BUSINESS OF FASHION

Μόδα και κορονοϊός: Πτώση 600 δις στις πωλήσεις παγκοσμίως

Αυτή τη φορά, κινδυνεύουν και τα πολυτελή brands

Photo by Flaunter.com on Unsplash
Photo by Flaunter.com on Unsplash

Σύμφωνα με την εταιρεία Boston Consulting Group (BCG), το αντίκτυπο της πανδημίας στους πολυτελείς οίκους μόδας θα είναι καταστροφικό. Οι πωλήσεις αναμένεται να πέσουν κατά 29.2%, ενώ η βιομηχανία της μόδας στο σύνολο θα χάσει περίπου 450 έως 600 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η οικονομική κρίση του 2008 άγγιξε περισσότερο τα κατώτερα οικονομικά στρώματα. Ο κορονοϊός, τώρα, ως ζήτημα υγείας, αγγίζει όλους τους καταναλωτές με τον ίδιο τρόπο. Στην Κίνα, οι πωλήσεις έπεσαν κατά 85% στους δύο μήνες εγκλεισμού των κατοίκων. Σε χώρες όπως η Κίνα, η Γαλλία και  η Ισπανία, κατά 95%. Πολλές εταιρείες θα ξεκινήσουν από το μηδέν.

Ο Javier Seara, διευθυντής του τμήματος παγκόσμιας μόδας της BCG, συμβουλεύει να δοθεί προτεραιότητα στους υπαλλήλους και τη ροή του χρήματος αυτή τη στιγμή, παρά στο σχεδιασμό ενός πλάνου ανάκαμψης η οποία, όπως φαίνεται, θα αργήσει να έρθει.

Το καλύτερο σενάριο, σύμφωνα με εκτιμήσεις της BCG, θα είναι το Δεκέμβριο οι πωλήσεις να βρίσκονται τουλάχιστον 10% κάτω από τις περσινές.

Έχοντας βγει νικήτρια από τη μάχη με τον COVID-19, η Κίνα είναι η πρώτη χώρα που θα ανακάμψει οικονομικά. Πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, οι οικονομία της ήταν σταθερή, οι Κινέζοι καταναλωτές ευθύνονται για περισσότερο από το ένα τρίτο των εσόδων των πολυτελών brands παγκοσμίως, ενώ δε βασίζεται στον τουρισμό για την ανάπτυξή του, όπως η Ευρώπη. Έτσι, οι ειδικοί περιμένουν πως θα επανέλθει γρηγορότερα απ’ όλους στα προ-κορονοϊού επίπεδα.

Μετά το τέλος της κατάστασης αυτής, οι εταιρείες θα πρέπει να προσαρμοστούν σε νέα δεδομένα. Τα σύνορα των περισσότερων χωρών πθιανότατα θε είναι ακόμα κλειστά, ενώ ο κόσμος δε θα αισθάνεται ακόμα την απαραίτητη σιγουριά για να ταξιδέψει. Επομένως δε θα υπάρχουν έσοδα από τον τουρισμό, κάτι που θα «χτυπήσει» δυνατά τις μικρές κοινότητες και τις τοπικές επιχειρήσεις.

«Δε βλέπω να γίνεται σύντομα η ανάκαμψη των πωλήσεων (λόγω τουρισμού), ίσως όχι πριν το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς, υποθέτοντας, πάντα, πως η πανδημία είναι υπό έλεγχο», δήλωσε στη Vogue Business ο διευθυντής πωλήσεων τoυ κινεζικού ομίλου Deloitte APAC.

To μόνο που μπορεί, ίσως, να βελτιώσει κάπως τα πράγματα, είναι οι διαδικτυακές αγορές.  Ειδικά τώρα, που οι καταναλωτές έχουν διαθέσιμο χρόνο και δεν υπάρχει άλλη επιλογή για να κάνουν τα ψώνια τους.

«Ξεκλειδώθηκε κάπως ο ψηφιακός κόσμος για πολλούς τομείς που ίσως είχαν μείνει πίσω», είπε η Federica Levato από την Bain & Company. Σημείωσε πως τώρα, άνθρωποι όλων των ηλικιών στρέφονται στο Internet, από τα ψώνια του σούπερ μάρκετ, μέχρι τα ρούχα, επομένως το e-εμπόριο ίσως σώσει ό,τι μπορεί να σωθεί.