NEED TO KNOW

Oι νικητές και οι χαμένοι της μέχρι στιγμής εορταστικής περιόδου

Photo by Ron Dauphin on Unsplash

Ήδη οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν διαπιστώσει εδώ και μήνες ότι τα Χριστούγεννα θα είναι ιδιαίτερα δύσκολα για την αγορά, καθώς δεν αποκλείεται να μπουν ακόμα περισσότερα λουκέτα σε καταστήματα.

Το lockdown πήρε μία εβδομάδα ακόμα παράταση, παραμένοντας ακόμα άγνωστο το πότε θα λειτουργήσουν ξανά τα καταστήματα και οι επιχειρήσεις.

Στην Αμερική η Ημέρα των Ευχαριστιών, παραδοσιακά εγκαινιάζει την εορταστική περίοδο, ξεκινώντας την αντίστροφη μέτρηση μέχρι τα Χριστούγεννα και ήδη έχει φανεί προς τα πού κινήθηκε η αγορά.

Αυτές οι μέρες ήταν αρκετά ενδεικτικές για το τι θα επακολουθήσει τις επόμενες. Όπως όλα δείχνουν οι πιο μεγάλες αλυσίδες βγήκαν νικητές, ενώ οι μικρότερες επιχειρήσεις οι μεγάλοι ηττημένοι, επιβεβαιώνοντας για ακόμα μια φορά την όξυνση της οικονομικής ανισότητας που προκάλεσε η πανδημία:

Οι νικητές

Διαδικτυακό παντοπωλείο: Οι παραγγελίες αυξήθηκαν κατά 560% την τελευταία εβδομάδα (σε σύγκριση με τον Οκτώβριο), καθώς οι περισσότεροι ψώνισαν για το δείπνο των Ευχαριστιών στο Διαδίκτυο, σύμφωνα με το Adobe Analytics.

Μικρές γαλοπούλες: Υπάρχει έλλειψη πλέον στην αγορά, καθώς οι άνθρωποι ετοιμάζονται να γιορτάσουν τις διακοπές μόνο με τους κοντινούς συγγενείς για φέτος.

Ηλεκτρονικό εμπόριο: Η Black Friday έχει μετακινηθεί στο διαδίκτυο φέτος και η Amazon, μαζί με όλους τους άλλους μεγάλους εμπόρους λιανικής πώλησης που προσφέρουν παράδοση, παρατηρούν πρωτοφανείς αυξήσεις πωλήσεων.

Οι αγοραστές είναι 32% πιο πιθανό να κάνουν αγορές μέσω του διαδικτύου, αναφέρει το Adobe Analytics.

Οι  ηττημένοι

Μικρές επιχειρήσεις: Εκατοντάδες χιλιάδες μικρές, ανεξάρτητες επιχειρήσεις παραμένουν κλειστές σε ολόκληρη τη χώρα και σχεδόν το 60% από αυτές έχουν κλείσει για πάντα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Yelp.

Ο τομέας αναψυχής και φιλοξενίας: Τα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια, τα θεματικά πάρκα και άλλες επιχειρήσεις που συνήθως ευδοκιμούν κατά τη διάρκεια των διακοπών έχουν πληγεί περισσότερο, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ .

Εμπορικά κέντρα: Όσο αυξάνονται τα κρούσματα, οι μεγάλες ουρές της Black Friday ανήκουν πλέον στοι παρελθόν. Το 74% των ατόμων σκοπεύουν να κάνουν αγορές στο διαδίκτυο αυτό το Σαββατοκύριακο για να αποφύγουν τα πλήθη, σύμφωνα με έρευνα της Deloitte.

Ταξίδι: Τα αεροπορικά ταξίδια σημείωσαν πτώση 48% .

Η φετινή περίοδος των γιορτών  σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, προβλέπεται ιδιαίτερα  επώδυνη για εκατομμύρια κόσμου χαμηλότερου εισοδήματος που εξακολουθούν να βρίσκονται εκτός εργασίας, λέει η Μπεθ ‘Ακερς, από το Ινστιτούτο του Μανχάταν και προσθέτει ότι το γεγονός ότι δεν μπορέσουν να γιορτάσουν το ίδιο με πριν, πρόκειται να έχει ένα μεγάλο συναισθηματικό αντίκτυπο.

Διαβάστε επίσης:

Oι freelancers δούλεψαν δωρεάν φέτος – Βγήκαν οι μεγάλοι ηττημένοι της πανδημίας

Sonja Rasula: Πώς θα διαχειριστείτε την οικονομική κρίση που έρχεται

Κορονοϊός: Πώς θα αντιδράσει ο κόσμος στην οικονομική κρίση που έρχεται;

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση