Ο κόσμος της μόδας αλλάζει, δεν υπάρχει αμφιβολία για αυτό. Κάποτε, ήταν για λίγους, για όσους και όσες κατάφερναν να ταιριάξουν στα πρότυπα που προωθούσε: Λευκούς, ψηλούς, αδύνατους. Σιγά – σιγά, όμως, τα πράγματα άρχισαν να αλλάζουν. Οι λέξεις διαφορετικότητα και ποικιλομορφία έγιναν οι αγαπημένες δημιουργών και καταναλωτών. Μαζί τους, κι η διαμόρφωσης ενός περιβάλλοντος ίσων ευκαιριών για όλους.
Οι όροι αυτοί έγιναν προτεραιότητα των περισσότερων brands κι αυτό είναι φανταστικό. Υπάρχει, όμως, ένα πρόβλημα. Για τον κόσμο της μόδας, θεωρείται δεδομένο πως η διαφορετικότητα και η ισότητα «πάνε πακέτο» – όπου υπάρχει η μία, έρχεται και η άλλη. Κάτι τέτοιο, όμως, δεν ισχύει.
Η διαφορετικότητα και η ποικιλομορφία είναι αυτό που βγαίνει προς τα έξω. Βλέποντας σε μία πασαρέλα έγχρωμα μοντέλα, plus size, αθλητικά, με άφρο μαλλιά ή σημάδια στο σώμα τους, στο μυαλό μας συγχαίρουμε τους σχεδιαστές και τους ανθρώπους πίσω από το casting. Κανείς, όμως, δε γνωρίζει τι κρύβεται από πίσω. Οι γυναίκες που περπατούν γεμάτες αυτοπεποίθηση, νιώθουν πράγματι έτσι; Είναι χαρούμενες; Δέχονται όλες τον ίδιο σεβασμό; Αμείβονται ισότιμα;
Χρειάζεται να βλέπουμε πίσω από αυτό. Να αναρωτιόμαστε τι γίνεται όταν οι κάμερες και οι φωτογράφοι απομακρύνονται. Πόσοι Μαύροι εργάζονται, άραγε, στα παρασκήνια; Πόσοι ανήκουν σε μειονότητες; Και πόσοι δεν πήραν τη δουλειά επειδή ακριβώς διέφεραν – αλλά, τι σημασία έχει; Αφού δε θα τους έβλεπε κανείς.
«Αν δεν συμπεριλαμβάνεις έγχρωμους και μέλη μειονοτήτων στις σοβαρές συζητήσεις, στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, η διαφορετικότητα και η ποικιλομορφία που βγάζεις προς τα έξω δεν είναι παρά μία καλή μεταμφίεση», δήλωσε στο βρετανικό Harper’s Bazaar η ιδρύτρια του διαφημιστικού πρακτορείου SevenSix, Charlotte Williams.
Πριν, λοιπόν, αποθεώσουμε τους πολυτελείς οίκους που δίνουν ευκαιρία σε μοντέλα που δε συμβαδίσουν με αυτά που έχουμε συνηθίσει, ας έχουμε το παραπάνω στο νου μας. Αυτό που βλέπουμε, μπορεί να κρύβει πολλά πίσω του. Στο 2020, δε γίνεται να λέμε «μπράβο» επειδή απλώς κάποιος διαφορετικός όχι πετυχαίνει, αλλά μετά βίας επιβιώνει σε μία βιομηχανία για λίγους.
Διαβάστε επίσης:
Η Adele αδυνάτισε κι έφερε στην επιφάνεια μία σκληρή αλήθεια για την κοινωνία μας
Τα μικροσκοπικά πρότυπα της βιομηχανίας της μόδας
4 ηθικά «αγκάθια» στη βιομηχανία της μόδας
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση