Financial Times
Οι 10 μεγάλοι κερδισμένοι του lockdown και της επόμενης μέρας
Μπορεί η πανδημία να είχε ολέθριες συνέπειες για τη συντριπτική πλειονότητα των επιχειρήσεων του πλανήτη, αλλά υπήρξαν κι αυτές που είδαν τη χρηματιστηριακή αξία τους να εκτινάσσεται στα ύψη, ευνοημένη από τις νέες τάσεις που αναδύθηκαν ή εδραιώθηκαν στην αγορά.
Σε ειδικό αφιέρωμά της, η εφημερίδα Financial Times συγκέντρωσε τα αστέρια που έλαμψαν μέσα στην πανδημία (στοιχεία μέχρι 17 Ιουνίου). Ακολουθούν τα πρώτα 10 από αυτά:
Amazon
Ηλεκτρονικό εμπόριο
Είδε την κεφαλαιοποίησή της να αυξάνεται κατά 401,1 δισ. δολάρια
Καθώς ο κόσμος πήρε εντολή να μείνει σπίτι, η Amazon έγινε κλήθηκε να καλύψει τις έκτακτες ανάγκες όλων εκείνων που θέλησαν να στοκάρουν βασικά είδη και δεν θέλησαν να εκτεθούν στον κίνδυνο του σούπερ μάρκετ, με αποτέλεσμα μάλιστα να αναγκαστεί να κλείσει προσωρινά τις αποθήκες της στα μη απαραίτητα προϊόντα. Ακολούθησε ρεκόρ κερδοφορίας, αλλά και ρεκόρ αύξησης κόστους, καθώς η εταιρεία αναγκάστηκε να προμηθευθεί από θερμικές κάμερες μέχρι εργαστήρια για να εξετάζει τον κόσμο της για κορονοϊό. Παρ’ όλα αυτά, η μαζική στροφή στις αγορές μέσω Internet, σε συνδυασμό με την αυξανόμενη σημασία του βραχίονα cloud computing της εταιρείας στην εποχή της τηλεργασίας, οδήγησε τη μετοχή της Amazon σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.
Microsoft
Τεχνολογία
Είδε την κεφαλαιοποίησή της να αυξάνεται κατά 269,9 δισ. δολάρια
Η Microsoft βγήκε πολλαπλά κερδισμένη από τον περιορισμό του κόσμου στο σπίτι και την τηλεργασία. Είναι ενδεικτικό ότι τον Απρίλιο υπήρξε μέρα που χρησιμοποίησαν την εφαρμογή επικοινωνίας Teams της εταιρείας 75 εκατομμύρια χρήστες, από 20 εκατ. χρήστες συνολικά στα τέλη του 2019. Την ίδια περίοδο, και συγκεκριμένα τον Απρίλιο, η υπηρεσία Xbox Live gaming κατέγραψε 90 εκατομμύρια παίκτες – αριθμό ρεκόρ.
Apple
Τεχνολογία
Είδε την κεφαλαιοποίησή της να αυξάνεται κατά 219,1 δισ. δολάρια.
Η κατασκευάστρια των iPhone «έγραψε» 58,3 δισ. δολάρια έσοδα στο τρίμηνο που έκλεισε τον Μάρτιο, παρά το γεγονός ότι έκλεισε όλα τα καταστήματά της. Κατάφερε επίσης να κυκλοφορήσει νέο iPhone, iMac και MacBook Air, προσελκύοντας τόσο νέους πελάτες όσο και κόσμο που, δουλεύοντας από το σπίτι, θέλησε να αναβαθμίσει τις ηλεκτρονικές συσκευές του. Και οι επενδυτές έκαναν την Apple την πρώτη εταιρεία που έπιασε σε κεφαλαιοποίηση το 1,5 τρισ. δολάρια.
Tesla
Αυτοκινητοβιομηχανία
Είδε την κεφαλαιοποίησή της να αυξάνεται κατά 108,4 δισ. δολάρια
Ο ηγέτης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνει συνεχώς τη διαφορά του από τους πιο παραδοσιακούς ανταγωνιστές του που καταβάλλουν μεγάλες προσπάθειες να κάνουν στροφή στην τεχνολογία και στην… καριέρα τους. Στο μεταξύ, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Ίλον Μασκ, υπόσχεται να αλλάξει ριζικά ολόκληρο το μοντέλο ιδιοκτησίας αυτοκινήτου με στόλους ρομποταξί χωρίς οδηγό που θα χρεώνουν με το χιλιόμετρο. Ο ίδιος θεωρεί, όπως έγραψε στο Twitter την 1η Μαΐου, ότι «η μετοχή της Tesla είναι υπερβολικά ψηλά». Έκτοτε ανέβηκε κι άλλο για να ανακοινώσει πριν από κάποιες μέρες ότι προχωρά σε split 5:1. Αυτό για να κάνει τη μετοχή λίγο πιο προσιτή στο ευρύ κοινό.
