BUSINESS OF FASHION

Giorgio Armani: Η σκληρή του επιστολή για την επόμενη μέρα της μόδας

Πηγή φωτογραφίας Instagram @giorgioarmani

Ο Ιταλός σχεδιαστής Giorgio Armani έγραψε μία ειλικρινή και «ωμή» επιστολή στην οποία περιγράφει την εξέλιξη της βιομηχανίας της μόδας, τους στόχους της και τις νέες βλέψεις της μετά το τέλος της πανδημίας.

Η επιστολή του έρχεται ως απάντηση στο μακροσκελές άρθρο-έρευνα που παρουσίασε το «WWD» για τη βιομηχανία της μόδας στην μετά-κορονοϊού εποχή. Το κείμενο με τίτλο «Θα οδηγήσει η ‘πλημμύρα’ από νέες κολεξιόν στην αργή μόδα;» αναφέρεται σε διάσημους σχεδιαστές, όπως την Donatella Versace και τον Demna Gvasalia, αλλά και insiders του χώρου σε σημαντικές θέσεις οι οποίοι βρίσκονται σε μία ίσως μεταβατική περίοδο. Αυτή τη στιγμή, οι συζητήσεις για το «καθεστώς» των πωλήσεων και της κυκλοφορίας ολοκαίνουργιων συλλογών έχουν πάρει φωτιά.

Ένα από τα βασικά ζητήματα που θίγει τόσο ο Armani όσο και το άρθρο, είναι η υπερπροσφορά νέων συλλογών (4 με 5 λανσαρίσματα το χρόνο) που κάνουν τις σχετικά «παλιότερες» να μοιάζουν ξεπερασμένες σχεδόν αμέσως. «Ποιος αγοράζει ένα ρούχο για να το κρατάει στη ντουλάπα μέχρι να έρθει η επόμενη σεζόν; Κανένας, ή ελάχιστοι, πιστεύω. Αυτό το σκεπτικό που επιβάλλεται από τα πολυκαταστήματα, είναι λάθος και πρέπει να αλλάξει», γράφει ο Armani, τονίζοντας ότι η καλοκαιρινή συλλογή του, θα μείνει φέτος στα καταστήματα ως το Σεπτέμβρη, πράγμα ασυνήθιστο.

Οι απόψεις αυτές, καθρεφτίζουν την ανάγκη που έχει δημιουργηθεί για λιγότερα, ποιοτικά και πιο διαχρονικά ρούχα, στο πλαίσιο μιας στροφής στην αργή μόδα. Μία ανάγκη που έχει ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια από τον καταστροφικό ρόλο του fast fashion στο περιβάλλον. Τώρα που η παγκόσμια οικονομία έχει πληγεί και τα δεδομένα έχουν αλλάξει, η αλλαγή της βιομηχανίας της μόδας σε μια πιο βιώσιμη «λειτουργία» είναι πλέον μονόδρομος.

«Έθετα για χρόνια αυτά τα ερωτήματα, σε συνεντεύξεις τύπου και μετά τα show μου, αλλά συχνά δεν ακουγόμουν ή είχα θεωρηθεί ως ηθικολόγος. Η σημερινή κατάσταση, εντούτοις, δείχνει ότι μία προσεκτική και στρατηγική επιστροφή σε χαμηλότερους ρυθμούς είναι ο μόνος τρόπος διαφυγής, ένας τρόπος να αποκτήσει ξανά αξία η δουλειά μας και να την επανεκτιμήσουν οι καταναλωτές. Η πτώση για τη βιομηχανία της μόδας ξεκίνησε όταν οι οίκοι άρχισαν να υιοθετούν τις πρακτικές της fast fashion», γράφει ο Armani.

«Αυτή η κρίση, είναι μια ευκαιρία να επιστρέψουμε στην αυθεντικότητα. Αρκετά με τη μόδα ως μάρκετινγκ, αρκετά με τα cruise shows σε τοποθεσίες ανά τον κόσμο και τις μεγαλοπρεπείς επιδείξεις που σήμερα μοιάζουν ελαφρώς ανάρμοστες – τεράστια σπατάλη χρημάτων χωρίς νόημα», τονίζει μεταξύ άλλων στην επιστολή του ο 85χρονος σχεδιαστής, επιβεβαιώνοντας την προσγειωμένη στάση του σχετικά με αυτές τις εκδηλώσεις. «Πρέπει να είμαστε ενωμένοι και να λειτουργούμε συντονισμένα – αυτό είναι ίσως το πιο σημαντικό μάθημα που πρέπει να πάρουμε από αυτή την κρίση», κλείνει.