BUSINESS OF FASHION

Πώς οι γυναίκες επηρεάζουν την αγορά

Photo by Andrea Piacquadio from Pexels

Δύο είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά του σήμερα: Η τεχνολογία και η οικονομική ισχύς των γυναικών που μεγαλώνει μέρα με τη μέρα. Για τον πρώτο, γνωρίζουμε πολλά. Πόσο, όμως, έχουμε το δεύτερο στο μυαλό μας;

Τον 20ο αιώνα, οι γυναίκες απέκτησαν πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση και κατάφεραν να μπουν στο χώρο εργασίας, με αποτέλεσμα να τεθούν τα θεμέλια για τεράστιες αλλαγές στο marketing και τις πωλήσεις και να θεωρούνται τώρα οι ισχυρότεροι καταναλωτές. Τι χρειάζεται να γνωρίζουμε για την αγοραστική τους δύναμη

1. Οι νεότερες γενιές όχι μόνο εκτιμούν, αλλά και περιμένουν τις αλλαγές που φέρνουν οι γυναίκες. Για παράδειγμα, η ανάγκη αγορών από εταιρείες που κάνουν τον κόσμο ένα καλύτερο μέρος, κάποτε ήταν αποκλειστικά γυναικεία. Όχι πια. Πλέον το marketing των επιχειρήσεων αυτών απευθύνεται σε κάθε φύλο, σε κάθε ηλικία και γίνεται η νέα τάση. Καινοτομίες όπως η διαδικτυακή αγορά προϊόντων από το σούπερ μάρκετ, που ξεκίνησαν με σκοπό να βοηθήσουν την εργαζόμενη μητέρα που δεν τα προλαβαίνει όλα, όπως φαίνεται, είναι χρήσιμες για όλους – ποιος δε θέλει να είναι πιο άνετος, άλλωστε;

2. Οι γυναίκες έγιναν influencers πριν καν γεννηθεί η ιδέα των social media και η επιρροή τους αυξάνεται παράλληλα με την αγοραστική τους δύναμη. Εφόσον στα χέρια τους συγκεντρώνεται η ζήτηση, εκείνες είναι που διαμορφώνουν και την προσφορά. Επειδή έχουν την τάση να φροντίζουν τους άλλους, από τα παιδιά τους μέχρι τους ηλικιωμένους τους γονείς, τα ψώνια τους αφορούν κυρίως τους άλλους. Από εκείνες εξαρτάται το τι «μπαίνει» σε κάθε σπίτι. Εάν είναι ευχαριστημένες με ένα προϊόν, θα το προτείνουν σε πολύ κόσμο και, όσο κι αν φαίνεται παράξενο, έτσι εκτοξεύονται οι πωλήσεις του.

3. Παρότι καθοδηγούν την αγορά και αποτελούν περίπου το 50% του παγκόσμιου πληθυσμού, ο κόσμος των επιχειρήσεων συνεχίζει να είναι ανδροκρατούμενος. Πολύ συχνά, η φωνή των γυναικών δεν ακούγεται καθώς δεν αντιμετωπίζονται ισάξια στα επαγγελματικά ζητήματα. Οι υψηλόβαθμες θέσεις των εταιρειών καλύπτονται κυρίως από άνδρες και έτσι, οι προτάσεις και οι καινοτομίες που θα μπορούσαν να γίνουν από τους ανθρώπους που κινούν τα νήματα στο χώρο τον καταναλωτών, χάνονται.

O κόσμος αλλάζει, όμως μία σταθερά παραμένει αναλλοίωτη στα χρόνια: Η γυναικεία κυριαρχία στην αγορά. Ας ακούσουμε, λοιπόν, τι έχουν να πουν οι γυναίκες και ας τις χρησιμοποιήσουμε σαν πυξίδα για να χαράξουμε το μέλλον.