Ας πάρουμε ένα λεπτό κι ας μεταφερθούμε, νοητικά, σ’ ένα μεγάλο εμπορικό κέντρο. Μπαίνουμε σ’ ένα μεγάλο κατάστημα και απλώς παρατηρούμε τους πελάτες – ανήκουν και στα δυο φύλα, φυσικά. Το πιθανότερο είναι πως θα δούμε τους άνδρες να κινούνται με αποφασιστικότητα, προσηλωμένοι στην αποστολή τους να αγοράσουν εκείνη τη μία μπλούζα που έχουν ήδη βρει από την ιστοσελίδα του brand, ενώ τις γυναίκες να περιπλανιούνται χαλαρές, κοιτάζοντας δεξιά κι αριστερά τα προϊόντα.
Εξαιτίας της πανδημίας, τα πράγματα στο χώρο του shopping άλλαξαν. Πλέον, τα ψώνια γίνονται online. Έρευνες των Pulshot.gr και FocusBari έδειξαν πως και τώρα, τα δύο φύλα ακολουθούν εντελώς διαφορετικά μοτίβα συμπεριφοράς.
Οι άνδρες συνεχίζουν να πρεύονται στοχευμένα, δείχνοντας σαφή προτίμηση στις κινητές συσκευές. Οι δε γυναίκες, περνούν πολύ περισσότερο χρόνο στα e-shops. Τους αρέσει να συγκρίνουν τα προϊόντα, λαμβάνουν υπόψιν τις τιμές και τη γνώμη του κοινού, ενώ επηρεάζονται σημαντικά από τις διάφορες influencers των social media. Έπειτα, κάτι βρίσκεται σε προσφορά, κερδίζει αυτόματα πόντους.
Όπως στα φυσικά καταστήματα, έτσι και στα ηλεκτρονικά, οι πρώτοι δεν ενδιαφέρονται για την εμπειρία του shopping. Βρίσκουν αυτό που ψάχνουν, το αγοράζουν και είναι ευχαριστημένοι. Οι δεύτερες, την απολαμβάνουν. Για εκείνες, αποτελεί κάτι πιο προσωπικό και διόλου ασήμαντο. Διατίθενται να αφιερώσουν το χρόνο τους στην εύρεση του τέλειου προϊόντος που θα καλύψει ιδανικά τις ανάγκες τους.
Φυσικά, ο κάθε καταναλωτής είναι μοναδικός κι έχει τα δικά του χαρακτηριστικά. Αλλά, στο χώρο αυτό, οι περισσότερες εταιρείες κινούνται με το χάσμα των φύλων για οδηγό. Γνωρίζοντας πώς συμπεριφέρεται το καθένα, αναπτύσσουν τις κατάλληλες στρατηγικές που θα εκτοξεύσουν τα έσοδά τους. Πόσες φορές, όμως, έχουμε ακούσει πως οι γυναίκες «ψωνίζουν» ενώ οι άνδρες «αγοράζουν»; Οι διαχωρισμοί καλό είναι να γίνονται, όμως απαλλαγμένοι απο τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα που κυριαρχούν.
Διαβάστε επίσης:
Shelley Zalis: Η επιχειρηματίας που μάχεται για την ισότητα των φύλων
Ποιες τάσεις θα αναδιαμορφώσουν τη luxury βιομηχανία μετά την πανδημία
Γιατί η σωτηρία του πλανήτη να θεωρείται γυναικεία υπόθεση;