Tencent
Τεχνολογία
Είδε την κεφαλαιοποίησή της να αυξάνεται κατά 93 δισ. δολάρια
Τα έσοδα από τα διαδικτυακά παιχνίδια αυξήθηκαν κατά 31% το πρώτο τρίμηνο. Οι Κινέζοι που απομονώθηκαν στο σπίτι στράφηκαν στους εικονικούς κόσμους της Tencent. Στα επιτυχημένα παιχνίδια του, όπως το Honor of Kings, οι χρήστες το έριξαν έξω αγοράζοντας νέα όπλα και ρούχα. Ο αριθμός των συνδρομητών βίντεο της Tencent αυξήθηκε στα 112 εκατομμύρια, οι συνδρομητές της υπηρεσίας music streaming στα 43 εκατομμύρια και οι μηνιαίοι χρήστες της εφαρμογής social media WeChat – απαραίτητης για την αγορά νουντλς και το τσεκάρισμα της υγείας των χρηστών την περίοδο του κορονοϊού- έφτασαν τα 1,2 δισεκατομμύρια. Την ίδια ώρα, η Tencent το έριξε και αυτή στα… ψώνια, εκμεταλλευόμενη τη μείωση των αποτιμήσεων: προσφάτως απέκτησε τη νορβηγική εταιρεία ανάπτυξης παιχνιδιών Funcom, μερίδιο στη γερμανική εταιρεία προγραμματισμού Yager, ενώ έριξε κεφάλαια σε μια σειρά από start-ups στον κλάδο του fintech.
Facebook
Τεχνολογία
Είδε την κεφαλαιοποίησή της να αυξάνεται κατά 85,7 δισ. δολάρια
39% ήταν η αύξηση των διαφημιστικών impressions στο Facebook το πρώτο τρίμηνο του έτους. Τα όποια πλήγματα δέχθηκαν οι διαφημιστικές δραστηριότητες του Facebook κατά τη διάρκεια της πανδημίας αντισταθμίστηκαν από την αύξηση του χρόνου παραμονής των διψασμένων για ψυχαγωγία 2,6 δισεκατομμυρίων χρηστών του. Μπορεί οι μικροί διαφημιζόμενοι να έκοψαν μπάτζετ, αλλά οι αλληλεπιδράσεις του κόσμου στο Facebook αυξήθηκαν κατακόρυφα, αυξάνοντας τις διαφημιστικές προβολές. Η εταιρεία λάνσαρε επίσης νέες υπηρεσίες video chat και livestream, καθώς και τα Facebook Shops, σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστεί την Amazon.
Nvidia
Τεχνολογία
Είδε την κεφαλαιοποίησή της να αυξάνεται κατά 83,3 δισ. δολάρια
Οι ώρες που πέρασε ο κόσμος παίζοντας παιχνίδια στις πλατφόρμες της Nvidia αυξήθηκαν κατά 50% κατά τη διάρκεια των lockdown. Τα τσιπάκια γραφικών της Nvidia έχουν γίνει βασικό χαρακτηριστικό των παιχνιδομηχανών και των συστημάτων μηχανικής μάθησης, μονώνοντας την εταιρεία απέναντι στην ύφεση. Μπορεί κάποια προϊόντα της εταιρείας να είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται κάθετα λόγω του λουκέτου που μπήκε σε κάποιους κλάδους, αλλά η εταιρεία βγήκε κερδισμένη από την αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών, πουλώντας καινούργιες κάρτες γραφικών, όπως και από τη στροφή στα online παιχνίδια, αλλά και την αύξηση της ψηφιοποίησης γενικότερα.
Alphabet
Τεχνολογία
Είδε την κεφαλαιοποίησή της να αυξάνεται κατά 68,1 δισ. δολάρια
Ακόμα και όταν η διαφήμιση κατέρρευσε στα τέλη Μαρτίου, τα έσοδα του YouTube συνέχισαν να αυξάνονται με ρυθμό σχεδόν 10%. Μπορεί η online διαφήμιση να σημείωσε απότομη πτώση με το ξέσπασμα της κρίσης, τα πρώτα σημάδια όμως δείχνουν ότι η Alphabet επέδειξε εκπληκτική ανθεκτικότητα. Μπορεί κλάδοι όπως τα ταξίδια και οι τοπικές υπηρεσίες να στέρευσαν, αλλά σε άλλους τομείς η Google -η οποία φέρνει και σχεδόν όλα τα έσοδα της Alphabet- ανέφερε ότι η ζήτηση κρατιέται καλύτερα από το αναμενόμενο. Η διαφήμιση στη μηχανή αναζήτησης έδειξε να σταθεροποιείται στις αρχές της κρίσης, αφού άγγιξε πάτο στα τέλη Μαρτίου. Η πλατφόρμα cloud computing της Google, η εφαρμογή βίντεο Meet και το κατάστημα εφαρμογών Play επωφελήθηκαν όλα από τη μεταφορά της εργασίας και της ψυχαγωγίας στο διαδίκτυο.
PayPal
Πληρωμές
Είδε την κεφαλαιοποίησή της να αυξάνεται κατά 65,4 δισ. δολάρια
7,4 εκατομμύρια. Τόσοι ήταν οι καθαροί νέοι χρήστες της υπηρεσίας τον Απρίλιο. Ο πρωτοπόρος των διαδικτυακών πληρωμών διαπίστωσε ότι μπορούσε να κερδίσει ακόμη περισσότερο μέσα στην πανδημία, αποδεικνύοντας ότι μπορεί να γίνει ακόμη πιο χρήσιμος σε αυτήν τη φάση, και ανέπτυξε νέες δυνατότητες για να δώσει στους εμπόρους τη δυνατότητα να δέχονται ανέπαφες πληρωμές στα φυσικά καταστήματα. Το PayPal διευκόλυνε τη μεταφορά περισσότερων από 1 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε ομοσπονδιακά δάνεια στο πλαίσιο του αμερικανικού προγράμματος προστασίας των θέσεων εργασίας των μικρών επιχειρήσεων. Η εφαρμογή μεταφοράς χρημάτων Venmo ήταν δημοφιλής, προ κορονοϊού, στους φίλους που μοιράζονταν τον λογαριασμό του φαγητού. Τώρα, λέει η εταιρεία, παρατηρεί να γίνονται μεγαλύτερες μεταφορές χρημάτων και μάλιστα μεταξύ διαφορετικών γενεών -όπως αναλήψεις από την τράπεζα του μπαμπά και της μαμάς- καθώς και αυξημένη χρήση για την πληρωμή αγαθών και υπηρεσιών που διαφορετικά θα είχαν πληρωθεί με μετρητά.
T-Mobile
Τηλεπικοινωνίες
Είδε την κεφαλαιοποίησή της να αυξάνεται κατά 59,7 δισ. δολάρια
Η T-Mobile προσέθεσε 452.000 συνδρομητές τηλεφωνίας το πρώτο τρίμηνο. Ο αμερικανικός τηλεπικοινωνιακός πάροχος επωφελήθηκε από το lockdown που έκανε τον κόσμο να εξαρτάται περισσότερο από το τηλέφωνό του για να έχει επαφή με τους άλλους, αλλά και από το κλείσιμο της πολυαναμενόμενης συγχώνευσης με την ανταγωνιστική Sprint. Με το κλείσιμο του deal, η T-Mobile έγινε ο τρίτος μεγαλύτερος παίκτης στην αμερικανική αγορά τηλεπικοινωνιών, μετά την AT&T και τη Verizon, ενώ η ίδια η εξαγορά εκτιμάται ότι θα δώσει στις μεγάλες τηλεφωνικές εταιρείες μεγαλύτερη τιμολογιακή δύναμη.
Πηγή: mononews.gr
Διαβάστε επίσης:
Facebook: Δίνει 100 εκατομμύρια στις μικρές επιχειρήσεις που «χτύπησε» ο κορονοϊός
Μόδα και κορονοϊός: Πώς τα μεγάλα brands βοηθούν τις μικρές επιχειρήσεις
Επιχειρήσεις με περισσότερες γυναίκες στελέχη «αποδίδουν καλύτερα»
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση