NEED TO KNOW

Κορονοϊός: H επόμενη μέρα για τη βιομηχανία της μόδας

πηγή: Pexels

Ο κορονοϊός έχει αναγκάσει τόσο τις βιομηχανίες, όσο και τα εμπορικά καταστήματα να αφήσουν στην άκρη την παλιά τους στρατηγική. Τώρα, καλούνται να βρουν νέους τρόπους λειτουργίας, σε ένα πρωτόγνωρο περιβάλλον για το οποίο δεν υπάρχει οδηγός.

Ο βραχυπρόθεσμος στόχος, είναι να επιβιώσουν οι επιχειρήσεις στους επόμενους κρίσιμους μήνες. Μακροπρόθεσμα, περιμένουμε μία μόδα πιο ευέλικτη, με τους παραγωγούς να επαναπροσδιορίζουν τις μεθόδους τους και την προσέγγιση της αγοράς.

Ο James Miller, διευθυντής του The Collective Group, δήλωσε στη Vogue Business πως ένιωσε περίεργα όταν, στο τέλος του Μαρτίου, παρατήρησε πως τα καταστήματα δεν είχαν ακυρώσει παραγγελίες που πραγματοποιήθηκαν προτού ξεσπάσει η πανδημία. Ο ίδιος, αμέσως έδωσε υπόδειξη στους υπεύθυνους να επικεντρωθούν στην αποστολή των προϊόντων των Equipment, Joie και Current/Elliot σε χονδρεμπόρους.

«Το σχέδιο ήταν να τα ‘διώξουμε’ όσο γρηγορότερα μπορούσαμε, για να μπορέσουμε να τα τιμολογήσουμε», ανέφερε. Και το κατάφερε, μία εβδομάδα πριν κλείσουν οι αλυσίδες παραγωγής. Στη συνέχεια, ξεκίνησε τις εκπτώσεις και περιόρισε τα σχέδια για την επόμενη σεζόν.

Αυτή τη στιγμή, η κατάσταση της βιομηχανίας της μόδας είναι πιο ρευστή από ποτέ, με την ανοιξιάτικη κολεξιόν να έχει φτάσει στα καταστήματα μαζί με το ξέσπασμα της πανδημίας. Κάποιοι, όπως ο Miller, έχουν μεγάλες προσφορές. Άλλοι, δεν μπορούν καν να στείλουν τα προϊόντα τους. Τρανό παράδειγμα, αποτελεί η Net – a – Porter, τα κέντρα διανομής της οποίας παραμένουν ανενεργά.  Oμοίως και η The Row, που υπόσχεται στους καταναλωτές πως θα μπορέσουν να πραγματοποιήσουν  τις νέες τους παραγγελίες το Μάιο. Και άλλες, μικρότερες εταιρείες, είναι πολύ πιθανό να μην καταφέρουν να λειτουργήσουν ξανά.

Η επιβίωση στο χώρο απαιτεί δραστική αλλαγή. Η τελευταία φορά που η μόδα υπέφερε τόσο, ήταν το 2008 με την οικονομική κρίση.

Οι παραγωγοί φαίνονται διατεθειμένοι να συναντήσουν το καταναλωτικό κοινό κάπου στη μέση. Μέσα από καινοτομίες στα εργοστάσιά τους και περιορισμένες κολεξιόν, η υπερπροσφορά πρόκειται να αποφευχθεί κι εμείς δε θα «πνιγούμε» από προϊόντα που, αυτή τη στιγμή, δε χρειαζόμαστε. Αν και κάτι τέτοιο αναμένεται να περιορίσει τα βραχυπρόθεσμα έσοδα, θα χτίσει μία γερή βάση για το μέλλον.

Σχέδια για νέα μοντέλα παραγωγής

Μόλις αδειάσουν οι αποθήκες του The Collected Group, ο Miller σκέφτεται να φέρει τα πάνω – κάτω. Οι παραγωγή ρούχων για διακοπές ακυρώθηκε, ενώ οι φθινοπωρινές κολεξιόν θα κυκλοφορήσουν όταν το επιτρέψει ο καιρός.

Από άποψη προϊόντων, τα βασικά κομμάτια πρόκειται να αυξηθούν κατά 50% περίπου.

Η Gelmart International Industries, που επιμελείται brands εσωρούχων και casual ένδυσης, ανάμεσά τους οι French Connection και Lively, πρόκειται να γίνει πιο ευέλικτη. Οι υπάλληλοι των εργοστασίων μαθαίνουν να δημιουργούν νέα σχέδια που ανταποκρίνονται στις νέες ανάγκες του κοινού, αντί να επιμένουν στο ίδιο, παλιό μοτίβο.

Καιρός για ολική επαναφορά

Υπάρχουν ορισμένοι που αντιμετωπίζουν την πανδημία σαν την ευκαιρία να ξεκινήσουν κάτι καινούργιο, κάτι που ποτέ πριν δεν είχαν το περιθώριο να κάνουν.

Την ώρα που ο Miller έστελνε τα προϊόντα του στους εμπόρους, ο Laurence Lenihan και η ομάδα του έκαναν ακριβώς το αντίθετο, σταματώντας εξ ολοκλήρου την παραγωγή. Αναφερόμαστε στον ιδρυτή και διευθυντή του Resonance Companies, υπεύθυνου για brands όπως τα Tucker by Gaby Basora, Little Minkoff by Rebecca Minkoff και JCRT.

«Στα μέσα του Μαρτίου τους πήραμε τηλέφωνο και είπαμε πως υποθέτουμε ότι θέλουν να ακυρώσουν τις παραγγελίες τους. Και ήμασταν εντάξει με αυτό», τόνισε στη Vogue Business. «Αν με ρωτούσες τι προτιμώ, μεταξύ του να μην έχω καθόλου εμπόρευμα και του να έχω εμπόρευμα που σύντομα δε θα μπορώ να πουλήσω, θα διάλεγα το πρώτο.»

Ο Leniham κινείται επιθετικά. Προσπαθεί να επεκτείνει την Resonance Industries, από ένα μόνο εργοστάσιο στη Δομινικανή Δημοκρατία, σε μία μεγαλύτερο μονάδα παραγωγής και δύο μικρότερες βιοτεχνίες στις ΗΠΑ, μέχρι το τέλος του Ιουλίου.

«Είναι μία βιομηχανία τρισεκατομμυρίων και αυτή τη στιγμή είναι εντελώς διαλυμένη. Το 30% των προϊόντων που έχουν παραχθεί, έμειναν απούλητα. Τώρα ήρθε η ώρα μας», σημείωσε.