Η αεροπορική βιομηχανία, αντιμετωπίζει ένα τεράστιο οικονομικό πλήγμα εξαιτίας της πανδημίας, ενώ το μέλλον παραμένει ακόμα αβέβαιο. Ο διευθύνων σύμβουλος της Qatar Airways, μίλησε στο CNBC και προειδοποίησε ότι τα πράγματα μπορεί να γίνουν ακόμα χειρότερα από το δεύτερο κύμα μολύνσεων από τον κορονοϊό το φθινόπωρο και τον χειμώνα.
Συγκεκριμένα είπε: «Σύντομα θα υπάρξουν άλλες περικοπές στην Ευρώπη, θα υπάρξουν άλλες καταστροφές σε όλο τον κόσμο. Το δεύτερο κύμα, νομίζω ότι είναι ακόμη πιο σοβαρό από το πρώτο».
Μέχρι στιγμής βρίσκονται προσγειωμένα στα αεροδρόμια τα αεροπλάνα από 43 εμπορικές αεροπορικές εταιρείες, καθώς τα αεροπορικά ταξίδια έχουν μειωθεί σημαντικά.
Ο Al Baker, όπως και πολλοί άλλοι εμπειρογνώμονες της αεροπορίας, προβλέπει ότι στο μέλλον θα κλείσουν περισσότερες εταιρείες. Επίσης αναμένει να δει αυξημένα μονοπώλια για ορισμένους αερομεταφορείς, χάρη στη μείωση της χωρητικότητας: «Πιστεύω ότι θα υπάρξει μεγαλύτερη μείωση της χωρητικότητας, κάτι που κατά κάποιον τρόπο δεν είναι καλό για το κοινό που ταξιδεύει, γιατί τότε θα δώσει μια μονοπωλιακή κατάσταση σε ορισμένες αεροπορικές εταιρείες, που ήθελαν ακριβώς αυτό να συμβεί».
Η Qatar Airways, έχει ήδη σημειώσει απώλεια ρεκόρ 1,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το οικονομικό έτος 2019-2020, λόγω τόσο της πανδημίας όσο και του συνεχιζόμενου αποκλεισμού από μια ομάδα κρατών του Αραβικού Κόλπου με επικεφαλής τη Σαουδική Αραβία.
Αλλά αυτό σύμφωνα με τον Al Baker, δεν θα είναι το τέλος: «Πρέπει να σας πω ότι οι απώλειες μας θα συνεχιστούν επειδή κάθε αεροπορική εταιρεία στον κόσμο θα συνεχίσει να χάνει χρήματα, αφού δεν υπάρχουν περισσότεροι επιβάτες για μεταφορά».
«Νομίζω ότι εάν αυτή η πανδημία εξαπλωθεί περαιτέρω στο εγγύς μέλλον, η ανάκαμψη θα μπορούσε να είναι ακόμη και πέρα από το 2024».
Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) αυτή την εβδομάδα προειδοποίησε ότι η βιομηχανία θα χάσει 77 δισεκατομμύρια δολάρια σε μετρητά το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, με συνεχιζόμενες απώλειες περίπου 5 έως 6 δισεκατομμύρια δολάρια κάθε μήνα το 2021 εξαιτίας της αργής ανάκαμψης.
Αυτό σημαίνει ότι θα προκύπτουν όλο και περισσότερες περικοπές θέσεων εργασίας, χωρίς να υπάρχει πιθανότητα να επανέλθουν.
Ο Al Baker υποστήριξε ότι οι κυβερνήσεις πρέπει να παρέμβουν για να υποστηρίξουν τις αεροπορικές εταιρείες, καθώς είναι κινητήριες δυνάμεις ζωτικής σημασίας για τις οικονομίες των χωρών τους.
Η Qatar Airways έλαβε διάσωση 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τον ιδιοκτήτη της, το πλούσιο σε φυσικό αέριο κράτος του Qatar. Το 2019, βραβεύτηκε ως «Η καλύτερη αεροπορική εταιρεία στον κόσμο» στα Skytrax World Airline Awards 2019 για πέμπτη χρονιά.
Πολλές εμπορικές αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο έχουν λάβει τεράστια πακέτα διάσωσης, ενώ κόβουν υπηρεσίες και απολύουν τεράστιους αριθμούς εργαζομένων.
Αφού έλαβαν διάσωση ύψους 25 δισεκατομμυρίων δολαρίων τον Μάρτιο βάσει του νόμου CARES, οι εμπορικές αεροπορικές εταιρείες στις ΗΠΑ πιέζουν τώρα το Κογκρέσο και τον Λευκό Οίκο για νέα χρηματοδότηση του ίδιου ποσού, βοήθεια που λένε ότι είναι απαραίτητη για την κάλυψη μισθοδοσιών και την πρόληψη δεκάδων χιλιάδων απολύσεων.
Πολλοί οικονομολόγοι αντιτίθενται, υποστηρίζοντας ότι δεν έχει νόημα να ξοδεύουν χρήματα των φορολογουμένων για να διατηρήσουν τις αεροπορικές εταιρείες σε λειτουργία πριν από την πανδημία όταν τα ταξίδια έχουν μειωθεί.
Κανείς δεν αναμένει ότι θα επανέλθουν στο φυσιολογικό σύντομα. Η συνολική ταξιδιωτική ζήτηση αναμένεται να μειωθεί κατά 70% για αυτό το έτος, σύμφωνα με την S&P Global, και η IATA δεν βλέπει την ανάκαμψη των αεροπορικών ταξιδιών στα επίπεδα πριν από την πανδημία έως το 2024.
Διαβάστε επίσης:
Οι αεροπορικές εταιρείες επινοούν ευφάνταστους τρόπους για να κερδίσουν χρήματα με τα σύνορα κλειστά
Η Εasy Jet προειδοποιεί για ζημίες άνω του 1 δισ. δολαρίων λόγω κορονοϊού
Πόσο κινδυνεύουμε να μολυνθούμε από κορονοϊό μέσα σε ένα αεροπλάνο
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση