Γράφει ο Δημήτρης Κατακουζηνός
Μπορεί η πανδημία να έχει ανατρέψει τους στόχους των επιχειρήσεων, ωστόσο υπάρχουν κάποιες που αποφάσισαν να «μην το βάλουν κάτω» και να συνεχίσουν τις προσπάθειες για ανάπτυξη κόντρα στις αντιξοότητες.
Οι επιχειρήσεις αυτές απορρίπτουν την φοβική αντιμετώπιση της κρίσης και την εσωστρέφεια και επιλέγουν να βγουν μπροστά και να παλέψουν για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Εξάλλου, όπως λένε και οι γκουρού του ποδοσφαίρου: «Η επίθεση είναι η καλύτερη άμυνα».
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της πολυεθνικής εταιρείας σνακ και σοκολάτας Mondelez (Παυλίδης), η οποία σύμφωνα με πληροφορίες στοχεύει πλέον σε αύξηση πωλήσεων 52% για τη φετινή χρονιά σε σύγκριση με το 2019.
Για τον παραπάνω στόχο λέγεται πως ενημερώθηκαν ήδη τα στελέχη της εταιρείας, τα οποία καλούνται να υπηρετήσουν –όπως έκαναν πάντοτε- το νέο στρατηγικό σχεδιασμό των κεντρικών, ο οποίος εκπονήθηκε αρχές Αυγούστου.
Στο πλαίσιο, με βάση πάντοτε τις διαθέσιμες πληροφορίες, ανακλήθηκαν όλες οι άδειες και επέστρεψαν όλοι οι αδειούχοι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, προκειμένου να υλοποιήσουν το νέο σχέδιο.
Ο στόχος σύμφωνα με στελέχη της αγοράς είναι ιδιαίτερα υψηλός και πολλοί αναρωτιούνται πως θα επιτευχθεί.
Η πίεση για την επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων δεν είναι κάτι καινούριο στον κόσμο των επιχειρήσεων, αντίθετα πρόκειται για μια «καθημερινότητα». Ειδικά για εταιρείες που έχουν συνηθίσει να πρωταγωνιστούν και να οδηγούν την αγορά.
Μάλιστα, η Mondelez στην Ελλάδα υπό την καθοδήγηση της Κατερίνας Βλάχου μέχρι και πριν το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού έχει πετύχει σημαντική ανάπτυξη.
Η έμπειρη μάνατζερ έχει καταφέρει να ανεβάσει τις επιδόσεις της πολυεθνικής εταιρείας, μέσα από την υλοποίηση προωθητικών ενεργειών που έχουν νόημα για τον καταναλωτή αλλά και τη κυκλοφορία νέων καινοτόμων προϊόντων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες διατροφικές ανάγκες.
Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για έναν απαιτητικό στόχο δεδομένου του οικονομικού κλίματος αλλά και της αβεβαιότητας που κυριαρχεί για την εξέλιξη της πανδημίας.
Βέβαια, η αγορά των τροφίμων έχει επιδείξει αξιοσημείωτες αντοχές, ειδικά στο κανάλι των σούπερ μάρκετ, όπου η Mondelez διαθέτει ισχυρή θέση. Προφανώς και εκεί φιλοδοξεί να «πατήσει» η εταιρεία, για να πετύχει τους στόχους της.
Η Mondelez International έχει παρουσία σε περισσότερες από 150 χώρες παγκοσμίως και εμφάνισε καθαρά έσοδα περίπου 26 δισ. δολάρια το 2019.
Διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό της εμβληματικά παγκόσμια και τοπικά brands όπως τα μπισκότα Oreo, belVita και LU, τις σοκολάτες Cadbury Dairy Milk, Milka και Toblerone, τις καραμέλες Sour Patch Kids και τις τσίκλες Trident.
Στην Ελλάδα, δραστηριοποιείται αρκετές δεκαετίες με μάρκες που έχουν ιστορία άνω των 100 χρόνων, όπως οι σοκολάτες Υγείας Παυλίδης.
Επίσης διαθέτει τις σοκολάτες Lacta και Kiss, την γκοφρέτα 3BIT, την Merenda, το τυρί κρέμα Philadelphia και τις καραμέλες Halls. Απασχολεί περίπου 170 άτομα προσωπικό ενώ το 2018, παρουσίασε πωλήσεις 116,2 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά τους φόρους 4,89 εκατ. ευρώ.
Διαβάστε επίσης: