Η Marks & Spencer, μία από τις πιο εμβληματικές εταιρείες της Μεγάλής Βρετανίας, για πρώτη φορά μέσα στα 94 χρόνια λειτουργίας, βυθίστηκε στην πρώτη απώλεια στο χρηματιστήριο, καθώς η κρίση του κορονοϊού, έπληξε τις συναλλαγές.
Για το εξάμηνο μέχρι και τις 26 Σεπτεμβρίου, ο λιανοπωλητής σημείωσε ζημιά 87,6 εκ. λίρες σε σύγκριση με τα περσινά κέρδη της ίδιας περιόδου, που άγγιξαν 158,8 εκ. λίρες. Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος Στηβ Ρόουε, (Steve Rowe) είπε ότι η απόδοση της εταιρείας ήταν «πολύ πιο ισχυρή από ό, τι φαινόταν στην αρχή».
Τον Αύγουστο, η M&S ανακοίνωσε ότι πρόκειται να μειώσει 7.000 θέσεις εργασίας σε διάστημα τριών μηνών.
Οι πωλήσεις για την περίοδο των έξι μηνών σε ολόκληρο τον όμιλο μειώθηκαν κατά 15,8% σε 4,09 δισ. Λίρες – επηρεασμένες σε μεγάλο βαθμό από τις χαμηλότερες πωλήσεις ενδυμάτων και είδη σπιτιού.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις ενδυμάτων επηρεάστηκαν από τα lockdown και την επιθυμία για πιο casual ρούχα, ανέφερε η εταιρεία. Μεταξύ Ιουλίου και Σεπτεμβρίου, οι πωλήσεις ενδυμάτων στα καταστήματα του κέντρου της πόλης, για παράδειγμα, μειώθηκαν κατά 53%.
Ωστόσο, η M&S προβλέπει ότι η ζήτηση για πιο επίσημα ρούχα σύντομα θα επιστρέψει, ανέφερε σε δήλωση.
Η Κάθριν Σατλγουόρθ, (Catherine Shuttleworth), αναλύτρια λιανικής και διευθύνων σύμβουλος στο πρακτορείο λιανικής μάρκετινγκ Savvy, δήλωσε στο BBC: «Τα Marks and Spencer έχουν δεσμευτεί στην High Street, αλλά αυτό έχει τεράστιο κόστος».
«Τα 600 καταστήματά του έκλεισαν κατά τη διάρκεια του lockdown, έχουν γίνει διαδικτυακά και οι διαδικτυακές πωλήσεις είναι ισχυρότερες από ποτέ. Αλλά αυτό δεν καλύπτει με κανέναν τρόπο το ποσό της απώλειας πωλήσεων φέτος».
«Πρέπει να αλλάξεις για να επιβιώσεις. Ενώ το Marks το έλεγε, δεν το έκανε απόλυτα, αλλά τώρα έχει αλλάξει τον τρόπο που δουλεύει ακόμη και σε ένα απλό επίπεδο».
Ο όμιλος ανέφερε επίσης ισχυρή ανάπτυξη στην κοινοπραξία με την Ocado Retail, η οποία άρχισε να παρέχει τρόφιμα στα M&S από τις αρχές Σεπτεμβρίου, όταν η εταιρεία διαπίστωσε ότι τα αγαθά αυτά, είχαν περισσότερη απήχηση στο αγοραστικό κοινό. Επομένως είχε μειώσει τον αριθμό ρούχων και είχε αυξήσει τα τρόφιμα για να αντισταθμίσει τις απώλειες του.
Πλέον αναφέρει, ότι η συνεργασία ανέφερε αύξηση 47,9% στις πωλήσεις, ενώ η κερδοφορία έχει επίσης βελτιωθεί.
Διαβάστε επίσης:
Marks & Spencer: To e-shop κέρδισε 315.000 νέους αγοραστές στους πρώτους μήνες του lockdown
Νέο lockdown ξανά στην Αγγλία – Ανοιχτά τα σχολεία και τα πανεπιστήμια
Πολυτέλεια στην εποχή του κορονοϊού: Οι πωλήσεις του Kering ξεπερνούν κάθε προσδοκία
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση