγκη, όχι επειδή είναι βολικό. Γιατί δεν είναι βολικό. Κι αυτό οφείλεται στο μεγάλο χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από την ολοκλήρωση της παραγγελίας, μέχρι την άφιξη των προϊόντων στην πόρτα μας.
Από την αρχή της χρονιάς ακόμη, όταν ξέσπασε η πανδημία, οι μεταφορικές εταιρείες ταρακουνήθηκαν και κλήθηκαν να κολυμπήσουν σε βαθιά νερά. Ο CEO της συμβουλευτικής εταιρείας Karatzas Marine Advisor & Co., Basil Karatzas, μιλώντας το Μάρτιο στο Forbes τόνισε πως κάθε τομέας της βιομηχανίας αυτής χτυπήθηκε αλύπητα.
«Οι αλυσίδες παραγωγής, προμηθειών κι εφοδιασμού επηρεάστηκαν επίσης. Για παράδειγμα, κατανοούμε πως η κινεζική βιομηχανία μεταφορών κατέρρευσε επίσης, καθώς η κυβέρνηση επέβαλε περιορισμούς στα ταξίδια, κάτι που περιόρισε τις εισαγωγές και τις εξαγωγές», είχε αναφέρει.
Αν, λοιπόν, το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι το μέλλον, κάτι πρέπει να γίνει ώστε οι καταναλωτές να παραλαμβάνου ταχύτερα τις παραγγελίες τους – τις οποίες, συνήθως, έχουν προπληρώσει.
Σύμφωνα με την Cheri Wang, CEO της μεταφορικής Coshipper, αυτό που πρέπει να γίνει είναι ένας ανασχεδιασμός ολόκληρου του τομέα. «Πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε το χώρο, να καινοτομήσουμε και να πορευτούμε μπροστά με απλότητα, διαφάνεια και δείχνοντας πως ο καταναλωτής μπορεί να βασιστεί πάνω μας», είπε στο Forbes.
Θεωρεί, μάλιστα, πως το σημείο – κλειδί είναι η επικοινωνία μεταξύ αποθήκη, μεταφορέα και πελάτη, προκειμένου να μην υπάρχει αγανάκτηση από καμία πλευρά. «Κάνοντας τα πράγματα διαφορετικά, θα χώσουμε χρόνο και χρήμα. Η ώρα έφτασε», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η ταχύτητα παράδοσης είναι, πράγματι, η «αχίλλειος πτέρνα» της βιομηχανίας. Έρευνα στην οποία συμμετείχαν 250 Αμερικανοί έδειξε πως οι πελάτες των online καταστημάτων επιθυμούν να έχουν στον ελάχιστον χρόνο, με το ελάχιστο κόστος, τις αγορές στην πόρτα τους. Το 64.3% των ερωτηθέντων, μάλιστα, απάντησε πως το κόστος των μεταφορικών είναι καθοριστικός παράγοντας για το αν θα πραγματοποιηθεί μία παραγγελία ή όχι, ενώ το 18.7% τόνισε πως δίνει μεγαλύτερη σημασία στις μέρες αναμονής. Το 72.7% των τόνισε πως αν η μεταφορική δε είναι, τελικά, αξιόπιστη, δε θα ξαναψωνίσει από το την συγκεκριμένη επιχείρηση.
Αυτήν τη στιγμή, το Amazon Prime που παρέχει ακριβώς αυτό που ζητά ο κόσμος, έχει σχεδόν το μονοπώλιο. Το λάθος που κάνουν οι ανταγωνιστές του, είναι πως φέρονται σαν να μην το ανταγωνίζονται. Η επιτυχία του οφείλεται κυρίως στον παράγοντα αυτόν και είναι καιρός να ακολουθήσουν κι οι άλλοι το δρόμο που χάραξε, καθώς φαίνεται πως φτάνουμε σε σημείο χωρίς επιστροφή.
Διαβάστε επίσης:
«Οι άνδρες αγοράζουν, οι γυναίκες ψωνίζουν»: Το χάσμα των φύλων στο ηλεκτρονικό εμπόριο
«Παραγγείλτε από τα McDonald’s»: To Burger King στέλνει μήνυμα αλληλεγγύης για τη γαλλική εστίαση
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση