NEED TO KNOW

O εμβολιασμός είναι το μεγάλο στοίχημα των αεροπορικών εταιρειών για την ανάκαμψη τους

Photo by Suhyeon Choi on Unsplash

Bloomberg

O εμβολιασμός κατά του κορονοϊού, είναι η μόνη ελπίδα των αεροπορικών εταιρειών, για την ανάκαμψη των ταξιδιών. Περισσότεροι από τους μισούς Αμερικανούς και Ευρωπαίους  μπορεί να έχουν εμβολιαστεί έως τα μέσα του 2021, σύμφωνα με αναλυτές της Goldman Sachs Group Inc.  Ορισμένες προβλέψεις όμως, δεν είναι τόσο ρόδινες.

Το καλοκαίρι που είναι η καλύτερη σεζόν για τα αεροπορικά ταξίδια, δεν έφερε σημαντικά κέρδη στις αεροπορικές εταιρείες. Μέσα στη γενικότερη κρίση, ανησυχία προκαλούν οι νέοι περιορισμοί που τέθηκαν από τη Βρετανία, εξαιτίας της νέας μετάλλαξης στελέχους του ιού, ο οποίος έγινε ακόμα πιο μολυσματικός.

Φέτος τα Χριστούγεννα, όσο περισσότερα αεροπλάνα βρίσκονται προσγειωμένα, τόσο μεγαλύτερη είναι και η απώλεια κερδών.

Αυτό σημαίνει ότι η ανάπαυλα θα αργήσει να έρθει. Ο χρόνος τελειώνει ακριβώς όπως ξεκίνησε. Με πολλά lockdeown, γεγονός που «επιβραδύνει» τα διεθνή ταξίδια. Σύμφωνα με τον οργανισμό διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας Eurocontrol, υπήρξαν περίπου 6 εκατομμύρια λιγότερες ευρωπαϊκές πτήσεις το 2020 σε σύγκριση με το 2019. Αυτή είναι  μια μείωση 55% . Επομένως, ακόμα κι αν τα  εμβόλια χορηγούνται γρήγορα , η εναέρια κυκλοφορία πιθανότατα δεν θα ανακάμψει στα επίπεδα του 2019 πριν από το 2024.

Ο δανεισμός των αεροπορικών εταιρειών αυξήθηκε στις προσπάθειές τους να παραμείνουν σε ισχύ. Η Virgin Atlantic Airways Ltd.  και η Norwegian Air Shuttle ASA υπέβαλαν αίτηση για προστασία πιστωτή  για την αναδιάρθρωση μη βιώσιμων υποχρεώσεων . Η Deutsche Lufthansa AG και η Air France-KLM μοιράστηκαν σχεδόν 20 δισεκατομμύρια ευρώ (24,4 δισεκατομμύρια δολάρια) κυβερνητικής βοήθειας μεταξύ τους, προκαλώντας επικριτικά σχόλια ότι μια τέτοια βοήθεια στρέβλωσε τον ανταγωνισμό .

Ακόμα και πριν από τα τελευταία εμπάργκο στο Ηνωμένο Βασίλειο, η EasyJet Plc υπολογίζεται  ότι πραγματοποίησε πτήσεις με ποσοστό λιγότερο από το 20%  της κανονικής της χωρητικότητας κατά τους τελευταίους τρεις μήνες του 2020.

Όταν η ζήτηση είναι τόσο χαμηλή, οι περικοπές κόστους συχνά δεν είναι αρκετές για να αποφευχθεί η εξάντληση των μετρητών για τις αεροπορικές εταιρείες. Η Lufthansa σημειώνει απώλειες, περίπου 350 εκατομμύρια ευρώ κάθε μήνα και αναμένεται να μειώσει δεκάδες χιλιάδες περισσότερες θέσεις εργασίας. Η Air France-KLM, πρέπει να αυξήσει τα ίδια κεφάλαια για να εξισορροπήσει την κεφαλαιακή διάρθρωση που είναι βαριά.

Και όμως, οι επενδυτές έχουν σκοπό να επικεντρωθούν στον τρόπο με τον οποίο τα εμβόλια θα μπορέσουν να φέρουν ξανά τη ζήτηση στα αεροπορικά ταξίδια. Είναι αξιοσημείωτο ότι οι μετοχές της Wizz Air Holdings Plc και της Ryanair Holdings Plc επιστρέφουν στο σημείο που ήταν πριν οι μέτοχοι τους αρχίσουν να ανησυχούν για την πανδημία τον Φεβρουάριο.

Τα οικονομικά αυτά τα αεροπορικά αεροπορικά εισιτήρια, είναι σε καλύτερη κατάσταση από τους ανταγωνιστές καθώς προσανατολίζονται περισσότερο στα ταξίδια αναψυχής και μικρών αποστάσεων, τα οποία αναμένεται να ανακάμψουν πρώτα. (Τα επαγγελματικά ταξίδια πιθανώς θα ανακάμψουν πιο αργά, επειδή οι εταιρείες δεν θα θέλουν να διακινδυνεύσουν την υγεία των εργαζομένων.)

Ένας άλλος παράγοντας που μπορεί να «φρενάρει» τα αεροπορικά ταξίδια είναι το γεγονός ότι ο κόσμος δεν έχει χρήματα. Με την αύξηση της ανεργίας στο Ηνωμένο Βασίλειο και αλλού, πολλοί άνθρωποι δεν θα έχουν την οικονομική δυνατότητα για να ταξιδέψουν μέσα το 2021.

Επίσης η έλλειψη διεθνούς συντονισμού  σχετικά με τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς και τις καραντίνες, εξακολουθεί να είναι ανησυχητική. Οι χώρες αλλάζουν αποφάσεις από τη μία μέρα στην άλλη, σύμφωνα πάντα με τα δεδομένα που έχουν για τον κορονοϊό. Αυτό σημαίνει ότι οι πιθανοί πελάτες, δεν μπορούν να κάνουν μελλοντικές κρατήσεις, λόγω της αβεβαιότητας.

Ο εμβολιασμός μπορεί τελικά να καταστεί απαραίτητος για τα διεθνή ταξίδια,  αλλά ακόμη και οι επιβάτες μπορεί να είναι ικανοί να διαδώσουν τον ιό . Ένας συνδυασμός μέτρων πρόληψης πιθανότατα θα παραμείνει σε ισχύ για ένα επιπλέον χρονικό διάστημα.

Ο συνωστισμός στις ευρωπαϊκές παραλίες το καλοκαίρι, έδειξε ότι υπήρξε αιτία που έφερε το δεύτερο κύμα του κορονοϊού, τώρα τον χειμώνα.

Παρόλα αυτά, υπάρχει ελπίδα ότι οι ψηφιακές εφαρμογές και τα διαβατήρια υγείας, που αναπτύσσονται από την αεροπορική βιομηχανία θα καταφέρουν τελικά να κάνουν τις καραντίνες περιττές.

Οι αεροπορικές εταιρείες και οι ταξιδιωτικοί πράκτορες πιστεύουν ότι υπάρχει τεράστια ανασταλτική ζήτηση για τα διεθνή ταξίδια. Οι κρατήσεις αυξήθηκαν φέτος όταν οι ευρωπαϊκές χώρες άρχισαν τους περιορισμούς σε δημοφιλείς προορισμούς όπως τα Κανάρια Νησιά.

Η Wizz είναι ιδιαίτερα ανοδική. Ο ουγγρικός αερομεταφορέας, στοχεύει να προσθέσει 30% περισσότερα αεροσκάφη στο στόλο του έως το 2022 σε σύγκριση με τον Μάρτιο. Οι πελάτες του τείνουν να είναι νεότεροι  και πρέπει να πετούν για δουλειά ή να επισκέπτονται φίλους και συγγενείς.

Ωστόσο, οι ηλικιωμένοι θα είναι πρώτοι στη σειρά που θα λάβουν το εμβόλιο. Η άνοδος των ταξιδιών από τα άνω των 60 ετών μπορεί να ενοχλήσει τους millenials και τους Gen-Z ταξιδιώτες, οι οποίοι ήδη αισθάνονται αδικημένοι, αλλά θα ήταν ένα σαφές σημάδι ότι η εμπιστοσύνη επιστρέφει. Απλά μάλλον χρειάζεται περισσότερος χρόνος.

Διαβάστε επίσης:

Οι αεροπορικές εταιρείες επινοούν ευφάνταστους τρόπους για να κερδίσουν χρήματα με τα σύνορα κλειστά

Virgin Atlantic: «Κόβει» επιπλέον 1.000 θέσεις εργασίας λόγω της κρίσης στις αερομεταφορές

Η αεροπορική βιομηχανία ετοιμάζει «διαβατήρια εμβολιασμού» για διεθνή ταξίδια

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση