NEED TO KNOW

Οι κορυφαίοι επιχειρηματίες βασίζουν την επιτυχία τους σε μία ελληνική λέξη

Photo by Karolina Grabowska from Pexels

Ας φέρουμε στο μυαλό μας τους  κορυφαίους CEOs του κόσμου. Έλον Μασκ, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, Τζέιν Φρέιζερ, Βανέσσα Παππάς είναι μερικά από τα ονόματα που θα σκεφτούμε.

Εκτός από την ευφυΐα, την τύχη και την ικανότητα να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τις δυσκολίες, μοιράζονται ένα ακόμη κοινό, το οποίο προέρχεται από τη χώρα μας. Μια λέξη που δεν έχει ακριβή μετάφραση στα αγγλικά, που χρειάζεται ολόκληρες παραγράφους για να εξηγηθεί σωστά: Το φιλότιμο.

Το φιλότιμο ακούστηκε για πρώτη φορά από τους αρχαίους ποιητές και τον Απόστολο Παύλο, ο οποίος την χρησιμοποίησε σε πολλές επιστολές του προς τους Θεσσαλονικείς. Είναι μία παγκόσμια αρετή, η οποία έχει μέσα της την ηθική, τη συμπόνοια, τη δικαιοσύνη.

Η φιλοτιμία στο επιχειρείν, λοιπόν, είναι αυτή που οδηγεί τις εταιρείες στην κορυφή. Σύμφωνα με το Harvard Business Review, εδώ και μία περίπου δεκαετία, οι επενδυτικές στρατηγικές που επικεντρώνονται σε μη οικονομικές παραμέτρους, δηλαδή εκείνες που προωθούν τις εταιρείες οι οποίες έχουν στο επίκεντρο τον άνθρωπο, έχουν εκτοξευθεί. Οι επενδυτές, μάλιστα, βλέπουν πως οι όμιλοι που έχουν ενσωματώσει την έννοια του φιλότιμου στην φιλοσοφία τους, είναι πιο αποδοτικοί και οι εργαζόμενοί τους φτάνουν στο απόγειο των δυνατοτήτων τους. Κι αυτό οφείλεται σε τέσσερα σημεία – κλειδιά:

– Οι εταιρείες με τέτοια φιλοσοφία συμπεριφέρονται καλά στο προσωπικό. Οι υπάλληλοι εργάζονται περισσότερο, δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό και δημιούργούν καλύτερα και πιο δημιουργικά προϊόντα

– Σέβονται τις κοινότητες μέσα στις οποίες δραστηριοποιούνται. Αντιλαμβάνονται πως πρέπει να ικανοποιούν της απαιτήσεις της, να την προστατεύουν και να συνεργάζονται με τοπικές, μικρότερες επιχειρήσεις.

– Χάρη στο φιλότιμό τους, οι εταιρείες φροντίζουν τόσο το ανθρώπινο δυναμικό, όσο και το περιβάλλον, προσφέροντας μία πιο βιώσιμη πραγματικότητα σε όλους.

– Υπάρχει διαφάνεια και εμπιστοσύνη στη διοίκηση και η λήψη αποφάσεων πραγματοποιείται με υπευθυνότητα.

Η φιλοτιμία στο επιχειρείν εμπνέει τους επιχειρηματίες να εμπιστεύονται ο ένας τον άλλον, να χτίζουν ισχυρές σχέσεις με τους πελάτες τους, να έχουν αφοσιωμένους υπαλλήλους και υποστηρικτικούς μετόχους. Με αυτόν τον τρόπο, βγαίνουν πρώτοι στο μαραθώνιο της επιτυχίας. Στο πλαίσιο αυτό, φυσικά, πολλοί έχουν κατηγορηθεί για ψευδείς αναφορές και greenwashing – δηλαδή την παρουσίαση ενός οικολογικού προσωπείου και της ανάληψης κοινωνικής ευθύνης που, τελικά, απέχει από την πραγματικότητα.

Πώς, όμως, να προσποιηθεί κανείς το φιλότιμο; Εκεί ακριβώς βασίζονται οι επενδυτές.

 

Διαβάστε επίσης:

Γιατί η ταχύτητα παράδοσης των προϊόντων θεωρείται «αχίλλειος πτέρνα» του ηλεκτρονικού εμπορίου

Οι μεσαίες επιχειρήσεις της Amazon κέρδισαν 3,5 δισ. δολάρια στη διάρκεια του Prime Day

Οι παγίδες των social media στις οποίες πέφτουν οι νέες επιχειρήσεις

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση