NEED TO KNOW

Τι δίνει κίνητρο στις γυναίκες των επιχειρήσεων;

Photo by CoWomen on Unsplash

Η οικονομική ανάπτυξη μίας επιχείρησης, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Ένας από τους σημαντικότερους, είναι το κίνητρο του ανθρώπου που βρίσκεται πίσω από αυτήν. Εκείνος είναι που θα εμπνεύσει τους εργαζομένους και θα απογειώσει την παραγωγικότητα.

Τι δίνει, όμως, κίνητρο στους επιχειρηματίες; Μία έρευνα από το Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon και το Columbia Business School έχει την απάντηση. Οι ειδικοί κατέληξαν πως οι γυναίκες παίρνουν δύναμη από το κοινωνικό αντίκτυπο των πράξεών τους, ενώ οι άνδρες κινούνται με βάση το χρήμα.

Για να βγει το παραπάνω συμπέρασμα, έγιναν πειράματα σε τρία διαφορετικά επίπεδα, σε συνεργασία με το MIT. Το πρώτο, περιλάμβανε 15 χιλιάδες επιχειρηματίες που έλαβαν μέρος στην Inclusive Innovation Challenge (IIC), έναν παγκόσμιο διαγωνισμό που τους βοηθά να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία ώστε να κυνηγήσουν νέες οικονομικές ευκαιρίες. Το δεύτερο, περιλάμβανε επιχειρηματίες από το AngelList, έναν ιστότοπο που για startups, επενδυτές και αναζήτηση εργασίας. Τέλος, συμμετείχαν άτομα από την εταιρεία Dunn and Bradstreet, η οποία ασχολείται με την ανάλυση δεδομένων.

Καθένας από τους παραπάνω ανθρώπους, δέχθηκε ένα κοινωνικό, ένα οικονομικό κι ένα ουδέτερο μήνυμα. Οι ερευνητές σημείωσαν τις αντιδράσεις τους κι έβγαλαν το πόρισμά τους. Παρατήρησαν τεράστια διαφορά ανάμεσα στα δύο φύλα, κυρίως ως προς τις αντιδράσεις τους στα κοινωνικά μηνύματα.

Στα αποτελέσματα δεν έπαιξε ρόλο ο τομέας στον οποίο δραστηριοποιούνταν οι επιχειρηματίες, ούτε το μέγεθος των επιχειρήσεων. Όπως ανέφερε η επίκουρη καθηγήτρια του Carnegie Mellon, Ananya Aen, στο phys.org, γνωρίζοντας από πού παίρνουν δύναμη οι ισχυρότεροι άνθρωποι του χώρου, θα μπορέσουν να σχεδιάσουν νέες, δημιουργικές στρατηγικές και θα οδηγήσουν την εταιρεία τους ένα βήμα παραπέρα.