NEED TO KNOW

Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή 2021: Η καμπάνια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Photo by Guillaume Périgois on Unsplash

Από το 1983 και κάθε χρόνο στις 15 Μαρτίου, έχει καθιερωθεί ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας για τα Δικαιώματα του Καταναλωτή. Η μέρα καθιερώθηκε από τον ΟΗΕ, προς τιμή του Αμερικανού Προέδρου Τζον Κένεντι, ο οποίος έθεσε τα θεμέλια του καταναλωτικού κινήματος.

Φέτος η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με αφορμή αυτή την ημέρα, ξεκινά την εκπαιδευτική εκστρατεία «Το μέλλον σου. Η επιλογή σου.» (Your future. Your choice.). Αποτελείται από 4 βίντεο, με στόχο να μπορούν να έχουν τη δυνατότητα οι καταναλωτές σε ολόκληρη την Ε.Ε, τη Νορβηγία και την Ισλανδία, να ενημερώνονται καλύτερα για σημαντικά θέματα που αφορούν στην κατανάλωση.


Επίσης αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για περισσότερη ευαισθητοποίηση σχετικά με τα δικαιώματα και τις ανάγκες που έχουν οι καταναλωτές, αλλά και για διαμαρτυρία ενάντια στις όποιες κοινωνικές αδικίες προκύπτουν από πιθανές καταχρήσεις της αγοράς οι οποίες μπορούν να υπονομεύσουν αυτά τα δικαιώματα.

Η θεματολογία στα 4 βίντεο αφορά:

-Το πόσο ασφαλές είναι το διαδίκτυο

– Την προστασία δεδομένων

-Γνώση για χρηματοοικονομικά θέματα

– Τη βιώσιμη κατανάλωση που σχετίζεται με τη μείωση της ρύπανσης που παρατηρήθηκε στα lockdown και ώθησε τους καταναλωτές να θέλουν να διατηρήσουν και να ενισχύσουν μακροπρόθεσμα. τις θετικές επιπτώσεις της βιωσιμότητας.

Η εκπαιδευτική καμπάνια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, θα διαρκέσει από τις 15 έως τις 21 Μαΐου. Καθ’ όλη τη διάρκεια, θα υπάρξει συνεργασία και ένα πλήθος ευρωπαϊκών φορέων, όπως για παράδειγμα με πανευρωπαϊκές οργανώσεις καταναλωτών και νέων και με αντίστοιχες εθνικές οργανώσεις.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε τα βίντεο, στα παρακάτω links:

Βιώσιμη κατανάλωση

Γνώση για χρηματοοικονομικά θέματα

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Προστασία Δεδομένων

Μάθετε περισσότερα για την καμπάνια εδώ

Νέα Ατζέντα για τους Καταναλωτές

Η Νέα Ατζέντα για τους καταναλωτές, έχει ένα μακροπρόθεσμο όραμα και ξεκινά δράσεις με σκοπό την προστασία των καταναλωτών και την ενδυνάμωση τους ώστε να συμμετέχουν ενεργά όταν πρόκειται για τα δικαιώματα τους.

Οι 5 βασικοί τομείς που αφορούν τις δράσεις που αναλαμβάνει η Ε.Ε έως το 2025 για την προστασία των Ευρωπαίων καταναλωτών:

1. Πράσινη μετάβαση: στόχος να ενισχύσει τον ενεργό ρόλο των καταναλωτών

2. Ψηφιακός μετασχηματισμός: Σκοπός είναι να διασφαλίσει ότι οι καταναλωτές είναι τόσο προστατευμένοι στο Διαδίκτυο όσο είναι όταν βρίσκονται εκτός σύνδεσης

3. Αποτελεσματική επιβολή και αποκατάσταση: Διαβεβαίωση ότι όλοι οι καταναλωτές επωφελούνται πλήρως από τα δικαιώματά τους

4. Ευαισθητοποίηση των καταναλωτών: Ενίσχυση της ευαισθητοποίησης των καταναλωτών και κάλυψη των αναγκών διαφορετικών ομάδων καταναλωτών

5. Προστασία των καταναλωτών σε παγκόσμιο πλαίσιο: Προώθηση υψηλού επιπέδου προστασίας των καταναλωτών στο εξωτερικό

Διαβάστε επίσης:

Κριστίν Λαγκάρντ: Ελπίζω οι νέες γυναίκες να μη χρειαστεί να βιώσουν το σεξισμό που εγώ βίωσα

Η Ελλάδα ανακηρύχθηκε ως ο νούμερο ένα βιώσιμος γαστρονομικός προορισμός στον κόσμο για το 2021

Ισότητα των φύλων στην ψηφιακή οικονομία: 3η από το τέλος η Ελλάδα στον πίνακα της Ευρωπαϊκής Επιτρόπής

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση