Bloomberg
Τα καταστήματα της γνωστής αλυσίδας ένδυσης Hennes & Mauritz (H&M) φαίνεται να έχουν εξαφανιστεί από τους τους χάρτες της Apple και του αντίστοιχους της Baidu στην Κίνα, καθώς η εταιρεία βρέθηκε στο επίκεντρο μίας κλιμακούμενης διαμάχης για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην επίμαχη περιοχή του Xinjiang.
Οι χρήστες στο Πεκίνο ανέφεραν ότι οι αναζητήσεις για τα καταστήματα H&M είτε στους χάρτες Apple στο iPhone είτε στους χάρτες Baidu δεν έδειξαν αποτελέσματα. Οι ανταγωνιστικές αλυσίδες λιανικής, όπως τα καταστήματα Uniqlo, εξακολουθούν να εμφανίζονται. Μια παρόμοια αναζήτηση στους χάρτες Google έδειξε πάνω από δώδεκα τοποθεσίες H&M στην πρωτεύουσα ή τη γύρω περιοχή, αν και αυτή η υπηρεσία είναι προσβάσιμη μόνο από τους ντόπιους μέσω της χρήσης ενός εικονικού ιδιωτικού δικτύου που παρακάμπτει την κρατική απαγόρευση για τα προϊόντα της Alphabet.
Η Apple προμηθεύεται τα δεδομένα χαρτογράφησης στην Κίνα από την AutoNavi Software– που ανήκει στην Alibaba Group Holding – ενώ η Baidu συλλέγει τα δικά της. Εκπρόσωποι των τεχνολογικών εταιρειών καθώς και η H&M δεν σχολίασαν το θέμα.
After disappearing from Chinese online shopping sites, H&M stores no longer exist on Chinese…maps. Google Maps, which is blocked, still shows accurate information. pic.twitter.com/22Q1xb1Zuk
— Yurui Wu (@wuyurui99) March 25, 2021
Η εξαφάνιση των φυσικών καταστημάτων της H&M από τους online χάρτες σημειώθηκε μετά την απομάκρυνση της αλυσίδας από την πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου της Alibaba νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα λόγω μίας διαμάχης.
Η εταιρεία δέχθηκε έντονη κριτική από την Κομμουνιστική Ένωση Νεολαίας της Κίνας και τον Λαϊκό Απελευθερωτικό Στρατό την Τετάρτη, όταν χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης βρήκαν μία παλιά ανάρτηση -απροσδιόριστης χρονολογίας- σχετικά με κατηγορίες για καταναγκαστική εργασία σε βιομηχανία συλλογής βαμβακιού της περιοχής. Η δήλωση φαίνεται να έχει αφαιρεθεί από τον ιστότοπο της H&M από την Παρασκευή.
Δεν είναι σαφές ποιος ευθύνεται για την πρωτοφανή εξαφάνιση των καταστημάτων H&M από τις εφαρμογές χαρτών, οι οποίες λειτουργούν από ιδιωτικές επιχειρήσεις που έχουν πρόσφατα υποστεί αυξημένο έλεγχο από τις ρυθμιστικές αρχές.
Η Κίνα διαθέτει επίσης τεράστιο εξοπλισμό για τη λογοκρισία περιεχομένου στο διαδίκτυο και το λεγόμενο Μεγάλο Τείχος προστασίας που περιορίζει την πρόσβαση σε ιστότοπους και εφαρμογές από παγκόσμιες εταιρείες όπως το Facebook και το Twitter. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ελέγχονται αυστηρά, ενώ οι αναρτήσεις σχετικά με αμφιλεγόμενα θέματα μπλοκάρονται ή δεν επιτρέπεται να προβάλλονται.
Τα ξένα εμπορικά σήματα, τα τελευταία χρόνια, βρέθηκαν αντιμέτωπα με μία πιο αποφασιστική Κίνα, που έχει την δυνατότητα να «χειρίζεται» τα 1,4 δισεκατομμύρια καταναλωτές της.
Η Lotte Group ήταν μεταξύ πολλών εταιρειών της Νότιας Κορέας που δέχθηκαν πλήγμα στις πωλήσεις ή έκλεισαν τα καταστήματά τους μετά την αντίδραση της Κίνας στην απόφαση της γειτονικής της χώρας, το 2016, να αναπτύξει ένα πυραυλικό αμυντικό σύστημα των ΗΠΑ.
Άλλες εταιρείες έχουν επίσης βρεθεί σε δυσμένεια στην αγορά, για παραβάσεις όπως ο προσδιορισμός του Χονγκ Κονγκ και της Ταϊβάν ως χωρών και όχι κινεζικών εδαφών, ή για ενέργειες που η Κίνα εξέλαβε ως προσβλητικές.
Διαβάστε επίσης:
Helena Helmersson: Η γυναίκα που ήρθε να βάλει σε τάξη την H&M
Hermes: Ούτε η πανδημία δεν κατάφερε να πλήξει τη ζήτηση για τα δερμάτινα είδη του πολυτελούς brand
Πώς κατάφερε να «ανθίσει» η αγορά πολυτελών ρολογιών εν μέσω πανδημίας
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση