Το δεύτερο κύμα του κορονοϊού πλήττει και πάλι την Ευρώπη, προμηνύοντας ότι ο χειμώνας θα είναι και πάλι δύσκολος για την οικονομία. Η Ιταλία ήταν μία από τις χώρες, που κατέγραψαν τις μεγαλύτερες απώλειες. Παρόλα αυτά όμως, οι επιχειρηματίες επιστρατεύουν την ευρηματικότητα τους προκειμένουν να κρατήσουν σε λειτουργία τα μαγαζιά τους, ακόμα και τώρα που το ωράριο είναι μειωμένο. Μερικοί από αυτούς τα καταφέρνουν και δίνουν σε όλους τους υπόλοιπους ένα καλό παράδειγμα, προσαρμοστικότητας στις νέες συνθήκες.
Σύμφωνα με το BBC, οι υπεύθυνοι σε ένα παραδοσιακό εστιατόριο της Μπολόνια, δοκίμασαν έναν νέο εφευρετικό τρόπο προκειμένου να σώσουν την επιχείρηση τους, τώρα που το κρύο είναι πιο έντονο και δεν θα είναι εύκολο να διατηρήσουν τα εξωτερικά τους τραπέζια. Γι’ αυτό, από εδώ και στο εξής αποφάσισαν να μη χρεώνουν τα πιάτα που υπάρχουν στο μενού αλλά το χρόνο παραμονής των πελατών στο εστιατόριο.
«Έπρεπε να βρούμε μια νέα φόρμουλα, διαφορετικά δεν θα μπορούσαμε να μείνουμε ανοιχτοί μέχρι τα Χριστούγεννα», λέει η Antonella De Sanctis, η οποία σερβίρει το φαγητό που μαγειρεύει ο σύζυγός της, Mirco Carati. Επομένως μία ώρα παραμονής κοστίζει 18 ευρώ το άτομο, ενώ οι δύο ώρες 26. Στις τιμές αυτές όμως δεν περιλαμβάνονται καφές, ποτά και κρασί.
Coronavirus: Italians find new ways to eat out https://t.co/k6YSZ7KHpD
— BBC News (World) (@BBCWorld) October 21, 2020
«Μια ώρα είναι για τους πεινασμένους ανθρώπους που βιάζονται, δύο ώρες είναι ένα κανονικό δείπνο», λέει ο Mirco Carati.
Η έμπνευση τους πηγάζει από ιστορίες που είχε ακούσει ο μάγειρας του μαγαζιού ως παιδί, σχετικά με ένα εστιατόριο στην Μπολόνια, όπου μετά τον πόλεμο, οι φτωχοί άνθρωποι μπορούσαν να παραγγείλουν «10 λεπτά ζυμαρικών και φασολιών».
Η προσφορά στο εστιατόριο είναι αρκετά πρακτική: Όσο λιγότερο χρόνο ξοδεύετε, τόσα λιγότερα πληρώνετε, κάτι που όπως αποδείχθηκε ικανοποίησε αρκετούς πελάτες. Το εστιατόριο κατάφερε να εξυπηρετεί 25-30 άτομα σε κάθε γέμισμα, από τα 15-16 που συνήθιζε μέχρι πριν λίγο καιρό. Ωστόσο, η Antonella, επισήμανε ότι το ενοίκιο του χώρου παραμένει το ίδιο υψηλό. Γι’ αυτό και είπε ότι προτίμησαν να μη διπλασιάσουν τις τιμές των πιάτων από τη στιγμή που λόγω μέτρων μείωσαν κατά το ήμισυ τα τραπέζια, διότι θα ήταν άδικο για τον κόσμο. Έτσι, βρήκαν αυτή την ιδέα που τους βοήθησε να διατηρήσουν τις ίδιες τιμές και να παραμείνουν ανοιχτοί ως επιχείρηση, τη στιγμή που το ένα λουκέτο διαδέχεται το άλλο. Μάλιστα στο τέλος της πρώτης εβδομάδας οι κρατήσεις επέστρεψαν στα επίπεδα πριν την έξαρση της πανδημίας.
Αν και οι υπηρεσίες takeaway και delivery δεν έχουν απαγορευτεί στην Ιταλία, πολλά εστιατόρια σε κέντρα πόλεων και επιχειρηματικές περιοχές, έχασαν ένα μεγάλο μέρος της τακτικής πελατείας τους, με ποσοστό από 50 έως 80%, ενώ πολλές επιχειρήσεις είναι πλέον προς πώληση.
Η Μπολόνια συνεχίζει να αγωνίζεται, όμως η Βενετία και η Φλωρεντία βρίσκονται σε χειρότερη θέση, καθώς τα περισσότερα εστιατόρια συντηρούνται από τον τουρισμό.
Διαβάστε επίσης:
Εστιατόριο στο Colorado μετατρέπει την προστασία από τον κορονοϊό σε luxury εμπειρία
4 πράγματα που οι ιδιοκτήτες εστιατορίων δε θέλουν να ξέρετε
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση