NEED TO KNOW

Πώς οι οικογενειακές εταιρείες φέρνουν μεγαλύτερη ισότητα στις επιχειρήσεις

Η οικογενειακή επιχείρηση των Carter μετρά πέντε γενιές

Πολλές οικογενειακές εταιρείες, χρησιμοποιούν στην επωνυμία τους το “και υιός”. Τα τελευταία πέντε χρόνια άρχισαν να αλλάζουν τα πράγματα, αφού ολοένα και περισσότερες, προσθέτουν το “και κόρη”.

Ένα κρεοπωλείο στο Northumberland, στην Αγγλία, ακολούθησε την τάση που επικρατεί στις επιχειρήσεις, να αποδίδουν φόρο τιμής στις γυναίκες που επί γενιές συνέβαλαν σε αυτές. Στο νέο του υποκατάστημα, η επιγραφή λέει: “R. Carter & Daughter”.

Έχει παρατηρηθεί μέσω έρευνας, ότι ο αριθμός των εταιρειών που αναγράφουν το «και κόρη» στο όνομά τους αυξήθηκε κατά 47% από το 2014 έως τα τέλη του 2019.

Από κρεοπωλεία έως κατασκευαστές κεφίρ, 241 εταιρείες χρησιμοποιούν το επίθημα “και κόρη” στο Ηνωμένο Βασίλειο, από τις 164 πριν από πέντε χρόνια, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας House.

Ένα ακόμη παράδειγμα, είναι αυτό της Suzana Parez, η οποία ξεκίνησε πέρυσι την επιχείρηση παραγωγής κεφίρ. Ως μητέρα δύο κοριτσιών, θεώρησε αυτονόητο ότι το φυσικό όνομα της εταιρείας πρέπει να αντιπροσωπεύει τα παιδιά της.

Το αποτέλεσμα ήταν η επωνυμία: “Susana & Daughter”, η οποία προμηθεύει καταστήματα αγροκτημάτων και καταστήματα υγείας με κεφίρ. Η ίδια ανέφερε ότι: «Ως γυναίκα επιχειρηματίας, είναι υπέροχο να εμπνέεις άλλες γυναίκες που έχουν κόρες, ότι μπορούν να δημιουργήσουν κάτι ξεχωριστό».

«Βλέπεις τόσες πολλές εταιρείες που ονομάζονται «και υιός », αλλά ήθελα να υπενθυμίσω σε όλους ότι οι γυναίκες έχουν επίσης φωνή».

Η Josefine van Zanten, εκτελεστική υπάλληλος στο Ινστιτούτο Ανάπτυξης Διαχείρισης, στη Λωζάνη της Ελβετίας, και ειδικός σε θέματα ποικιλομορφίας, λέει ότι πρέπει ακόμα περισσότερες εταιρείες να δώσουν παρόμοια παραδείγματα.

Αν και παραδοσιακά συντηρητικές, οι οικογενειακές επιχειρήσεις συνειδητοποιούν ότι υπάρχουν ευκαιρίες για αλλαγή. Σύμφωνα με την ίδια, “Περισσότερες γυναίκες θέλουν μία καριέρα στην επιχείρηση. Χρειαζόμαστε να γίνει κανονικό για μια κόρη να αναλάβει, μια οικογενειακή επιχείρηση, όπως θα έκανε ο γιος. Οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων πρέπει να προετοιμάσουν τις κόρες τους για να πάρουν κάποια στιγμή στο μέλλον, το τιμόνι στα χέρια τους.”

Ο Viktor Stensson, διευθύνων σύμβουλος του Bokio, ενός λογιστικού εργαλείου με έδρα τη Σουηδία, αναφέρει ανισότητα των φύλων στις οικογενειακές επιχειρήσεις είναι απογοητευτική: “Αυτή η έρευνα αποδεικνύει ότι υπάρχει ακόμη μια ανισότητα μεταξύ των φύλων όσον αφορά το μοντέλο διαδοχής”.

«Για αιώνες, πολλοί από αυτούς είχαν μια γραμμή διαδοχής αρσενικού-ενός, αλλά με αυτήν την ανισορροπία σταδιακά να διορθωθεί, το όνομα πάνω από την πόρτα θα πρέπει να το αντικατοπτρίζει».

Το θέμα της επιγραφής, κρύβει μία μεγάλη αλλαγή στα μέχρι τώρα δεδομένα. Το θέμα είναι να αρχίσουν να αναθεωρούν οι ίδιες οι εταιρείες για το ποια θέση αρμόζει στις γυναίκες της οικογένειας και στο πόσα μπορούν να προσφέρουν στην επιχείρηση, μακριά από τις στερεοτυπικές αντιλήψεις.